Dlho očakávaný súťažný návrat lídra dubnického tímu LAMA RACING sa konal na svetoznámom Hungaroringu. Dopadol veľmi pozitívne.
V polovici minulej sezóny 2019 nás na rely v Hustopečiach poriadne vystrašil svojou haváriou líder tímu LAMA RACING, Braňo Mičko. Dubnický pretekár s veľkým srdcom sa zotavoval praktický celý zvyšok sezóny a prvýkrát sme ho za volantom videli znova až na Auto Show na Slovakia Ringu, kde sa objavil ešte v úlohe predjazdca. Silvestrovská rely na Hungaroringu bola však už tou pravou previerkou pre návrat za pretekársky volant.
„Pretekanie mi veľmi chýbalo,“ vyznal sa Mičko už pred štartom. „Musel som však rešpektovať pokyny lekárov a doliečiť nepríjemné zranenie. Za ten čas som aspoň navštívil zopár pretekov a popritom sme intenzívne pracovali na oprave auta. Kúpili sme novú karosériu, inštalovali klietku a prakticky sme vymenili všetky dôležité komponenty. Dá sa povedať, že sme vlastne postavili úplne nové auto. Auto Show bola potom akousi previerkou funkčnosti vozidla a ukázala nám nedostatky, ktoré sme ešte museli doladiť.“
Do Maďarska Braňo Mičko už cestoval s vierou, že jeho Mitsubishi Lancer Evo IX je konečne konkurencieschopné. „Na silvestrovskej rely sme štartovali už vlani. Vedeli sme, že v konkurencii takmer dvesto áut, ktorá sa tu každoročne schádza, to teraz bude ozajstná skúška. Aj preto som sa veľmi tešil na štart,“ pokračuje Dubničan, ktorý však neváhal chlapsky priznať svoje pocity. „Naozaj som sa bál. Návrat po havárii, a ešte po tak dlhej dobe, vyvolal vo mne veľký rešpekt. Na prvom úseku som si dával veľký pozor na každú reakciu auta na trati. Znova som si musel zvykať na auto a samozrejme, že som robil aj chyby. Postupne som sa však upokojil a začal nachádzať rytmus. Pomohlo mi v tom aj to, že som mal na sedadle spolujazdca talentovaného pretekára Mária Galloviča, ktorý mi dodával oporu. V cieli ma potom prekvapilo, že aj napriek pocitu, že sme išli pomaly, bol náš čas o takmer minútu lepší ako čas, ktorý som na rovnakom úseku zajazdil vlani.“
Dubničana v druhej, nedeľňajšej etape potom nezbrzdila ani penalizácia, ktorú mu v sobotu nadelili za predčasný štart o 0,1 sekundy! „Radšej to nebudem komentovať. Dôležité bolo, že som v nedeľu získal pocit istoty z auta a s každým kilometrom sa mi vracala aj jazdecká dôvera,“ pokračuje líder tímu LAMA RACING. Výsledkom bolo napokon výborné umiestnenie, keď sa Braňo Mičko mohol radovať z druhého miesta v kategórii H6 a rovnako tak z druhého miesta medzi amatérmi (štartovali v nej všetci pretekári s národnou licenciou). O výbornom výkone však najviac svedčí umiestnenie v absolútnom hodnotení, kde Mičko z takmer dvoch stovák posádok skončil na vynikajúcom štrnástom mieste. „Je to výsledok nad moje očakávania,“ radoval sa Dubničan v cieli. „Nastupoval som na štart s veľkým rešpektom a vôbec som si ani nedovolil pomyslieť na taký pekný výsledok. Mám preto naozaj radosť. Je to však nielen môj výsledok, ale výsledok práce celého tímu, ktorý dokázal z nuly postaviť výborne, konkurencieschopné auto. Všetkým sa chcem preto poďakovať. Vytvorili sme výborný tím a to nám dodáva nádej pred novou sezónou 2020. Ďakujem našim partnerom aj fanúšikom, ktorí nám držali palce. Všetci sa už tešíme na štart novej sezóny 2020. Prosím, držte nám palce aj naďalej.“
Ako je už zrejmé, zo slov Braňa Mička, dubnický tím LAMA RACING uvidíme na automobilových pretekoch aj v novom roku 2020. O tom kde, a v akom zložení, vás budeme samozrejme informovať, keď sa ukončia všetky prípravy na sezónu a budú jasné aj všetky termíny pretekov. Nateraz vám tím LAMA RACING želá ŠŤASTNÝ NOVÝ ROK 2020 a dovidenia na pretekárskej trati!
Zdroj: Ľuboš Kašický / Foto: Tibor Szabosi