„Moje najdlhšie partnerstvá začali práve takýmto výsledkom,“ vraví s úsmevom Josef Král, ktorý spolu s Romanom Popovičom absolvovali súťažnú premiéru v tíme GLORTEX RACING na Rally Morava.
Pretekár bratislavského tímu GLORTEX RACING, Roman Popovič, má za sebou naozaj ťažké obdobie, poznačené sériou neúspešných výsledkov. Práve takéto situácie však odhalia, či má človek veľké srdce a či je správne zapálený pre to, čo robí. „Nikdy som sa na nič nehral. Milujem pretekanie a snažím sa iba robiť to, čo ma baví,“ uvažuje nahlas Roman Popovič. „Myslím si, že s malým odstupom dnes môžem povedať, že Pačejov bol akýmsi zlomom. Prinútil ma začať sa na veci pozrieť inak. Ak sa darí, tak všetko plynie akosi samo. Keď sa však dariť prestane, človek sa musí zastaviť. Obzrieť sa. Prehodnotiť veci. Mám pocit, že práve Pačejov bol tým pomyselným dnom, od ktorého som sa musel odraziť a prijať dôležité rozhodnutia.“
Do nasledujúcej súťaže, ktorou bol uplynulý víkend štvrtý podnik českej série Rallysprintu v Šternberku, oslovil Bratislavčan pre spoluprácu jedného z najskúsenejších českých spolujazdcov, Josefa Krála. „Dôvod bol jasný. Jednak som potreboval vedľa seba skúseného človeka, ktorý veľmi dobre pozná české trate. No nie menej podstatné bolo aj vyskúšať si spoluprácu s iným spolujazdcom,“ vysvetľuje Popovič. „Už pri prvom stretnutí s Pepom som nadobudol dojem, že sme si sadli. Cítim z neho pohodu a vyrovnanosť. To mi na trati dodáva istotu.“ No a že to nebol iba Romanov dojem, dosvedčujú aj slová rešpektovaného českého co-drivera.
„Tak, ako vraví Roman, aj ja som rýchlo získal dojem, že sme si padli do oka,“ vraví Josef Král. „Ponuka na spoluprácu ma potešila. Nič sme si nesľubovali a povedali sme si, že to skúsime. A rovno musím povedať, že to fungovalo. Roman má dobré základy, na ktorých sa dá stavať. Ani na okamih som nemal pocit, že by išiel do rizika. Vždy mal situáciu pod kontrolou. Po úvodných dvoch rýchlostných skúškach sme si povedali, kde sa dá zlepšiť a s tým sme aj išli do ďalšieho priebehu súťaže. Tretia ereska Jívová bola najdlhšia a Roman ma príjemne prekvapil, ako držal to, čo sme si povedali. Okamžite sa to prejavilo na rýchlosti a vyzeralo to naozaj na pekný posun dopredu. Asi osemsto metrov pred koncom pätnásťkilometrového meraného úseku sme sa však v ľavej sedem nečakane skĺzli a hodilo nás to do svahu. Bola to celkom nevinná situácia. Nevieme ešte presne, čo sa stalo, no neskôr som si všimol, že ľavá predná pneumatika mala defekt. Je teda celkom možné, že to bol pomalý defekt, ktorý sme si nevšimli a v rozhodujúcom momente mohol ovplyvniť správanie sa vozidla v zákrute. Toto však budeme vedieť s istotou povedať, až sa pozrieme dôkladne na telemetriu.“
Smutným výsledkom už však zostane. Škoda Fabia Rally2 evo ostala stáť poškodená, prakticky krátko pred cieľom posledného úseku prvej sekcie, a posádka musela zo súťaže odstúpiť. „Veľmi ma to zamrzelo, lebo naším základným cieľom bolo dokončiť súťaž,“ krútil smutne hlavou Roman Popovič. „Uvidíme, čo povie telemetria. Rozhodne sa však nechcem na nič vyhovárať. Beriem to na seba. Patrí to k automobilovým súťažiam a treba to tak brať. Na druhej strane, pozitívom, ktoré si odvážam zo súťaže je, že sme si s Pepom sadli. Potvrdila sa jeho povesť veľmi pokojného, vyrovnaného „pohoďáka“, ktorý vie dať jazdcovi potrebnú istotu. Preto si viem predstaviť, že by sme mohli v našej spolupráci pokračovať. Samozrejme, ak bude mať Pepo čas a záujem.“ A podobne sa na veci pozerá aj český spolujazdec, ktorý si neodpustil aj trochu humoru. „Moje najdlhšie partnerstvá začali práve takýmto výsledkom,“ vraví s úsmevom Josef Král. „Ak bude mať Roman záujem, tak som pripravený. Videl som, že Roman má potenciál. Potrebuje však získať viac skúseností a istoty. Myslím si, že by som mu vedel byť nápomocný.“
Vzhľadom na najnovšie okolnosti s koronavírusom však teraz ostáva otázne, kedy by sme mohli posádku Popovič – Král vidieť znova spolu v akcii. „Žiaľ, toto dnes nevie povedať nikto,“ prikyvuje Roman Popovič. „Verme spoločne, že sa situácia začne zlepšovať a my sa budeme môcť na trate vrátiť čo najskôr. Dovtedy by som sa však rád poďakoval všetkým, ktorý mi veria a podporujú ma. Ďakujem tímu Romana Krestu za výbornú prácu na príprave auta a samozrejme Pepovi za jeho spoluprácu.“
Zdroj: Ľuboš Kašický / freefoto: František Dušek