Úvodné podujatie seriálu Ferrari Challenge Europe 2021, ktoré sa konalo na okruhu v talianskej Monze prinieslo neskutočne napínavé preteky z pohľadu Matúša a Mira Výbohových.
V Matúšovom prípade to bol v prvom rade prestup do prvej ligy v rámci prestížneho značkového seriálu Ferrari Challenge Europe. Po minuloročnom druhom mieste v kategórii Trofeo Pirreli AM (amater), poskočil v tohtoročnej sezóne do kategórie Trofeo Pirelli P, čiže medzi profesionálov.
Svoje kvality predviedol už v rámci kvalifikácie pred prvými víkendovými pretekmi, keď dojazdil na druhom mieste. Vo veľmi zaujímavých, ale aj poriadne dramatických pretekoch, v ktorých istý čas jazdil na čele pomyselného vláčika, nakoniec dojazdil do cieľa na druhom mieste absolútneho poradia. Na nováčika medzi profesionálmi naozaj nádherný výsledok.
V nedeľu sa konali druhé preteky víkendu. Pred nimi bola opäť v pláne kvalifikácia, v tomto prípade na mokrej trati a Matúšovi v nej patrilo štvrté miesto medzi profesionálmi. Samotné preteky začali kolíziou v prvej zákrute. Po tomto okamihu Matúšovi aktuálne patrilo piate miesto absolútneho poradia. Po jednej z havárií po necelých ôsmych minútach však prišla červená vlajka, znamenajúca prerušenie pretekov. Po ich reštarte sa Matúšovi po niekoľkých kolách podarilo prebojovať o jednu priečku smerom hore, čiže na štvrté miesto. Nanešťastie už o chvíľu na trať musel vyjsť Safety Car, ktorý jeho rozbeh pribrzdil. Po opätovnom reštarte sa Matúšovi v naozaj nesmierne dramatických pretekoch, podarilo posunúť na tretie miesto absolútneho poradia. Na treťom mieste absolútneho poradia nakoniec Matúš prešiel aj cieľom druhých pretekov v Monze. Žiaľ, od športových komisárov obdržal za incident, ktorý sa stal na začiatku pretekov časovú penalizáciu, po ktorej pripočítaní k výslednému času, ho táto posunula na konečné piate miesto. Scuderia Praha, čiže tím za ktorý Výbohovci štartujú sa proti tomuto rozhodnutiu odvolal, ale športoví komisári si stáli za svojim rozhodnutím aj naďalej.
V prípade Miroslava Výboha treba iba konštatovať, že ten si užil v Monze neskutočne veľa smoly. Kvalifikáciu na prvé preteky síce absolvoval bez problémov, na peknom štvrtom mieste v poriadne nabitej konkurencii. Po štarte do samotných pretekov sa Mirovi podarilo prepracovať na vynikajúce druhé miesto v kategórii, následne, niekoľko minút pred cieľom však prišla zozadu „rana“, ktorá spôsobila, že sa zlomil kĺb na poloose, čo samozrejme Mira okamžite vyradilo z ďalších bojov. Výsledkom tak nakoniec bolo ôsme miesto v kategórii Coppa Shell AM.
Ak ste v tomto momente predpokladali, že toto bola jediná smola, ktorá Mira Výboha v Monze postihla, nemáte pravdu. Na štart nedeľných pretekov sa musel z dôvodu výmeny vozidla postaviť až na koniec štartového roštu. Samozrejme, z takejto pozície sa preteky nejazdia ľahko, keďže jazdec sa musí postupne prepracovávať dopredu a postupne predbiehať pomalších kolegov. To sa Mirovi aj darilo, žiaľ, pred koncom pretekov prišiel výjazd Safety Car, za ktorým celé jazdecké pole preteky dojazdilo až do konca. Bola to veľká škoda, keďže Miro bol dobre rozbehnutý a určite by bol ešte postúpil o pár priečok smerom nahor. Takto pre neho ostalo konečné šieste miesto v kategórii Coppa Shell AM.
Nasledujúce kolo Ferrari Challenge Europe 2021 sa bude konať počas prvého májového víkendu na okruhu Spilberg v susednom Rakúsku. Ešte predtým (24.4.2021), sa Miro s Matúšom a Josefom Králom predstavia na 12H pretekoch na okruhu Paul Ricard vo Francúzsku.
Zdroj: Miro Majláth / Foto: Scuderia Praha