Zaujímavé podujatie s európskym puncom bolo na programe počas víkendu 17. až 19. júla a my sme samozrejme nechýbali. Ako sa víkend odvíjal?
Už vo štvrtok sme v Dobšinej rozložili svoj stan a pripravovali naše auto na víkendové podujatie. V piatok bolo hneď ráno na programe technické a administratívne preberanie techniky a čakali nás prípravy na sobotu.
V sobotu ráno budíček a pred nami očakávané dve tréningové jazdy. Samozrejme ráno sme netušili, že sa s nami pohrá aj počasie a do prvého tréningu sme išli na mäkších semislickoch. Teploty stúpali veľmi rýchlo a možno sme mohli nasadiť tvrdšie obutie, no získaný čas nám stačil na tretie miesto v kategórii. Pri pohľade na minuloročné dosiahnuté časy nás opäť teší vyše 30 sekundový progres. Zimná príprava prináša ovocie.
Celkovo si prvenstvo v tréningu vybojoval Miloš Beneš na monoposte Osella FA 30. Z našich matadorov bol najrýchlejší Igor Drotár na Mitsubishi Lancer WRC.
Druhý tréning prichádzal každou minútou a z diaľky bolo počuť, že prichádza aj búrka a dážď. Kto už bol na podobnom podujatí určite vie, že minúty do štartu sú nekonečné a pri taktických rozhodnutiach sú dôležité skôr sekundy. My sme obuli na auto tvrdé slicky, keďže stav vozovky bol stále suchý a vyhriaty na vyše 55°C. Aj napriek snahe organizátorov sme sa dostali na štartovú čiaru až v momente, kedy už bola mokrá trať približne od zákruty č.14. Dosiahnutý čas teda moc nevypovedá o výkone jazdca a auta, ale skôr o podmienkach na trati. Čo prišlo po niekoľkých minútach azda najlepšie vystihuje to, še druhá tréningová jazda bola prerušená a neskôr aj úplne zrušená. Potoky vody po ceste a hlavne v boxoch boli príjemné azda len vodníkom, ak nejakí do Dobšinej prišli.
V nedeľu boli na programe dve súťažné jazdy. Viacero jazdcov malo za sebou síce len jednu tréningovú jazdu, no väčšina na tunajšom kopci už jazdila aj v minulosti. Raňajšia jazda bola opäť v réžii mäkších gúm a výsledný čas sa zastavil na štyroch minútach a pár tisícinách. Štyri minúty sme neprekonali, no oproti minulej sezóne sme o 34 sekúnd rýchlejší. Porazíme hranicu štyroch minút? Uvidíme v druhej súťažnej jazde.
Celkovo sa v prvej jazde tešil z najrýchlejšieho času na Dobšinskom kopci tešil opäť Miloš Beneš na monoposte Osella FA 30. Najrýchlejší zo slovákov bol rovnako ako v sobotu Igor Drotár na Mitsubishi Lancer WRC. Vedúci jazdec Slovenského šampionátu Jozef Béreš zaznamenal na svojej Škode Fabia WRC poruchu a nemohol pokračovať v jazde.
Druhú súťažnú jazdu sme na našu Fabiu obuli tvrdú hladkú zmes a očakávali, že sa náš dosiahnutý čas prehupne pod štyri minúty. A stalo sa. Našu pomyselnú hranicu sme porazili o dve sekundy a výsledný čas nám stačil na zisk tretieho miesta v našej kategórii.
Celkovo na Dobšinskom kopci vyhral Čech Miloš Beneš na monoposte Osella FA 30, pred Talianom Fausto Bormolinim na monoposte Reynard K02 a tretím Luxenburgčanom Davidom Hauserom na monoposte Wolf GB008F1. Slovenský pohár vyhral v Dobšinej Igor Drotár na Mitsubishi Lancer WRC. Druhý v kategórii skončil Ján Miloň na Škoda Fabia WRC a tretí Peter Slávik na Mitsubishi Lancer EVO. V našej kategórii vyhral Ján Barica jun. na Daihatsu Charade, pred druhým Jánom Albertym na Suzuki Swift 1300 GTi a tretím Branislavom Čambálom na Škoda Fabia.
Gratulujeme!
Ďalšie podujatie kopcového súťaženia na Slovensku je na programe 1. a 2. augusta na Jankovom vŕšku neďaleko Bánoviec Nad Bebravou. My by sme nemali opäť chýbať a tak už teraz vás pozývame.
Na tomto odkaze je celá naša galéria z Dobšinského kopca 2015 .
Zdroj: ForzaFerrari.sk