Na posledný štart v roku, na maďarskej Szilveszter Rallye, nastupoval popradský tím TATRY RACING s dvoma cieľmi. Obidva splnil a teraz hľadí do budúcnosti roku 2020.
Ak má Slovensko svoju koncosezónnu AutoShow na Slovakia Ringu, tak Maďari majú zasa silvestrovskú rely na Hungaroringu. U našich južných susedov veľmi populárny podnik vždy priláka množstvo súťažných posádok aj fanúšikov, medzi ktorými ani teraz nechýbali Slováci. Mladý popradský TATRY RACING tím sa pretekov zúčastnil premiérovo a nasadil rovno dve súťažné posádky. „Ako som už spomínal pred odchodom do Maďarska, považujeme toto podujatie za malú koncoročnú oslavu motorizmu. Našimi cieľmi bolo jednoznačne si tento štart poriadne užiť a zároveň preveriť našu techniku aj posádky v pripravenosti na novú sezónu. Toto sme splnili a dali sme bodku za našou prvou, a myslím si, že úspešnou sezónou. Chcel sa aj pri tejto príležitosti veľmi poďakovať všetkým, ktorí sa na nej podieľali. Náš tím získal cenné skúsenosti na ktoré chceme nadviazať aj v roku 2020,“ povedal šéf tímu, Vlado Chovan.
Tomáš Minarovič aj Roman Popovič by v nasledujúcej sezóne 2020 mali pravidelne štartovať vo farbách popradského tímu a tak ich základnou úlohou na záverečnom štarte sezóny 2019 bolo preveriť pripravenosť techniky. „V Maďarsku sa postavili na štart takmer dve stovky posádok a väčšina z nich to brala naozaj vážne. V tomto sa tento podnik odlišoval od slovenského, kde sme sa viac prišli zabaviť a nie súťažiť,“ vysvetľuje Tomáš Minarovič, ktorý spolu s Luciou Laurincovou na Hungaroringu štartovali s Volkswagenom Polo Proto. „Pre nás nebol dôležitý výsledok, no aj tak nás konkurencia tlačila k výkonu. Išlo sa nám celkom dobre a snažili sme si jazdu, na trati obsypanej divákmi, poriadne užiť. Mali sme však trochu technické problémy, ktoré nás napokon stali pekné umiestnenie.“ Bánovčanovi už pri zahrievacej jazde odišiel medzi-nápravový diferenciál a hoci traja mechanici odviedli excelentnú prácu pri jeho bleskovej výmene, tak Tomáš prišiel už na štart úvodnej rýchlostnej skúšky o šesť minúť neskôr a do súťaže nastupoval s minútovou penalizáciou. Zvyšok úvodného dňa potom prebehol v poriadku, no technika sa ozvala znova úplne v závere druhého súťažného dňa, keď na predposlednej vložke na Pole Proto ustrihlo kardanový hriadeľ. „Škoda, že sme nakoniec nedošli do cieľa, lebo podmienky na súťaženie boli veľmi dobré a myslím, že sme boli aj konkurencieschopní. Na druhej strane je však dobré, že technika ukázala svoje slabiny na takomto nemajstrovskom podujatí,“ bral to pozitívne Tomáš Minarovič.
Ani druhej posádke popradského tímu sa nevyhli technické problémy, no Roman Popovič s Petrom Baranom svoju Ford Fiestu Proto aspoň doviezli do cieľa. „Pred štartom tohto podniku sme znova popracovali na nastavení auta a preto bola pre nás súťažná jazda veľmi dôležitá. Overili sme si fungovanie nového nastavenia a zistil som, ktoré mi vyhovuje lepšie. Vedeli sme aj o ozývajúcich sa problémoch s prevodovkou, no verili sme, že vydrží celé preteky,“ hodnotil víkendový podnik na Hungaroringu naturalizovaný Dunajskostredčan. Žiaľ, prevodovka napokon nevydržala. „Prevodovka sa ozvala už v sobotu, no nejako to ešte išlo. V nedeľu sa však problémy stupňovali a v závere už prevodovka definitívne odišla a my sme len pomaly dokončili úsek, aby sme boli aspoň klasifikovaní. Takže teraz nás čaká výmena prevodovky. Na druhej strane musím povedať, že preteky to boli pekné a aj my sme sa ich snažili vychutnať. Ak bude znova príležitosť, tak sa sem určite rád zasa vrátim. Dôležité však je, že teraz už presne vieme v akom stave je naše auto a čo všetko ešte musíme urobiť, aby sme boli pripravení na štart novej sezóny,“ uzatvoril svoju poslednú jazdu v roku 2019 Roman Popovič.
Roman, Tomáš aj Vlado, spolu so všetkými ostatnými členmi popradského tímu TATRY RACING dali svojim štartom na silvestrovskej súťaži definitívnu bodku za rokom 2019 a poďakovali sa svojim partnerom aj fanúšikom za podporu v premiérovej sezóne. Zároveň všetkým želajú úspešný štart do nové roku 2020.
Zdroj: Ľuboš Kašický / Foto: Tibor Szabosi