Po doterajšom vydarenom priebehu sezóny si nitriansky tím SLADECKA MOTORSPORT vybral zlý deň na domácom Slovakia Ringu. Nakoniec však všetko skončilo dobre a tím si udržal vedenie v priebežnom poradí.
Desať rokov na novom slovenskom okruhu neďaleko Orechovej Potône je malou oslavou slovenského automobilového športu. Život však vie pekne pomiešať karty a chvíľu dokonca hrozilo, že jubilejná Veľká cena Slovenska 2019 sa neuskutoční! Sobotňajšie horúčavy totiž privolali nočnú búrku, ktorá zo soboty na nedeľu zaplavila trať a prerušila elektrické vedenie. Našťastie obetavým usporiadateľom sa podarilo ešte dopoludnia všetko znova oživiť a za obeť padli iba nedeľňajšie kvalifikačné jazdy. Do druhým pretekov víkendu sa tak nastupovalo podľa Q1 zo soboty.
Nitriansky tím SLADECKA MOTORSPORT na Slovakia Ringu štartoval v pretekoch FIA CEZ – ESET V4 Cup Series, ktoré boli zároveň štvrtým podnikom Medzinárodných majstrovstiev Slovenska v šprinte a vo vytrvalostných pretekoch. Ako prvý do bojov vyrážal mladší z bratov, Samo Sládečka. „Kvalifikácia sa nám vydarila a dokonca prvýkrát sme s našim autom dokázali vyjazdiť čas po dve minúty,“ radoval sa 25-ročný Nitran, ktorý do pretekov vyrážal zo šiesteho miesta. Štart, ktorý sa Samovi vydaril, dokonca dvihol divákov zo sedadiel a vyslúžil si aj zaslúžený potlesk. „Vychytal som „lampy“ a hneď som sa tlačil dopredu, lebo som predpokladal, že „placky“ určite odídu pomalšie, ako my,“ opisuje priebeh pretekov mladý Nitran, ktorý sa dokázal po vonkajšej strane dostať do prvej zákruty na čele celého štartového poľa a chopil sa vedenia! „Vedel som, že prvú pozíciu pred silnejšími autami neudržím, ale chcel som vydržať čo najdlhšie.“ Sládečka nasadil ľahko defenzívnu stopu a úspešne kontroloval štartové pole za sebou. V polovici prvého kola však neudržal svoju trpezlivosť na uzde Poliak Jedlinski a natlačil sa pred Slováka. „Nenechal mi tam žiadne miesto a zrazili sme sa. Nasledovali hodiny a zozadu do mňa vrazil aj Miro Konôpka,“ dokresľuje rozhodujúcu situáciu prvých pretekov Nitran. Výsledkom bola kolízia troch najrýchlejších áut (potenciálnych víťazov svojich tried), pre ktoré preteky skončili hneď v úvode. Sládečka ešte dokázal svoje poškodené Lamborghini Huracan doviezť do depa, no na mechanikov čakala tvrdá práca, aby auto spojazdnili aspoň do štartu podvečerných vytrvalostných pretekov.
„Je to škoda. Bol to závodný incident. Ale také sú automobilové preteky a teraz už musíme myslieť na tie ďalšie,“ dvíhal morálku v tíme Filip Sládečka, ktorého štart vo vytrvalostných pretekoch bol v tej chvíli ohrozený. Mechanici však odviedli fantastickú prácu. „Zvládli sme opraviť auto a znova nastaviť celú geometriu. Budeme štartovať,“ konštatoval po necelých dvoch hodinách starší z bratov Sládečkovcov.
Filip vyrážal do podvečerných vytrvalostných pretekov (na 60 minút) tiež z tretieho radu. „Na štarte sa mi podarilo predbehnúť Jedlinského a s Chladom sme súperili o tretie miesto. Auto celkom dobre fungovalo až do chvíle, kým nevyšlo na trať safety car (pozn.: odstraňovali stojace auto zo zákruty). Po reštarte už auto nefungovalo ako predtým. Napriek tomu sa mi darilo držať Chlada, s ktorým bojujeme o absolútne prvenstvo v slovenskom hodnotení vytrvalostných pretekov. Asi desať minút pred koncom pretekov som však dostal defekt a musel na výmenu ľavého zadného kolesa. Našťastie sa to stalo pred poslednou zákrutou a veľa som nestratil,“ obzerá sa za priebehom Filip Sládečka, ktorého Chlad síce predbehol, ale nitrianske Lamborghini zvíťazilo vo svojej triede GTC, kde v tejto sezóne ešte nenašlo premožiteľa a suverénne vedie priebežne poradie.
V nedeľu, po spomínaných technických problémoch s počasím, vyštartoval do druhých pretekov v šprinte na 10 kôl znova Samo Sládečka. „Škoda, že kvalifikácia bola kvôli počasiu zrušená. Tie kolá mi chýbali,“ priznal Samko, ktorý štartoval z rovnakého miesta ako v prvých pretekoch. „Myslím, že tempo som mal dobré, no štart sa mi už nevydaril, ako v sobotu. Sústredil som sa preto na súboj o body v našej triede GTC a nepúšťal sa zbytočne do súbojov s GT3-kami. Neobuli sme ani nové gumy a v prvých kolách to bolo cítiť. Registroval som však svojho priameho súpera v triede za sebou a po zvyšok pretekov som si pozíciu kontroloval. Vyslovene sme v druhom šprinte išli pre dôležité body, ktoré sme stratili po sobotňajšom odstúpení,“ povedal priamo Nitran.
Domáce preteky na Slovakia Ringu teda nitrianskemu tímu SLADECKA MOTORSPORT priniesli zmiešané pocity. Po úvodnej kolízii a následnom defekte v sobotu podvečer sa nakoniec všetko dobre skončilo a obaja z bratov si udržali priebežné vedenie v sérii ESET CUPu 2019. „Chcem sa všetkým v tíme naozaj veľmi poďakovať. V zlomových chvíľach sme podali kolektívny výkon, ktorým sme potvrdili, že tím rastie a napreduje. Zlepšili sme naše časy na kolo, čo svedčí o tom, že sme sa posunuli aj v práci s nastavením auta aj tiež jazdecky sme sa s týmto autom už zžili. Nebol to najšťastnejší víkend, ale posunul nás znova ďalej,“ zbilancoval celý priebeh domácej Veľkej ceny Slovenska z tímového pohľadu šéf tímu, Filip Sládečka, ktorý nezabudol ani na tímových fanúšikov. „Boli skvelí! Prišli nás znova povzbudiť a vytvorili nám úžasnú rodinnú atmosféru. Super! Ďakujeme!“ Nitrania majú teraz pred sebou niekoľko týždňov na konsolidáciu a predstavia sa najbližšie na záverečných pretekoch sezóny na maďarskom Hungaroringu (začiatkom októbra).
Zdroj: Ľuboš Kašický / Foto: Marián Bazala