Zdá sa, že Paľo Cireň si našiel novú lásku. Po tom ako si v rámci Veľkej Ceny Slovenska pretekov automobilov na okruhu vyskúšal vozidlo Mazda MX5, absolvoval s rovnakým vozidlom aj posledné kolo Slovenského okruhového pohára.
To sa konalo počas prvého septembrového štvrtka, čiže 5.9.2019 rovnako ako Cena Slovenska, na okruhu Slovakia Ring.
„V rámci Slovenského okruhového pohára som štartoval úplne prvýkrát a musím povedať, že tento formát pretekov sa mi náramne páči. Preteky sa síce konajú cez pracovný deň, ale majú cveng, na štarte sa stretne kopa vozidiel a prebiehajúce súboje v ničom nezaostávajú za veľkým majstrákom. Keď už sme pri vzájomných súbojoch, v InterCars Mazda MX5 Cupe jazdia rovnaké vozidlá, ktoré sú medzi sebou vyrovnané nielen motoricky, ale aj podvozkovo a pri týchto pretekoch fakt záleží iba na schopnostiach jazdca. Preto sa mi tento seriál neskutočne pozdáva. Mne sa podarilo urobiť zase krok vopred, čas na kolo som si vylepšil o 1,1 sekundu a rovnako aj konečné umiestnenie v pretekoch išlo oproti Cene Slovenska o jedno miesto hore. Na Cene Slovenska to bolo najskôr ôsme a následne siedme miesto, teraz pri rovnakých súperoch sa mi podarilo dojazdiť dvakrát na šiestom. Okrem dobrého pocitu z jazdy ma teší aj to, že v rámci Slovenského okruhového pohára najazdí každý jazdec nesmiernu kopu kilometrov, čo sa s rally, alebo kopcami nedá porovnať. Dokonca tých kilometrov je omnoho viac aj proti okruhovým majstrovstvám. Toľko ostrých kilometrov v priebehu jediného dňa aj poriadne preverí fyzickú kondíciu jazdca. Samozrejme by som za tieto nové skúsenosti chcel poďakovať partnerom tímu, ale aj kamarátom, ktorí ma podporujú. Určite sa na okruh ešte vrátim,“ opísal Paľo Cireň svoj debut v Slovenskom okruhovom pohári.
MRA MOTORSPORT Team, ako aj Pavla Cireňa budú mať fanúšikovia motoristického športu možnosť sledovať na okruhovej trati opäť začiatkom mesiaca október. V tomto prípade to bude opäť s Mazdou MX5 Cup pri pretekoch na slávnom Hungaroringu, kde sa každoročne koná aj jedno kolo svetoznámeho seriálu F1.
Zdroj: Miro Majláth / Foto: Jakub Rovný