Všade, kde sa krásne Audi Coupe Quattro objaví, dostane sa do centra pozornosti nadšených divákov, ktorí tento vzrušujúci šport milujú. V Poľsku ich je ešte viac, ako na Slovensku a Buschbacherovci svojim štartom znova potešili.
Dlhých deväť rokov trvalo, kým sa Marián Buschbacher znova vrátil na náročné trate poľskej súťaže v Rzeszowe. „Priznám sa, že si trate už presne nepamätám,“ netají Ružomberčan. „Viem, že sa išiel 21. ročník a jazdili sme spolu s Andrejom Kacvinským na Škode Fabia. V Rzeszowe je vždy veľa nadšených fanúšikov a celé mesto žije pretekmi. Je to nádherná vizitka mesta aj automobilovému športu, čo mi na Slovensku môžeme, žiaľ, iba závidieť. Majú to veľmi pekne zorganizované. Trate sú rýchle, úzke a veľmi náročné. Nechýbajú horizonty, ani brody a každý si príde na svoje.“
Rajd Rzeszowski oslavoval jubilejný tridsiaty ročník a naozaj sa chcel pochlapiť. Nechtiac mu v tom pomohlo aj počasie, ktoré v piatok urobilo súťaž jednu z najnáročnejších, aké môžu byť. „Začínali sme v daždi a postupne sa každým prejazdom naťahalo na trať stále viac blata. Neskutočne to šmýkalo a azda nebolo posádky, ktorá by si neurobila „výlet“ mimo trať,“ usmieva sa skúsený Marián Buschbacher, ktorý do súťaže vyštartoval so synom Petrom na vozidle Audi Coupe Quattro. „Ani my sme sa tomuto zážitku nevyhli a v závere prvého súťažného dňa sme sa na ereske číslo šesť vyšmýkali z trate tiež. Našťastie nám pomohlo asi dvadsať poľských divákov, ktorí nás vytlačili späť na trať. Stratili sme azda šesť minút, ale došli sme bez nejakej ujmy do cieľa.“
V triede historikov Buschbacherovci na Audi Coupe Quattro vyhrali triedu HK2 po obidva súťažné dni a urobili tým radosť nielen sebe, ale aj spoločnosti Express Alarm Slovakia, ktorá pomáha napĺňať želanie otca myšlienky, aby auto prinášalo radosť všetkým nadšencom automobilových pretekov, Karla Dědeka. „Podľa výsledku to síce vyzerá veľmi jednoducho, no musím priznať, že sme sa tentoraz na trati poriadne vytrápili. Možno to bolo staršími pneumatikami, možno sme nedokázali správne doladiť nastavenie auta, neviem. Rozhodne sme však mali postarané o neustálu „zábavu“ a užili sme si krízových situácií. Hlavné však je, že sme v cieli a všetko dobre skončilo. Teraz si znova všetko dôsledne prejdeme, aby sme pochopili správanie sa auta a pripravili sa na záverečný podnik sezóny MSR, ktorý je na programe v októbri v Košiciach,“ uzatvára Marián Buschbacher.
Zdroj: Ľuboš Kašický / freefoto: Motorsportmedia.sk