Napriek nevydarenému vstupu do víkendu si nakoniec Martin Matuška odvážal z Oždian dôležité body do priebežného poradia slovenského šampionátu automobilov do vrchu.
Kedysi slávny rakúsky pretekár Niki Lauda uvádzal, ako recept na dosiahnutie cieľa, jednoduchú formuláciu. „Stúpať môžeš, iba malými krokmi. Nič sa nedá preskočiť.“ A je to veľká pravda, ktorú si uvedomuje aj Zvolenčan Martin Matuška. Oddaný pretekár telom aj dušou, ktorý sa snaží plniť si svoje sny a vytrvalo, krok za krokom, kráča po svojej ceste k vysnívaným métam.
Vlastne sú to prakticky dva roky, keď práve v Ožďanoch mal svoju premiéru monopost Intech FŠ v rukách Martina Matušku. „Monopost som kúpil v nie najlepšom stave. Odvtedy na ňom pracujem a snažím sa ho vylepšiť tak, aby som bol konkurencieschopný so silnejšími tímami,“ vyznáva sa vášnivý pretekár, ktorý má veľmi pekne naštartovanú motoristickú sezónu 2021. „Vlastne je to prvá ostrá sezóna. V roku 2019 som debutoval s týmto autom, no rok 2020 motoristickému športu neprial a tak som toho veľa nenajazdil. Navyše s formulou sa ani nedá jazdiť kade-tade a tak som rád, že konečne mám príležitosť sa s autom zžiť,“ vysvetľuje Martin.
V Ožďanoch sa jazdil piaty podnik aktuálne sezóny Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu. Matuška výborne vyštartoval už v úvode roka, keď využil výhodu Slovakia Ringu a v druhom súťažnom dni vyjazdil perfektné tretie miesto absolútne! „Prakticky sa mi v každých doterajších pretekoch darí pohybovať sa v TOP10, čo je výsledok, o ktorom som si vlani netrúfal ani snívať,“ pochvaľuje si Zvolenčan. „Vnímam to ako výsledok poctivej práce a prístupu. Samozrejme, že nie vždy sa všetko podarí, ale nikdy sa netreba vzdávať.“
Martin nemal práve ideálny vstup do pretekov v Ožďanoch. V úvodnej tréningovej jazde nedobrzdil do retardéra, a následne sa mu nevydaril ani druhý tréning, keď „štrajkovala“ spojka. Možno to bolo tými pekelnými horúčavami, ktoré zaliali Strednú Európu, no ani prvá ostrá jazda prvého súťažného dňa sa kvôli problémom s radením nevydarila. „Keď sa darí, tak sa darí,“ utešoval sa optimista a bojovník Matuška, ktorý zabojoval aspoň v druhej súťažnej jazde. To nakoniec stačilo na druhé miesto v kategórii II. a celkovo pätnáste miesto.
Druhý súťažný deň sa začínalo odznova. Podpora nadšených divákov „natankovala“ odhodlanie Zvolenčana doplna, čo sa odrazilo aj na výsledkoch. „Je to fantastický pocit vidieť nadšených divákov okolo trate. Mnohí prídu a povzbudzujú nás. Neraz som prekvapený, ako sledujú naše výsledky a vyjadrujú pretekárom podporu. To je niečo, čo povzbudí každého pretekára,“ vraví Martin, jazdiaci vo farbách vlastného tímu MATUŠKA MOTORŠPORT.
„Do Oždian som prichádzal so skromným cieľom pripísať si zopár ďalších bodov do tabuľky priebežného poradia, a to sa aj podarilo. V rámci druhého súťažného dňa som si pripísal body za prvé miesto v kategórii II. a v absolútnom poradí som znova skončil v prvej desiatke, keď som obsadil deviate miesto,“ bilancuje Martin Matuška. Jedným dychom však športovo dodáva, že si uvedomuje, že ťažil aj z výhody, ktorú mu ponúkol jeho hlavný rival Maťo Juhás. „Patrí to k autošportu. Rovnako sa to mohlo stať aj mne, takže to obaja berieme športovo.“
Zásluhou tohto umiestnenia si Matuška udržal postavenie v TOP10 absolútneho poradia MSR PAV 2021 aj pred nasledujúcim podujatím, ktoré sa bude jazdiť v polovici júla na slávnom Dobšinskom kopci. „Chcem sa poďakovať všetkým mojim partnerom a fanúšikom, ktorí ma podporujú a držia mi palce. Urobím všetko preto, aby som udržal nasadený trend a pokračoval v rovnakých výsledkoch aj po zvyšok sezóny,“ sľubuje Martin Matuška.
Zdroj: Ľuboš Kašický / freefoto: Julo Salzer, motorsportmedia.sk