Technické problémy vytrápili Seat Leon Jara Dubócziho na úvodnom podujatí sezóny MMSR PAV 2021. Napriek tomu Žiarčan predviedol pekný konkurencieschopný výkon a odviezol si dôležité body.
Veľkonočný víkend odštartoval novú sezónu slovenského šampionátu pretekov automobilov do vrchu. Tentoraz netradične na okruhu Slovakia Ring pri Orechovej Potôni. Rovnako, ako v ostatných rokoch, ani teraz na štarte úvodných kopcových pretekov nechýbal žltý Seat Leon Supercopa TDi s Jaroslavom Dubóczim za volantom.
„Aj napriek tomu, že nám sezóna začala už v úvode apríla, zima sa mi zdala veľmi dlhá,“ konštatuje pretekár štartujúci vo farbách DEMO MOTORSPORT TEAM-u. „Okolnosti súvisiace s pandémiou sa však podpísali aj pod našu prípravu. Meškali náhradné diely, čo spomalilo práce na aute. K testu funkčnosti sme sa dostali až týždeň pred štartom sezóny, no kvôli technickým problémom sme toho veľa nenajazdili.“
Súťažný víkend úvodného podujatia sezóny MSR PAV, ktorá je zároveň vypísaná aj ako Medzinárodné Majstrovstvá Slovenskej republiky pretekov automobilov do vrchu (MMSR PAV), bol zložený z dvoch samostatne bodovaných súťažných dní. Po obidva dni sa jazdili dopoludnia tri tréningové jazdy a popoludní tri súťažné jazdy, z ktorých dva najlepšie výsledky sa počítali do klasifikácie súťažného dňa. „Cítil som, že mi chýbajú najazdené kilometre,“ priznal Jaro Dubóczi v priebehu sobotňajších tréningových jázd. „Navyše bolo chladné počasie a mojim pneumatikám to nevyhovovalo. Skúšali sme rôzne nastavenia, no stále to šmýkalo. Nakoniec sme museli kúpiť celú sadu nových pneumatík a auto hneď začalo fungovať ako malo.“ Výsledkom bolo tretie miesto v Skupine 4 a ôsme miesto v absolútnom poradí zo 46 štartujúcich. „Bolo to pekne nabité,“ pokračuje Jaro. „Prvých päť áut v Skupine sme zajazdili časy v jednej sekunde. To som už dávno nezažil.“
Vyrovnanosť štartového poľa, ktorú podčiarkoval aj okruhový charakter trate, sľubovala zaujímavé pokračovanie súboja o majstrovské body aj v nedeľu. „Žiaľ, v nedeľu som mal technické problémy. Najprv s výkonom auta, ktoré nám už od druhého nedeľňajšieho tréningu prakticky na rovnakom mieste stále prepínalo do núdzového režimu. Musel som reštartovať počas jazdy. Nechápali sme prečo. K tomu potom prišli aj problémy so spojkou. Tá prestala vypínať aj keď bola vytlačená, a auto stále unášalo dopredu, čo mi robilo problémy pri štarte. Musel som držať ručnú brzdu,“ opisuje technické problémy druhého súťažného dňa Jaro Dubóczi, ktorému sa v závere nakoniec podarilo vyjazdiť svoj najlepší čas víkendu a zachrániť body za štvrté miesto v Skupine a ôsme miesto v absolútnom hodnotení.
„Nedeľa bola naozaj veľkým trápením. V poslednej súťažnej jazde však problémy s núdzovým režimom samé prestali, a aj napriek starostiam so spojkou sa mi podarilo urobiť čas s ktorým som bol už spokojný,“ pokračuje Dubóczi. „Nerozumieme, kde bol problém a musíme sa na to pozrieť. Vzhľadom na dané okolnosti však môžem byť rád, že to dopadlo tak, ako to dopadlo a boli sme konkurencieschopní. Teraz musíme popracovať na odstránení problémov, ktoré nás sprevádzali celý víkend. Veď už o tri týždne, ak sa nestane nič mimoriadne, pokračuje šampionát pretekmi v Šternberku, kde chceme štartovať, keďže plánujeme absolvovať celú sezónu MMSR PAV 2021. Ďakujem všetkým našim fanúšikom, ktorí nám aj za daných okolností držia palce, a veľkú vďaku chcem vysloviť všetkým skvelým chlapcom z DEMO MOTORSPORT TEAM-u, za ich prácu.“
Zdroj: Ľuboš Kašický / freefoto: motorsportmedia.sk , Tibor Barborík