Predposledné kolo Majstrovstiev sveta vytrvalostných pretekov automobilov FIA WEC sa priniesli pre slovenský tím ARC Bratislava 4. miesto v triede LMP2 Pro/Am. Posádka Miro Konôpka, Oliver Webb (GBR) a Kush Maini (IND) získala aj ďalší bod do hodnotenia triedy LMP2 za 10. miesto.
Preteky v Bahrajne v teplote 35 stupňov Celzia rozbiehal Miro Konôpka. Podarilo sa mu udržať za sebou agresívnych profesionálov z triedy LMGT Pro a jazdil svoje víkendové najlepšie časy. Po dvoch stintoch vystúpil z auta poriadne unavený: „V prvom stinte to ako tak fungovalo, vedel som ísť konzistentne. No po dotankovaní s ťažkým autom na ojazdených pneumatikách to bol riadny boj a musel som s tým dosť bojovať,“ priznal po striedaní 59-ročný slovenský pretekár.
Po ňom vyšiel na trať v slovenskom prototype Oreca 07-Gibson s číslom 44 indický jazdec Kush Maini, ktorý v našom tíme zaznamenáva tento víkend premiéru. Kush našiel okamžite skvelé tempo a bol neraz najrýchlejším na trati medzi LMP2. Postupne sťahoval stratu na súperov.
Potom sme získali pozíciu prakticky zadarmo, keď našich súperov z tímu Dragonspeed USA postretla smola. Bývalý jazdec a víťaz GP F1 Juan Pablo Montoya z Kolumbie stratil ľavé zadné koleso a prepadol sa hlboko dole v poradí. Pri žltej vlajke na trati sme pružne zareagovali a spravili zastávku v boxe aj s výmenou jazdca, čím sme získali čas. Oliver Webb z Veľkej Británie sa potom skvele zhostil úlohy stíhacieho pilota a opäť skresal stratu na 3. miesto v triede LMP2 na necelých 20 sekúnd.
Po ďalšom kole zastávok už slovenský tím figuroval na 3. mieste v triede LMP2 Pro/Am s náskokom takmer 30 sekúnd na High Class Racing, ktorý na tieto preteky angažoval bývalého jazdca F1 Roberta Kubicu z Poľska. V našom aute Kush Maini odolával tlaku a snažil sa udržať zmenšujúci sa náskok, no asi hodinu pred koncom pretekov zahlásil do vysielačky problémy s riadením. Odtrhnutý konektor na posilňovači riadenia ho zahnal do boxov, kde museli mechanici rýchlo opraviť poruchu. Do auta opäť sadol Oliver Webb, no na viac ako 4. miesto v triede a 10. miesto v hodnotení LMP2 to nestačilo.
„Tak blízko pódiu na MS sme ešte neboli, tak nás tento výsledok mrzí,“ povedal po pretekoch Miro Konôpka. „Bojovať na trati o pozíciu s takými jazdcami ako Montoya či Kubica, to určite potešilo každého slovenského fanúšika motoristického športu. Žiaľ, pre poruchu sme museli z boja o pódium ustúpiť, no dnešný slušný výkon nás motivuje pokúsiť sa o to opäť o týždeň. Slovenský tím na pódiu MS, to by bolo skvelé vyvrcholenie nášho snaženia.“
Posledné kolo FIA WEC 2021 sa pôjde na rovnakom okruhu Sachir v Bahrajne o týždeň 6. novembra so štartom o 11:00 SEČ.
Zdroj: TS ARC Bratislava / Foto: José Bispo