Benček s Plichtom, vo farbách tímu TATRY RACING, dramatizovali záver pretekov vo Vranove. Posádku Polovka – Turcsányi vyradila desaťcentová poistka.
Krok za krokom sa mladý popradský tím TATRY RACING posúva do pozornosti slovenských fanúšikov automobilových pretekov. Aj zostava, ktorú šéf tímu, Vlado Chovan nasadil do súťaže vo Vranove, nesklamala a svojimi výkonmi skvalitnila úroveň celej súťaže vo Vranove.
Po pretekoch sa bude ešte chvíľu rozprávať o prešovskej posádke Dominik Benček a Rado Plichta, pretože práve títo chlapci sa postarali o krásne zdramatizovanie pretekov. Ich osvedčené Mitsubishi Lancer evo IX viedlo celú svorku „myšiakov“, ktoré zúrivo naháňali modernejšiu Škodu Fabia Rally2 evo Romana Popoviča. Výkon vozidla triedy 2 bol však evidentný a na suchej trati všetkým jednoznačne odskakoval. V závere súťaže však zapršalo a trať posledného úseku poriadne zmokla. To pomohlo zotrieť veľké výkonnostné rozdiely a vlialo vodu na mlyn aj posádke TATRY RACING. Benček s Plichtom zajazdili v závere fantastický čas, ktorým prakticky zmazali Popovičov náskok (pozn.: objektívne však treba dopovedať, že Roman Popovič na poslednom úseku urobil chybu). V cieli celej súťaže o víťazovi nakoniec rozhodovali iba desatiny sekundy!
„Dnes sa nám išlo vynikajúco. V našej triede sme pred seba nikoho nepustili a vezieme domov víťazstvo,“ usmieva sa spokojne Dominik Benček. „V súboji o víťaza absolútneho poradia sme vedeli, že za normálnych okolností je Škoda Fabia Rally2 evo nad naše možnosti, a ani sme sa nesnažili s ňou porovnávať. Išli sme však najlepšie, ako sme vedeli, no a zvyšok už bol o šťastí. Nevedeli sme, že Roman urobil v závere chybu. Až v cieli sme sa dozvedeli, že sme o celkové víťazstvo prišli kvôli pár desatinám. To nás vôbec neteší, ale čo už. Automobilové preteky sú krásne aj vďaka takýmto dramatickým zvratom,“ dodáva Prešovčan, ktorému na víťazstvo chýbalo iba mizerných osem desatín sekundy! A hoci taká tesná prehra zabolí, tak má aj svoje výhody. Benček s Plichtom sa postarali o drámu na záver a urobili dobré meno sebe aj tímu TATRY RACING.
Druhou posádkou, štartujúcou za popradský tím vo Vranove nad Topľou, bola skúsená dvojica Tomáš Polovka a Dano Turcsányi. Spišiaci boli odhodlaní potešiť tím, ktorý ich znova prijal pod svoje krídla, pekný výsledkom, ale tentoraz bola proti technika. Ich fúzatý Seat Ibiza začal krútiť fúzmi už na prvom meranom úseku a pokazil svojej posádke celý výsledok. „Zhruba tri kilometre pred cieľom nám prestalo ísť auto. Zastavili sme a hľadali dôvod. Ukázalo sa, že nám odišla smiešna, desaťcentová položka, poistka riadiacej jednotky,“ vysvetľuje sklamaný Tomáš Polovka. „Kým sme všetko prekontrolovali a zistili príčinu, tak sme stratili kopec času. Nechceli sme už potom riskovať a zavadzať ostatným na trati. Tak sme počkali, kým prešli všetky posádky a až potom sme došli do cieľa. Veľmi ma to mrzí, lebo táto trať je krásna. Chceli sme si to lepšie užiť a potešiť tím aj fanúšikov.“ Do poslednej eresky sa Polovka s Turcsányim už ani nepokúšali prezúvať, lebo ich strata bola tak veľká, že nemalo zmysel tlačiť na pílu a riskovať.
Aj na šéfovi tímu TATRY RACING bolo vidieť, že ho tesná prehra Benčeka zabolela. „Krásne išli chlapci, ale škoda tých pár desatín. No nič. Ide sa ďalej. Vážime si aj druhé miesto,“ pokrútil hlavou Vlado Chovan. „Smolu mali aj Tomáš s Danom. Prehrať pre takú drobnosť, akou je poistka, nikoho nepoteší. Ale aj to sa stáva. Teraz máme pred sebou domácu súťaž na Rallye Tatry a sústredíme sa na čo najlepšiu prípravu. Sledujeme situáciu s vývojom okolo koronavírisu, no stále dúfame, že nám vrchol slovenskej sezóny automobilových súťaží nezrušia.“
46. ročník Rallye Tatry by sa mal konať v dňoch 18. – 20. septembra 2020 a domáci tím TATRY RACING by sa tam rád predviedol v tej najlepšej zostave.
Zdroj: Ľuboš Kašický / freefoto: Julius Salzer, Miro Kaľavský