LAMA RACING

LAMA RACING – Zadarmo ma nedostanú, neskrýva Marek Húska

Do skrátenej kopcovej sezóny 2020 vyštartuje vo farbách tímu LAMA RACING Marek Húska a jeho Škoda Felicia.

LAMA RACING

Aj slovenský šampionát pretekov automobilov do vrchu sa konečne dočkal. Po neistom období, poznačenom koronavírusom, nakoniec vznikol náhradný kalendár pretekov, ktoré aspoň čiastočne uhasia smäd športovcov a fanúšikov automobilového športu. „Je síce poriadne nahustený, no chválabohu aj za to,“ hovorí azda za všetkých pretekár tímu LAMA RACING, Marek Húska.

Kalendár AZ CAR Majstrovstiev Slovenskej republiky v pretekoch automobilov do vrchu (AZ CAR MSR PAV) 2020 sa odvážne vtesnal do prakticky jesenných mesiacov september a október. V čase, keď sa oveľa skôr začne stmievať a svoju hru rozohrajú aj padajúce listy zo stromov, to bude veľmi náročné. Odhodlanie automobilových nadšencov však nedokáže nič zastaviť a verme, že nás čaká pekný dramatický priebeh skrátenej sezóny.

LAMA RACING

Úvodným podnikom je Pezinská Baba, ktorá je na programe už počas prvého septembrového víkendu. Jazdí sa tradične na úseku od kameňolomu až na horský priechod, no zhoršujúci sa stav trate prinútil usporiadateľov posunúť štart o kilometer ďalej. „Chápem to. Bezpečnosť je na prvom mieste,“ vraví Marek Húska, ktorý bude v tejto sezóne znova štartovať so Škodou Felicia 1400 cc. „Vlastne mne to aj trochu vyhovuje. Skrátil sa tým rýchly začiatok, kde som so svojim slabším autom nedokázal vyťažiť toľko, čo silnejšie vozidlá.“ Napriek skráteniu však trať stále zostáva vyzývavo rýchla a výhodu budú mať silnejšie autá. „Nový Performance faktor nás zaradil do Skupiny 5 v Triede 5b, čo znamená, že budeme jazdiť spolu s N-kami do dvoch litrov. Tieto autá majú lepšiu maximálku, než ja. Ako tak nám to kompenzuje váha, keď sme asi o 200-300 kíl ľahší. Bude to teda náročné, no rozhodne nás zadarmo nedostanú,“ neskrýva správne odhodlanie 36-ročný Marek.

Myslím si, že sa všetci rovnako nevieme dočkať štartu. Na „Babe“ sme si zajazdili asi pred mesiacom na Medzinárodných nemajstrovských pretekoch. Teraz to však bude konečne poriadne orechové,“ pokračuje pilot tímu LAMA RACING, ktorý vlani práve na Pezinskej Babe ťažko havaroval. „No, ono je to stále v hlave. Pred mesiacom som tam išiel s BMW M3, ale toto auto malo širšie gumy a viac výkonu. Poriadne sedelo na trati. Teraz to však bude náročnejšie, pretože Felda už taký grip nemá a ak zaprší, tak to bude skúška odvahy.

LAMA RACING

Ale aj Marekova Felda už nie je rovnaká, ako vlani. „Po havárii sme ju v zime kompletne prestavali. Dostala nový motor, odľahčené nápravy, vymenili sme zadné bubny za oveľa ľahšie a účinnejšie kotúče. Navyše máme novú prevodovku Hewland, ktorá má teraz o jeden stupeň viac. Veru, musím si na ňu zasa zvykať,“ vysvetľuje Banskoštiavničan žijúci pri Považskej Bystrici. „Prvýkrát som si znova sadol do Feldy len pred dvoma týždňami na Slalome. Mám z nej úplne iný pocit, než predtým, no na lepšie sa rýchlo zvyká.

Cena Slovenska Todos Pezinská Baba 2020 sa jazdí od soboty 5. septembra, kedy sa dopoludnia na trať vydajú súťažiaci v úvodných dvoch tréningových jazdách. Popoludní sa potom už bude štartovať naostro. O trinástej hodine začína prvá súťažná jazda a tridsať minút po jej skončení je na programe druhá súťažná jazda. Rovnaký program čaká na pretekárov aj v nedeľu 6. septembra, čím sa uzatvorí prvý súťažný víkend úvodného podniku AZ CAR MSR PAV 2020.

Zdroj: Ľuboš Kašický / Foto: Tibor Barborík, motorsportmedia.sk

Pridaj komentár