Tohtoročné FIA predpisy Performance Factor pre preteky automobilov do vrchu poriadne zamotali nielen hlavy pretekárov, ale aj doterajšie výsledky. Nič už nie je tak ako bolo a nám neostáva nič iné, iba si na tento fakt zvyknúť.
AZ Car Majstrovstvá Slovenska pretekov automobilov do vrchu odštartovali v tomto roku, vďaka pandémii COVID-19 netradične, až začiatkom septembra podujatím TODOS Cena Slovenska Pezinok Baba 2020 úvodnými dvoma kolami. Ďalšie dve na seba nenechali dlho čakať a už po týždni sa konali na podujatí PAV L Racing Ostrá Lúka 2020.
Pre Mikiho Čambala, úradujúceho majstra Slovenska v triede E1 do 1,6 litra, ale aj v triede WD do 1,6 litra, sezóna v rámci spomínaných dvoch podujatí odštartovala štvoricou tretích miest v triede 3b, čiže dvoma tretími miestami na Pezinskej Babe, ale aj na Ostrej Lúke. Dôvod je jednoduchý, vozidlá sú od tohtoročnej sezóny zaraďované do jednotlivých tried nie podľa objemu motora, ale podľa už spomínaného Performance Factor, čiže takzvaného výkonového faktoru. Pri jeho výpočte sa totiž počíta nielen s objemom motora, ale zahŕňa v sebe aj hmotnosť, rôzne aerodynamické prvky a množstvo ďalších veličín. Tak sa stalo, že Miki Čambal nakoniec v jednej triede bojuje s vozidlami, ktoré sa s jeho Citroënom Saxo VTRS nedajú vôbec porovnávať. Veď uznajte sami, porovnávať postarší Citroën s najnovšou Škodou Fabia R5 je asi ako porovnávať Trabant s Mercedesom.
„Je to pravda, Performance Factor síce vstúpil do platnosti, ale už teraz sa ukazuje, že tento predpis nebol najšťastnejším riešením. Nenarobíme s tým ale nič, iba tohtoročnú sezónu nejako pretrpieť a snáď od tej budúcej FIA tento predpis upraví tak, aby boli autá v jednotlivých triedach vyrovnanejšie. Čo sa mňa týka, mám za sebou štyri tohtoročné kolá a zatiaľ som spokojný. Veď vybojovať štvoricu tretích miest v konkurencii akú Performance Factor namiešal je poriadne zábavné. Sledujem si skôr také veci, že napríklad na Ostrej Lúke som bol najrýchlejšou 1,6 – kou v histórii tohto kopca. A to aj napriek faktu, že moje Saxo má radšej trate s rýchlymi zákrutami a nie Ostrú Lúku, ktorá ide zo zákruty do zákruty, tie sú však pomalšie ako by si auto kvôli výkonu motora prialo. Ako som už povedal, som spokojný a moja vďaka patrí obchodným partnerom RS Teamu, ktorý reprezentujem,“ povedal Miki Čambal.
Po spomínanej dvojici podujatí je teraz v pláne tretie, v poľskej Korszyne. Tohto podujatia sa však Miki Čambal nezúčastní. Po zrušení Jankovho vŕšku ho tak budeme mať možnosť sledovať až v polovici mesiaca október v Ožďanoch.
Zdroj: Miro Majláth / Foto: Jakub Rovný