LAMA RACING

LAMA RACING ide do finále

Deviatym podnikom sezóny na Ostrej Lúke sa tento víkend skončil ďalší ročník Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu. Dubnický tím LAMA RACING posiela do rozhodujúceho súboja Fera Ančíka aj Mareka Húsku.

LAMA RACING

Obaja piloti tímu LAMA RACING sú aj pred posledným podnikom sezóny naďalej v hre o republikový titul vo svojich triedach. Marek Húska sa vracia do bojov po svojej nepríjemnej havárii v ostatných pretekoch na Pezinskej Babe a chce zabojovať o majstrovský titul v Triede E1 do 1400 cc. „S autom sme sa naozaj vytrápili,“ otvorene priznáva Marek. „Počas opravy nečakane povyskakovali ďalšie veci, ktoré nám prípravu skomplikovali. Verím však, že sa nám podarilo všetko odstrániť a preteky už absolvujeme podľa plánu.“ Mechanici tímu spolu s Húskom doskladali auto len pár dní pred súťažou a prvú skutočnú jazdu Škoda Felicia absolvuje až počas sobotňajších dopoludňajších tréningov. „Stihli sme vyskúšať iba funkčnosť a auto mi pripadá ešte dosť surové. Sobota bude preto pre nás naozaj dôležitá,“ dodáva Marek Húska, ktorý potrebuje urobiť „ostrolúcke“ body, aby sa mohol spolu s tímom radovať s titulu.

Celý rok som sa tešil na tieto preteky. Konečne ideme na trati, ktorú už trochu poznám a páči sa mi,“ pokračuje Húska. „Škoda, že nám to skomplikovala havária v ostatných pretekoch, no urobili sme všetko, čo bolo v našich silách, aby sme preteky nevynechali.“ A čo vraví pilot LAMA RACING na trať? „Je to síce krátka, no veľmi náročná trať, ktorá neodpustí žiadnu chybu. Veľmi sa mi páči a už sa neviem dočkať štartu.

Ani pre Fera Ančíka 2650 metrová trať na Ostrej Lúke nie je neznámou. „Odjazdil som tu už viacero pretekov a trať dobre poznám,“ hovorí Ančík. „Táto trať má pre mňa svoje čaro. Je technicky zaujímavá. Povedal by som, že stredne rýchla. No azda aj viac pomalšia, ako rýchla. Spodné technické pasáže na seba plynule nadväzujú a potom sa otvorí pomerne rýchlejší záver. Trať patrí medzi moje obľúbenejšie.“ Naturalizovaný Bratislavčan s českými koreňmi bude štartovať na svojom BMW M36 v Triede E1 nad 2000 cc, no jeho prioritou je súboj o majstrovský titul v Skupine 2WD. Práve tu zvádzal počas celej sezóny krásny súboj s Jarom Dubóczim. „Ak mám dobré informácie, tak pre Jara je to prakticky domáca trať. Bude to teda napínavý súboj. Veľmi rád by som ho porazil a otvoril si tak cestu k titulu. Ak sa to však nepodarí, tak ani druhé miesto nebude hanbou. Určite zabojujeme a pokúsime sa urobiť radosť nielen sebe, ale aj našim fanúšikom a partnerom,“ vraví Fero plný odhodlania.

LAMA RACING

Pretekársky víkend v dedinke preslávenej azda najviac rodinou Ostrolúckych (ktorí pomohli Štúrovi do Uhorského snemu), štartuje v piatok administratívno-technickým preberaním. Preteky sa jazdia ako dva samostatne bodované súťažné dni, keď prvý deň v sobotu 28.septembra začína dvojicou tréningových jázd už od deviatej hodiny ráno. Od trinástej hodiny odštartujú dve súťažné jazdy. V nedeľu (29.septembra) je program druhého súťažného dňa totožný s tým prvým. Víťazov budeme oceňovať približne o sedemnástej hodine podvečer. Dôležité je tiež dopovedať, že dva súťažné dni na Ostrej Lúke budú už štrnástym a pätnástym súťažným dňom sezóny 2019 a preto sa budú odpočítavať pretekárom tri najhoršie výsledky. Až tento odpočet dá potom sezóne MSR PAV 2019 definitívnu výsledkovú podobu.

Zdroj: Ľuboš Kašický / Foto: Tibor Szabosi, autosportfoto.sk

Pridaj komentár