Druhé kolo Majstrovstiev Slovenska v rally 2020, ktoré sa konalo v poľskom Rzeszowe a jeho okolí bolo pre dvojicu jeho súťažných posádok veľkou neznámou. Dnes už je všetko inak, pričom jedna z nich videla až cieľ, druhá žiaľ nie.
Kamil a Erik Švecoví sa spoločne s Peugeotom 2028 R2 predstavili v poriadne obsadenej triede 6. Súpermi im boli hlavne domáci, poľskí jazdci, ktorí rzeszowské rally trate absolvovali už niekoľkokrát. V prípade Kamila s Erikom sa však jednalo o premiéru, čo samozrejme znamenalo aj nedostatok skúseností s traťami, ktoré sú úplne odlišné od našich, domácich. Napriek tomu Kamil s Erikom túto súťaž brali ako veľkú výzvu a poriadne zabojovali. V piatok dosiahli na štvrté miesto v triede, žiaľ, v sobotu museli už po prvom teste odstúpiť.
„Počas prvej etapy to nebolo zlé. Rýchlostné skúšky boli síce poriadne rýchle a náročné, ale zvykli sme si a dojazdili sme až do cieľa. Ďalšie body do šampionátu boli doma a my sme boli spokojní. V prvej etape sme si zvykli na tempo a rýchlostky, žiaľ v sobotu hneď ráno, na prejazde na prvú rýchlostnú skúšku začala svietiť kontrolka oleja. Na samotnej rýchlostnej skúške sa to zopakovalo asi tri, alebo štyrikrát a tak sme to po jej absolvovaní radšej vzdali. Nechceli sme poškodiť motor, tak sme odovzdali jazdný výkaz. Mrzí ma to, ale ak auto začne štrajkovať, nie je čo riešiť,“ povedal Kamil Švec po odstúpení zo súťaže.
Fero Fusko mal v Rzeszowe pred sebou tých neznámych viac. Prvou neznámou boli trate, druhou fungovanie nového spolujazdca, Alexandra Burdigu, s ktorým mal v pláne absolvovať prvú „veľkú“ rally súťaž. Výsledok sa síce dostavil, body za dve druhé miesta do hodnotenia šampionátu sú po Rajde Rzeszowski doma, nešlo však všetko „úplne po masle.“
“V prvej etape to bolo veľmi hektické. Už v druhej rýchlostnej skúške sa nám podarilo trochu zablúdiť a namiesto dvoch okruhov na rýchlostnej skúške Lubenia sme absolvovali iba jeden, za čo samozrejme došiel trest v podobe trestných sekúnd a veru ich nebolo málo. Následne sa nám podarilo ešte „pichnúť“ o minútu skôr, čo znamenalo ďalšiu „nošu“ trestných sekúnd. V sobotu sme sa týmto „neduhom“ už vyvarovali a dojazdili v pohode až do cieľa. Musím však povedať, že to bola jedna z najťažších súťaží v mojej rally kariére,“ doplnil Fero Fusko.
Napriek spomínaným „zádrheľom“ bol s výkonom svojich zverencov spokojný aj manažér Kesko Racing Teamu, Juraj Keszi: „Viem, že to boli neskutočne rýchle a ťažké rýchlostné skúšky, ale obe naše posádky to zvládli. Za poruchu auta Kamil s Erikom samozrejme nemôžu, v prípade Fera, ten sa musí s novým spolujazdcom zohrať, čo tiež nejaký čas trvá. Podstatné je, že všetci dobre reprezentovali náš Kesko Racing Team a ja im všetkým za to pekne ďakujem. Samozrejme moja vďaka patrí našim obchodným partnerom, bez ktorých by to jednoducho nešlo.“
Posádky Kesko Racing Teamu teraz čaká mesačná pauza a po nej sa opäť predstavia fanúšikom rally športu na podujatí 47. Rallye Tatry 2020 v Poprade.
Zdroj: Miro Majláth / Foto: Jozef Pisch