Kesko Racing Team si po európskej Dobšinej užil voľný víkend. Po ňom však nastáva sťahovanie na ďalšie kolo Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu, na Jankov vŕšok.
Technickú, ale aj poriadne šmykľavú trať pretekov medzi Uhrovcom a Jankovým vŕškom už dôverne poznajú obaja kopciari rožňavského Kesko Racing Teamu z minulosti. Teraz sa divákom na trati o dĺžke 3750 metrov s 27 zákrutami predstavia opäť.
Fero Fusko jazdiaci na Seate Leon TDi má v tohtoročnej sezóne našliapnuté k zisku majstrovského titulu v triede N do dvoch litrov, čo potvrdil aj víťazstvom na Dobšinskom kopci. Určite sa bude snažiť získať ďalšie veľmi dôležité body aj v rámci nadchádzajúceho podujatia.
„Trať na Jankovom vŕšku je veľmi pekná a poriadne technická. Jej malou nevýhodou je nesmierne šmykľavý asfalt. Ten šmýka aj za sucha, tak iba dúfam, že nebude cez víkend pršať. Po Dobšinej sme na aute nerobili väčšie úpravy, skontrolovali sme ho a vymenili iba komponenty, ktoré už odchádzali. Žiadne veľké úpravy sme ale nerobili,“ povedal Fero Fusko.
Aj David Derďák už trať na Jankovom vŕšku pozná. Dokonca dôvernejšie ako Fero Fusko, keď sa mu tu pri jeho vlaňajšej premiére podarilo vyskúšať aj tvrdosť tunajších obrubníkov. Našťastie všetko dobre dopadlo, Škoda Fabia urýchlene dostala nové rameno riadenia a tak si Dado napokon z Uhrovca vlani odviezol poháre za prvé a druhé miesto v triede a dvakrát za tretie miesto medzi Juniormi.
„Vyskúšal som si vlani na Jankovom vŕšku všetko. Teraz už viem ako tunajšia trať šmýka, ale aj to, ako sa vyvarovať stretu s obrubníkmi. Dúfam, že v tomto roku to bude dobré,“ doplnil David Derďák.
Podujatie Autopola Jankov vŕšok 2019 odštartuje aktuálne ako ôsme a deviate kolo Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu 2019 v dňoch 3. – 4.8.2019 v Uhrovci. V pláne sú počas soboty aj nedele vždy dopoludnia dve tréningové jazdy po ktorých bude po oba dva dni nasledovať dvojica súťažných. Tie nám prezradia nielen konečné poradie pretekov, ale aj to, ako sa darilo dvojici jazdcov Kesko Racing Teamu.
Zdroj: Miro Majláth / Foto: Jozef Pisch