Prvotné úvahy zúčastniť sa podujatia Test Day Slovakia Ring 2020 v prípade Pavla Cireňa musel jazdec nakoniec trochu pozmeniť. Mazda MX5 totiž ešte nebola úplne pripravená.
„Pôvodne bola úvaha zúčastniť sa podujatia Test Day Slovakia Ring 2020 s okruhovou Mazdou MX5. Tá totiž prešla v mimosezónnom čase repasom a tak som si ju samozrejme chcel aj poriadne vyskúšať. Žiaľ posledné čo nám chýbalo, bol diferenciál, ktorý tak trochu aj mojou chybou, sme nestihli poskladať a namontovať do Mazdy. Využil som preto možnosť zúčastniť sa podujatia aspoň ako predjazdec s tréningovým vozidlom Mitsubishi Lancer EVO. Bola to nakoniec dobrá voľba a ja som sa aspoň jazdecky trochu prebral. Samozrejme bez partnerov by som sa nemohol podujatia zúčastniť ani v úlohe predjazdca, za čo im patrí veľká vďaka,“ vysvetľoval Paľo Cireň ešte pred podujatím.
Podujatie Test Day Slovakia Ring 2020 sa podarilo zorganizovať trochu aj vďaka koronakríze, ktorá v posledných mesiacoch ovládla celú zemeguľu. Organizovanie športových podujatí, vrátane motoristického športu bolo totiž vládou zakázané, trénovanie však nie. Samozrejme za dodržiavania prísnych bezpečnostných a hygienických predpisov. Myšlienka o tréningovom dni bola na svete, následne prišlo k dohode so Slovenskou asociáciou motoristického športu a Slovakia Ringom. Nakoniec však všetko dopadlo úplne inak a aj napriek faktu, že Test Day ostal iba testovacím dňom, podujatie odštartovalo iba jediný deň po zrušení zákazov.
„Myslím, že to bol výborný nápad zorganizovať takýto testovací deň. Všetci sme už mali dosť tých zákazov a nemožnosti posadiť sa do pretekárskych áut a poriadne sa vyjašiť. Samozrejme popri tom prišlo aj na nastavovanie našich vozidiel. A keďže bola prítomná aj časomiera, všetko klapalo ako malo. Myslím, že toto podujatie by mohlo byť v budúcnosti zaradené aj do kalendáru SAMŠ tesne pred štartom sezóny. Ale to už asi predbieham, nechajme sa preto prekvapiť,“ doplnil na záver Pavol Cireň.
Zdroj: Miro Majláth / Foto: Tibor Szabosi