Slovák Ján Miloň v pretekárskom aute nesedel dlhý rok a pol. Dôvod je jednoduchý, pandémia. Teraz sa všetko zmenilo, pričom v Šternberku jednoznačne dokázal, že šoférske umenie určite nezabudol.
V minulom roku sa Ján Miloň pripravoval na reprezentáciu Slovenska v rámci seriálu FIA European Hill Climb Championship, všetko však zmenila celosvetová pandémia. Vďaka nej bol seriál zrušený a Ján Miloň sa začal spoločne s Jantar Teamom pripravovať na Rally Dakar. Ten pre slovenský tím v Saudskej Arábii dopadol viac ako dobre.
Aktuálna situácia je zdá sa už podstatne lepšia, pričom európsky kopcový šampionát sa rozbehne už o dva týždne v Portugalsku. Ján Miloň vrátane viacerých európskych jazdcov sa preto zúčastnil podujatia v Šternberku. To sa síce konalo na skrátenej trati, ako slovenské a české majstrovstvá, naplno však splnilo požiadavky na rozjazdenie pred „ostrou“ sezónou.
Už na tomto kopci sme mali možnosť zaregistrovať zmenu v Jantar Teame, ktorá sa týkala pretekárskeho vozidla. McLaren 650S GT3 vymenil kopcový špeciál Škoda Fabia R5, pod kapotou tohto auta sa však skrývala kompletná technika WRC z rovnakého modelu.
„Auto sme si prenajali na celú sezónu od českého Profika, pričom pripravovať mi ho bude osvedčený JUKA Motorsport, s ktorým spolupracujem už pätnásť rokov. V podstate Škodu Fabia R5 Peter s Vaškom kompletne rozobrali, skontrolovali, vymenili všetko čo bolo treba a hlavne nastavili presne podľa mojich požiadaviek,“ začal s rozprávaním Ján Miloň.
Na pretekoch v Šternberku sa tak Ján Miloň postavil na štart s technikou, v akej už viac ako päť rokov nesedel. V prvom rade si musel, oproti McLarenu, zvyknúť na pohon všetkých kolies, ale aj na úplne iné správanie vozidla, ktoré nie je „odkázané“ na brutálne prítlaky. Všetko však Janko zvládol, pričom v sobotu mu v cieli patrilo druhé miesto v skupine 2. V nedeľu svoj výkon ešte vylepšil a bral absolútne víťazstvo medzi takzvanými plechovými vozidlami a to ako v slovenskom, tak aj českom majstrovstve, pričom mu patrilo nielen víťazstvo v skupine 2, ale aj výborné tretie miesto v absolútnom poradí v MČR 2021 bez rozdielu tried.
„So svojim výkonom som nadmieru spokojný. Aby som povedal pravdu, je to naozaj veľký skok s McLarenu do Fabie, ale snažím sa zvyknúť si čo možno najskôr. Napriek tomu, že auto fungovalo špičkovo, v Šternberku som ho vedel využiť zatiaľ iba asi na tri štvrtiny, čiže mám ešte čo doháňať. Ak sa ale pozriem na dosahované časy, vôbec to nebolo zlé. Samozrejme veľkým dielom k tomu prispeli aj moji už spomínaní mechanici, ktorí ma za tých pätnásť rokov spolupráce naozaj dobre poznajú a pripravili mi nastavenie auta presne na mieru. Samozrejme vďaka patrí aj všetkým partnerom Jantar Teamu, s ktorými sa chystám už o dva týždne absolvovať preteky európskeho seriálu najskôr v Portugalsku a následne aj v Španielsku,“ doplnil Ján Miloň.
Ako už Ján Miloň práve povedal, seriál FIA European Hill Climb Championship 2021 konečne štartuje a my všetci pevne veríme, že sa aj uskutoční v kompletnej zostave. My sa budeme tešiť z výborných výsledkov, ktoré Ján Miloň spoločne s Jantar Teamom dosiahne.
Zdroj: Miro Majláth / Foto: Tibor Szabosi