V silnej konkurencii Lamborghini Cupu sa na legendárnom belgickom okruhu v Spa-Francorchamps premiérovo uviedol nitriansky tím SLADECKA MOTORSPORT v tom najlepšom svetle.
„Vedeli sme, že to bude krst ohňom,“ priznal Filip Sládečka. „Celé prostredie bolo pre nás nové a museli sme sa adaptovať na nové podmienky. Organizátori však boli veľmi ústretoví a vo všetkom nám pomáhali, čo si nesmierne vážime. Celý Lamborghini Super Trofeo Cup na nás urobil veľmi pozitívny dojem a myslím si, že to bola správna voľba,“ pokračuje starší z bratov Sladečkovcov a zároveň šéf tímu SLADECKA MOTORSPORT. Nitrania cestovali do Belgicka s pokorou, aby si vyskúšali štart v tejto prestížnej sérii, ktorá je vrcholnou možnosťou priamej konfrontácie pre ich Lamborghini Huracan Super Trofeo Evo. „V nasledujúcej sezóne by sme radi absolvovali celú sériu a preto bolo dôležité otestovať samých seba, či sme schopní uspieť v tej najsilnejšej konkurencii,“ vysvetľuje Filip, ktorý sa za volantom striedal s mladším bratom Samom.
Štartová listina odhalila 23 nadupaných identických krásavcov Lamborghini Huracan, rozdelených do štyroch kategórií. Sládečkovci štartovali v tej najvyššej PRO kategórii. „Vo štvrtok sme začínali voľnými tréningami, kde sme doladili auto. V piatok dopoludnia sa potom išla kvalifikácia a popoludní prvé preteky,“ pokračuje Filip Sládečka. Keďže na programe boli dva preteky, tak aj kvalifikácia bola rozdelená na dve časti. V tej prvej zajazdil Filip siedmy najrýchlejší čas a prvé preteky aj otváral. „Teploty sa šplhali na štyridsať a bolo to veľmi náročné pre auto aj pneumatiky. Preteky sa nám celkom vydarili, no štart ma trochu sklamal. Podobne, ako v ESET Cupe, aj tu sa štartovalo letmo. Býva však zvykom, že sa ide niečo medzi 70-90 km/h, kým sa nerozsvietia zelené svetlá. Tu však všetci hneď vo výjazde z poslednej zákruty dupli na plyn a potom sa muselo brzdiť, čo v prvej zákrute vytvorilo veľmi nebezpečnú situáciu. Ešte do striedania sa mi však podarilo posunúť o niečo dopredu a zostali sme aj dlhšie na trati počas PIT STOP okna. Odovzdával som auto na štvrtom mieste,“ opisuje úvodné preteky Filip, ktorého v kokpite striedal Samo. Mladší z bratov úspešne kontroloval pozíciu, no v závere sa musel skloniť pred veľmi rýchlym di Folcom, ktorý odsunul Sládečkovcov na piate miesto. „Keď sme odchádzali z Nitry, tak sme si vraveli, že keby sa nám podarilo umiestnenie v prvej päťke, tak by to bol pre nás úspech,“ múdro vyhodnotil situáciu Samo. „To sa nám podarilo už v prvých pretekoch, čo nás veľmi povzbudilo.“
Druhé preteky sa jazdili v sobotu predpoludním, aby sa popoludní mohla odštartovať slávna 24-hodinovka. Teploty klesli a zatiahnutá obloha nad Ardenami hrozila prehánkami. „Našťastie nezapršalo,“ potešil sa Samo Sládečka, ktorý jazdil druhú kvalifikáciu a teda aj otváral druhé preteky. „Štartoval som zo šiesteho miesta. Zamkli ma však dve autá, a stratil som za nimi nejaký čas. Rozhodli sme sa to dobehnúť dlhším zotrvaním na trati počas PIT okna, no ani to sa nepodarilo. Na vjazde do depa som „mal šťastie“ na pomalšie auto a Filip tak vychádzal na trať až na ôsmej pozícii.“ Pri vyrovnanosti, aká vládne v „Lambo Cupe“ nebolo jednoduché vybojovať pozície späť, no Filipovi sa predsa podarilo predbehnúť ešte jedného súpera a výsledkom bolo siedme miesto v druhých pretekoch. „Nemôžeme byť nespokojní,“ hodnotí Filip Sládečka. „Bol to náš prvý štart, kde cieľom bolo získať čo najviac skúseností a získať prehľad o štartovom poli. Podarilo sa nám vybojovať piate a siedme miesto v naozaj silnej konkurencii a preto odchádzame z Belgicka spokojní a povzbudení. Zasa sme sa veľa naučili. Máme čo analyzovať a môžeme premýšľať o ďalších možnostiach.“ SLADECKA MOTORSPORT tím teraz najbližšie čaká štvrtý podnik tohtoročného seriálu FIA CEZ – Eset V4 Cup na domácom Slovakia Ringu v závere augusta (23.-25.august 2019).
Zdroj: Ľuboš Kašický / Foto: Tibor Szabosi