Miki Čambal spoločne s RS Teamom a vozidlom Citroën Saxo VTRS sú priebežnými lídrami ako skupiny , tak aj triedy 5a. Ďalší bodový zisk mali dosiahnuť na XXXVII. Dobšinskom kopci 2021.
Už prvá tréningová jazda na Dobšinskom kopci 2021 naznačila, že Miki Čambal to v súboji o víťazstvo myslí smrteľne vážne. V cieli mu v absolútnom poradí medzi záplavou monopostou z celej Európy patrilo nielen tridsiate miesto, ale aj prvenstvo v skupine 5. Do druhej jazdy však už neodštartoval. Dôvodom bolo najskôr prerušenie pretekov po nehode jedného z pretekárskych vozidiel a následného zrušenia ďalšieho pokračovania podujatia z dôvodu bezpečnosti.
„Nebudem tajiť, že som chcel v Dobšinej brať ďalšie víťazstvo. Dobšinský kopec je moja srdcovka a jazdí sa mi tu fakt výborne. Vždy sa sem teším, keďže z môjho jazdeckého pohľadu je Dobšinský kopec takým pomyselným vrcholom sezóny. Všetko však nakoniec dopadlo inak ako sme všetci očakávali. Odjazdili sme totiž iba jednu tréningovú jazdu a to z dôvodu zrušenia ďalšieho priebehu pretekov. Jeden z jazdcov štartujúcich asi v polovici štartového pola totiž havaroval, pričom roztrhol zvodidlá. Pri tom však nešťastne zachytil aj traťového komisára. Po zásahu záchranárov obaja boli transportovaní do nemocnice, jazdec sanitkou a traťový komisár leteckou záchrannou službou. Priznám sa, že sme sa obávali najhoršieho, ale z nemocnice prišla správa, že obaja síce majú zranenia, ale nie sú veľmi ťažké a hlavne život ohrozujúce. V tom momente nám všetkým v depe odľahlo a zrušenie pretekov z bezpečnostných dôvodov sme brali ako to menšie zlo. Verím, že chalani sa rýchle uzdravia a opäť sa medzi nás zaradia. Chcel by som ešte pochváliť organizátorov, ktorí pri organizácii v týchto ťažkých časoch vynaložili veľké úsilie aby vôbec Dobšinský kopec mohol odštartovať. Za to im patrí veľká vďaka,“ vysvetlil Miki Čambal.
Po pretekoch v Dobšinej teraz RS Team ako aj Mikiho Čambala čaká takmer jeden a pol mesiaca dlhé voľno a následne sa všetkým fanúšikom predstaví začiatkom mesiaca september na Jankovo vŕšku.
Zdroj: Miro Majláth / Foto: Tibor Szabosi, Michal Bobko a Bohuslav Štrauch