Už sme si zvykli na fakt, že slovenský Jantar Team je schopný bojovať počas jedného víkendu na viacerých tratiach naraz a inak tomu nebolo ani počas toho uplynulého.
Ján Miloň s vozidlom Škoda Fabia R5 Special sa počas posledného májového víkendu predstavil povoleným dvetisíc divákom na legendárnej trati pretekov automobilov do vrchu, v moravskom Šternbergu. Udialo sa tak v rámci tretieho kola seriálu FIA European Hill Climb Championship 2021. Pre Jána Miloňa známe prostredie, ale aj trať, ktorú si v aktuálnej sezóne, síce v skrátenej forme, vyskúšal pred mesiacom v rámci Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu 2021. V rámci európskeho šampionátu trať merala celkovo 7800 metrov, pričom na štarte sa predstavilo viac ako stodvadsať jazdcov z celej Európy. Slovenský reprezentant, Ján Miloň sa medzi nimi rovnako ako na iných podujatiach jednoznačne nestratil a vybojoval druhé miesto v triede, ale aj piate v skupine 2.
„Musím povedať, že to bol poriadne náročný víkend a to hlavne z dôvodu premenlivého počasia. Už v sobotu sa to prejavilo na fakte, že prvý tréning sme išli všetci na suchu, no počas druhej jazdy sa všetko zmenilo pričom hlavne vo vrchnej časti trate začalo neskutočne pršať a dokonca padať krúpy. V nedeľu trať už bola opäť suchá a my sme odjazdili preteky viac menej v pohode. V mojom prípade som síce dojazdil na druhom mieste v triede a piatom v skupine, ale nemôžem povedať, že by som bol úplne spokojný. Ako som už hovoril po Portugalsku a Španielsku, auto nefunguje tak ako by som si predstavoval. Je tam strašne malý rozsah otáčok motora kde tento funguje v maximálnom krútiacom momente a samozrejme sú momenty kedy širší rozsah veľmi chýba. No nevieme s tým nič urobiť, takže už budem musieť asi dojazdiť sezónu s týmto hendikepom. Napriek tomu som rád, že dosahujem takéto výsledky za čo samozrejme patrí poďakovanie aj partnerom Jantar Teamu za podporu, mechanikom za naozaj špičkovú prípravu auta a celej rodine za podporu,“ zhodnotil pretekársky víkend v Šternberku Ján Miloň.
Na začiatku sme spomínali, že Jantar Team v rovnakom čase bojoval aj na trati vo francúzskom Le Castelet, kde sa predstavil Matej Homola v rámci seriálu TCR Europe s vozidlom Hyundai i30 N TCR. Maťo síce hanbu Jantar Teamu neurobil, ale technické predpisy pre seriál TCR Europe, konkrétne pre vozidlo Hyundai i30 N TCR oproti konkurencii s inými značkami vozidiel v rámci predpisov BoP v značnej miere znevýhodňujú. Výsledkom bolo jedenáste miesto v prvých pretekoch a deviate v druhých.
Po zrušení kopcových pretekov v nemeckom Glassbachu čaká na Jána Miloňa ďalšie pokračovanie seriálu FIA European Hill Climb Championship až koncom mesiaca jún v Taliansku a na Maťa Homolu zase v polovici mesiaca jún preteky na okruhu Zandvoort v Holandsku.
Zdroj: Miro Majláth / Foto: Tibor Szabosi, Tomáš Kováč