Medzi trofeje tímu LAMA RACING pribudli ďalšie cenné poháre, ktoré Húska vyjazdil na druhom podniku Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu pri Zvolene.
„Práve na tomto kopci som prvýkrát štartoval v pretekoch do vrchu. Zamiloval som si ho a vždy sa sem rád vraciam,“ tvrdí Marek Húska z tímu LAMA RACING, ktorý tento rok dokázal svoju Škodu Felíciu zrýchliť o neuveriteľné štyri sekundy oproti vlaňajšku!
„Obával som sa nového Performance zadelenia. Na Pezinskej Babe som zistil, že som v triede s dvojlitrovými áčkami aj enkami a nebolo mi všetko jedno. Ukázalo sa však, že aj naša 1,4 litrová „Felda“ sa s tými autami vie popasovať, a na Ostrej Lúke som si to poriadne užil,“ pokračuje Marek, ktorého auto je zaradené do Skupiny 5 v triede 5b. Kurióznym však pri Zvolene bolo aj to, že usporiadateľ sa prekvapilo pokúsil klasifikovať niektoré triedy spoločne. „Vlastne sme boli po obidva súťažné dni na druhom mieste v Pf 5b, no zároveň v spoločnom hodnotení sme skončili tretí aj s Pf 5a. Nerozumiem síce prečo, ale máme o pohár viac,“ smeje sa pohodový pretekár tímu LAMA RACING.
Krátka a intenzívne technická trať na Ostrej Lúke sa dá síce ľahko zapamätať, no nedáva priestor napraviť chyby. Bolo preto veľmi dôležité štartovať v čo najlepšej pohode a dokázať sústredene odjazdiť celý meraný úsek. „Nebýva to tak vždy, no tentoraz som jazdil po celý víkend vo fantastickej pohode. Navyše všetko fungovalo. S autom neboli žiadne problémy a aj podmienky nám parádne vyšli. Mohol som sa sústrediť len na jazdu. Podaril sa nám nádherný súboj o desatiny s Ferom Fuskom aj Peťom Kacvinským. Pokojne môžem povedať, že aj keby som skončil na štvrtom, či piatom mieste, tak by som bol spokojný, lebo toto bol parádny súboj s veľkými chlapmi, veľkými pretekármi,“ oceňuje kvality svojich súperom pokorný Marek Húska.
V sobotu bolo poriadne teplo a zvyšovala sa tak aj teplota asfaltu a pneumatík. „Teraz som si uvedomil, aká užitočná bola pre mňa skúsenosť z úvodu sezóny, kedy som si mohol zajazdiť na BMW M3. Tam som pochopil, čo dokáže auto na dobrých gumách a teraz som to využil aj tu. V ideálnych podmienkach na nových pneumatikách som v sobotu dokázal posunúť svoj osobný rekord o neuveriteľné štyri sekundy,“ radoval sa Marek Húska, ktorý týmto časom obhájil druhé miesto v triede.
„V nedeľu sme mali dopoludnia iba jeden tréningu. Podmienky boli diametrálne odlišné od soboty. Na chladnom asfalte auto vôbec nefungovalo. Do súťažných jázd sa však oteplilo a znova sme sa mohli popasovať o desatiny. V prvej jazde som bol rýchlejší ja a pripravil som si lepšiu pozíciu do druhej súťažnej jazdy, v boji o druhé miesto s Ferom Fuskom,“ približuje pilot tímu LAMA RACING. „Vedel som, že Fero vie zatiahnuť a druhá jazda bude kľúčová. Hneď v druhej zákrute som však omylom namiesto štvorky „zabil“ šestku a v mieste, kde už som mal zo zákruty vyrážať na plný plyn, som ešte len hľadal správny rýchlostný stupeň. Táto chybička ma stála niekoľko desatín, ktoré napokon rozhodli, že v druhej jazde bol rýchlejší môj súper. V súčte časov obidvoch súťažných jázd druhého dňa som však nakoniec obhájil druhé miesto v našej triede 5b. Z celého víkendu mám veľkú radosť. Súperi boli úžasní a dobre sme si to užili. Ďakujem tímu LAMA RACING za pomoc a podporu, ktorú si veľmi vážim. Ďakujem našim partnerom, fanúšikom a tiež Gemini Racing za ich pomoc. Neviem sa už dočkať ďalších pretekov,“ uzatvára Marek Húska.
Zdroj: Ľuboš Kašický / freefoto: motorsportmedia.sk