Pilot slovenského pretekárskeho tímu LAMA RACING urobil dôležitý krok na ceste k okruhovému pretekaniu. Na Slovakia Ringu debutoval za volantom Porsche 718 Cayman GT4.
Zmena štýlu pretekania zo súťažného na okruhový špeciál nie je vôbec jednoduchá. Presvedčil sa o tom aj talentovaný Dubničan Braňo Mičko, ktorý sa počas štvrtého júlového víkendu premiérovo zúčastnil ambicióznej súťažnej série Porsche Challenge Central Europe, jazdiacej sa na Slovakia Ringu.
„Za volant Porsche 718 Cayman GT4 som sadal s veľkým rešpektom,“ priznáva chlapsky Mičko. „Nepoznal som auto, a ani okruh som ešte nikdy nejazdil v plnej dĺžke. Vravel som si, že keď to dám aspoň za 2:16 min., tak budem spokojný.“ V úvodných tréningoch však Dubničan platil nekompromisnú nováčikovskú daň a jeho časy sa pohybovali okolo 2:20 min. „Všetko bolo iné. Najprv som musel pochopiť auto. Nájsť brzdné body a prispôsobiť jazdecký štýl,“ vysvetľuje Dubničan, ktorý v závere prvého dňa dokázal stlačiť čas aspoň na 2:18 min. Stále to však bolo málo. „V sobotu sme začínali kvalifikáciou a mne zapršalo. Môj rešpekt ešte stúpol. Počas jazdy na vode som si však spomenul na rely a zrazu to začalo fungovať. Zrazu som auto začal úplne inak cítiť. Môj rozdiel na najlepších sa podstatne zmenšil a ja som si začal viac veriť.“
Formát víkendu pripravil pre pretekárov dva šprinty a následný vytrvalostný závod. O jedno auto sa delili dvaja pretekári z ktorých každý odjazdil jeden šprint na 25 minút. Následne potom, podľa súčtu časov z oboch šprintov, vyštartovali do vytrvalostných pretekov, kde sa v polovici vystriedali. Mičko sa o kokpit delil s Rumunom Mariusom Morosanom a štartoval do druhého šprintu. „V kvalifikácii som vyjazdil piaty najrýchlejší čas a z toho miesta som štartoval do pretekov. Bola to moja premiéra na okruhu a až teraz som pochopil, koľko práce ma ešte čaká. Koľko sa toho ešte musím naučiť. Musím popracovať na koncentrácii, na fyzičke. Je to oveľa náročnejšie, než sa to zdá,“ vraví s pokorou Braňo Mičko, ktorý však v pretekoch dokázal svoj čas na kolo stlačiť už na hodnotu 2:14,8s.
V súčte časov oboch pilotov sa potom popoludní štartovalo do vytrvalostných pretekov. Porsche nesúce na prednej kapote logo slovenského tímu LAMA RACING vyrážalo z druhej pozície, ktorú Rumun Morosan udržal a odovzdával Mičkovi do druhej polovice pretekov. „Darilo sa mi túto výbornú pozíciu držať viac, ako šesť kôl,“ pokračuje Braňo. „Potom som však prebrzdil jednu zákrutu v prvom sektore. Vynieslo ma to na vonkajší okraj trate a predbehlo ma niekoľko áut. Klesol som na šieste miesto, ktoré som napokon doviezol do cieľa za bezpečnostným vozidlo. Safety car musel na trať po nejakej kolízii, no mňa to už pripravilo o šancu svoju pozíciu ešte vylepšiť.“
Nádejný dubnický pretekár má teda za sebou vydarenú premiéru v pohárovom vozidle Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport. „Bola to vynikajúca skúsenosť a veľmi som si ju užíval. Naučil som sa veľa nových vecí a povzbudila ma aj veľmi pozitívna reakcia tímu, ktorý ocenil môj rýchly progres. Ak všetko dobre pôjde, tak to vyzerá, že to neboli moje posledné preteky v tejto sérii. Ja som za túto príležitosť veľmi vďačný a zaviazaný všetkým, ktorí mi to umožnili. Veľké ďakujem Štofimu Rosinovi, za neustálu podporu počas pretekov a ďalšie veľké ďakujem všetkým partnerom, bez ktorých by som to nezvládol. Motivuje ma to k ďalšej tvrdej práci,“ uzatvára Braňo Mičko.
Zdroj: Ľuboš Kašický / freefoto: Martin Trenkler