Posádka Štofi Rosina a Sehdi Sarmini sa v úvodných pretekoch sezóny GT2 European Series dokázala prepracovať medzi najlepších.
Taliansko sa počas tretieho aprílového víkendu stalo centrom motoristického športu, keď v Imole sa jazdila formula jeden a na Monze štartovala sezónu GT World Challenge, vrátane novej série vytrvalostných pretekov pre vozidlá kategórie GT2. Slovenských fanúšikov zvlášť potešila správa, že náš doteraz najúspešnejší automobilový pretekár na okruhoch, Púchovčan Štefan Rosina, sa znova profesionálne upísal volantu a celú sezónu 2021 odjazdí ako továrenský pilot tímu True Racing by Reiter Engineering s KTM.
GT2 European Series je nová súťažná séria, ktorá vytvára platformu pre generáciu moderných súťažných špeciálov s pozitívnym vzťahom k environmentálnej záťaži. S koncepciou GT Sports Club sa teraz prostredie s profesionálnymi štandardmi rozširuje pre GT2, GT3 a GT4, pričom rakúska KTM je jednou zo štyroch významných automobilových značiek reflektujúcich na nový priestor. Mimochodom, na vývoji nového, a ako sa ukazuje, vskutku veľmi konkurencieschopného vozidla KTM X-Bow GT2, sa podieľal aj Štofi Rosina.
Štart série GT2 bol plánovaný už vlani, no pandémia nakoniec všetko posunula. Dnes je jasné, že sezóna 2021 sa odjazdí na piatich prestížnych tratiach. Okrem Monzy sú to ešte Hockenheim, Silverstone, Spa Francorchamps a Paul Ricard. Dva štarty v Kráľovskom parku na predmestí Milána má teda za sebou aj slovenský pretekár Štofi Rosina, ktorý na Monze zdieľal kokpit KTM X-Bow GT2 s Rakúšanom Sehdi Sarminim.
„Nakoľko sa pravidlá menili ešte počas súťažného víkendu, prišli sme o vyjazdené postavenia na štarte. Do obidvoch pretekov sme tak museli vyštartovať z posledného miesta,“ vysvetľuje Štofi Rosina. „V sobotu som do prvého stintu štartoval ja, a spolu so Sehdim sa nám napokon podarilo prebojovať až na pódium. V našej kategórii PAM sme vyjazdili pekné tretie miesto a absolútne sme došli na štvrtej pozícii. V nedeľu vyrážal do úvodného stintu môj tímový kolega, ktorý však pri nájazde do depa prekročil povolenú rýchlosť a tím dostal penalizáciu prejazdu boxovou uličkou. Môj stint sa preto nezačal najlepšie. Hneď som sa musel vrátiť na absolvovanie penalizácie. Napokon sme dokončili preteky na celkovom piatom mieste, čo považujem za celkom sľubný vstup do sezóny. Na začiatok sme pozbierali kopec bodov a už sa teším na ďalšie preteky. Toto bolo prvé produjatie nového šampionátu, o čom svedčí aj nízky počet aut na štarte, i v samotných triedach. Pre mňa je to neporovnateľné s predošlými sériami, ako Porsche Supercup, GT1 World alebo International GT OPEN. Na druhú stranu byť pri zrode niečoho nového, a zároveň byť súčasťou a reprezentantom KTM je pre mňa veľká česť.“
Dodajme, že druhým podnikom novej GT2 European Series, kde uvidíme aj Štofiho Rosinu, bude slávny nemecký Hockenheim, ktorý je naplánovaný na tretí májový víkend (14. – 15. máj 2021).
Zdroj: Ľuboš Kašický / freefoto: gtsportclub.com