Náročná sezóna dubnického tímu LAMA RACING vyvrcholila šťastným koncom na pretekoch na Ostrej Lúke neďaleko Zvolena. Pretekári tímu, Fero Ančík a Marek Húska, bojovali o tituly až do posledných metrov.
Deväťdielny seriál Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu 2019 vyvrcholil uplynulý víkend pri Zvolene na krátkej, no nekompromisnej trati na Ostrej Lúke. Obaja pretekári dubnického tímu zostávali stále v šanci na tituly v triedach a tak v poctivej príprave sa nič nesmelo nechať na náhodu. Zvlášť v prípade Mareka Húsku, ktorý v predposledných pretekoch na Pezinskej Babe havaroval a musel svoju Škodu Feliciu vyskladať prakticky nanovo. „Už keď sa zdalo, že sme pripravení, tak v piatok na nás vyskočili ďalšie problémy. Išli sme na hranu, aby sme všetko stihli do soboty rána,“ krútil hlavou neveriacky Marek, ktorý celú sezónu odjazdil bez väčších problémov. Tie prišli práve v závere sezóny. Chlapci však všetko stihli a Húska mohol vyštartovať do boja o titul.
V sobotu dopoludnia bolo chladno a všetci sa na trati poriadne vytrápili s pneumatikami. Popoludní dokonca aj zapršalo. „V prvej ostrej jazde som postavil slušný základ na svojho súpera v boji o majstrovský titul v triede, no na mokrej trati druhej jazdy som pocítil rešpekt, ktorý prišiel po havárii z predošlých pretekov,“ chlapsky priznal Húska, ktorý síce vyhral aj druhú jazdu, no ak v prvej dal svojmu rivalovi bezpečné dve sekundy, tak v druhej bol rád aj dvom desatinám sekundy. V súčte oboch jázd teda zvíťazil v Triede E1 do 1400 cc a zároveň týmto potvrdil aj zisk majstrovského titulu. „Bola to veľká úľava a satisfakcia po problémoch, ktorými sme si v posledných týždňoch prešli,“ radoval sa oprávnene Marek Húska. „V nedeľu som už potom mohol ísť bez stresu a zlepšiť aj svoj osobný čas na trati, ktorú mám rád.“
V trochu zložitejšej situácii bol Fero Ančík, ktorý až do posledných pretekov mal šancu bojovať o titul v „dvojkolkách“, Skupiny 2WD. „Pred začiatkom sezóny by som si ani nedovolil snívať o tom, že by som mohol bojovať o titul,“ usmieval sa skromne Fero, ktorý štartoval celú sezónu vo farbách tímu LAMA RACING s vozidlom BMW M36 v Triede E1 nad 2000 cc. „V premenlivých podmienkach sobotňajšieho popoludnia sa mi podarilo nad Jarom (Dubóczim) zvíťaziť, no ak som chcel vybojovať titul, tak som to musel zopakovať aj v nedeľu. Chýbajúce body z Ústí jednoducho inú možnosť nepripustili.“ V nedeľu sa však počasie ustálilo a tentoraz mal navrch Ančikov súper. „Jaro bol v nedeľu rýchlejší a zaslúžene zvíťazil. Gratulujem mu k titulu. Ja som bojoval až do posledných metrov a mám z nášho súboja veľkú radosť. Aj titul vicemajstra je pre mňa krásnym úspechom, ktorý si veľmi vážim a chcem sa poďakovať všetkým, ktorí mi počas sezóny pomáhali a držali palce. Tento výsledok je aj ich dielom,“ povedal po pretekoch trochu sklamaný, no aj tak šťastný Ančík.
Spokojný bol aj šéf tímu LAMA RACING, Braňo Mičko, ktorý musel zvyšok sezóny pre zranenie vypustiť. Svojich pretekárov však prišiel podporiť aj na Ostrú Lúku. „Za seba som smutný, že som nemohol absolvovať celú sezónu, no za chlapcom mám radosť. Obaja predvádzali na tratiach tento rok nádherné výkony a zaslúžene vybojovali svoje pozície. Blahoželám im a ďakujem. Ďakujem tiež všetkým členom tímu za kusisko roboty, čo odviedli. Ďakujem našim partnerom a fanúšikom, bez ktorých by sme to nedali. Bola to veľmi náročná sezóna, kde sme mali dve vážne havárie, no dokázali sme zmobilizovať sily a dotiahli sezónu do úspešného konca. Tešíme sa už na tu ďalšiu,“ povedal Braňo Mičko, ktorý verí, že mu lekári povolia štart aspoň v závere roka na niektorom z nemajstrovských podujatí.
Zdroj: Ľuboš Kašický / Foto: Tibor Szabosi, autosportfoto.sk