O tom, že domáce preteky sú vždy najťažšie, by pilot Demo Motorsport Teamu, Jaro Dubóczi, vedel rozprávať. Zvládol to však na výbornú a pripísal si dve víťazstvá z dvoch súťažných dní.
Druhý podnik Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu 2020 sa jazdil na Ostrej Lúke pri Zvolene. To je len zopár kilometrov od domova Jaroslava Dubócziho. Lenže to, čo sa neraz môže javiť ako výhoda, je často zradnou nevýhodou. „Keďže je to blízko, je to jedna z mála príležitostí, aby ma na preteky prišli povzbudiť priatelia, kolegovia aj rodina. Samozrejme, že sa tomu veľmi teším a som im za to nesmierne vďačný. Zároveň to však vyvoláva väčší pocit zodpovednosti, a býva oveľa ťažšie sa potom koncentrovať na výkon,“ otvorene priznáva rodák z neďalekého Žiaru nad Hronom.
Ak preteky na Pezinskej Babe mali byť len akýmsi testom funkčnosti novej prevodovky, tak Ostrá Lúka bola už vážnym vstupom do sezóny. „Prevodovka sa osvedčila a pred druhým podujatím sezóny sme iba dolaďovali detaily. Ladili sme odozvu plynového pedálu a pracovali ešte s novým softwarom,“ prezrádza niečo z garáže Jaro Dubóczi a pokračuje. „Spojenie slovenského „majstráku“ s amatérskou súťažou spôsobilo aj skorší štart do súťažných jázd. Trať preto bola ešte chladná a šmykľavá. No v tréningov som mal dobrý pocit, keďže som zajazdil lepší čas ako môj rival Miro Šutlák, a veril som si,“ opisuje priebeh prvého súťažného dňa pretekár Demo Motorsport Teamu. Preteky už však boli o niečom inom. „Po prvej ostrej jazde sa moje stopky zastavili len o jedinú stotinu sekundy pred Mirom a preto som spozornel. Pochopil som, že v druhej súťažnej jazde musím zo seba vydať ešte viac, ak chcem vyhrať. Sústredil som sa, a napokon sa to podarilo. Aj môj druhý čas bol rýchlejší, čo znamenalo, že som náš Seat Leon Supercopa TDi dokázal doviezť na víťaznej pozícii v triede 3b, respektíve v absolútnom hodnotení všetkých pretekárov som skončil na šiestom mieste.“
V nedeľu sa začínalo odznova. „Veril som, že sa dokážem ešte viac koncentrovať a o niečo zrýchliť,“ hovorí Jaro Dubóczi. „A to sa aj podarilo. V prvej ostrej jazde druhého súťažného dňa som naozaj zrýchlil, ale Miro Šutlák pridal tiež. Zaostával za mnou len štyri desatiny. Bolo to naozaj napínavé. Veď v druhej jazde sa mohlo stať čokoľvek. Organizátori navyše pre nás pripravili prekvapenie, keď na trať poslednej súťažnej jazdy nainštalovali na niektorých miestach kužele, aby sa nerezali zákruty. Bolo nepríjemné, zistiť to až na trati. Keďže však neboli penalizované, tak sme ich rozrážali, a aj tak zákruty „katovali“,“ priznával Dubóczi. Výsledkom bol znova najrýchlejší čas v triede 3b a druhé víťazstvo za dva súťažné dni, čo znamená aj vedenie v priebežnom poradí Majstrovstiev Slovenska v danej triede.
„Azda môžem pokojne povedať, že víkend sa nám vydaril. Na domáce preteky som sa tešil a myslím, že sa podarili. Ďakujem všetkým, ktorí mi držali palce a prišli ma podporiť. Rovnako tak ďakujem Demo Motorsport Teamu, ktorý odviedol zasa super robotu. Nemôžem nespomenúť aj BH Motorsport, ktorý mi tiež pomáhal. Všetkým vďaka,“ uzatvára Jaro Dubóczi.
Už vo štvrtok však Jaro s celým tímom smeruje do Poľska, kde sa v Korzcyne pri Krosne (19.- 20. septembra 2020) bude jazdiť tretí podnik Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu. Na 4540 metrov dlhej trati sa pokúsia aj slovenskí pretekári „ukradnúť“ nejaké body poľským kamarátom na súbežnom poľskom „majstráku“. Držme im teda palce, aby ich doviezli čo najviac.
Zdroj: Ľuboš Kašický / freefoto: Tibor Szabosi