Rožňavský Kesko Racing Team si spoločne s trojicou jazdcov dokonale užil domáci kopec, ktorým jednoznačne je Dobšinský kopec. Okrem toho do tímu patrí aj Fero Fusko, ktorý je rodený Dobšinčan.
Podujatie XXXVI. Dobšinský kopec 2019 bolo aj v tohtoročnej sezóne zaradené ako jediné zo Slovenska do seriálu FIA European Hill Climb Championship, pričom tu okrem európskeho šampionátu bojovali jazdci aj do domácich Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu 2019. Kesko Racing Team na trati o dĺžke 6590 metrov reprezentovala trojica jazdcov, dvaja v triede N do dvoch litrov a jeden v triede E1 do 1,6 litra.
Spomedzi nich sa najlepšie darilo už spomínanému Dobšinčanovi, čiže Ferovi Fuskovi, ktorému sa podarilo zužitkovať skúsenosti s traťou a v spolupráci s vozidlom Seat Leon TDi vybojovať víťazstvo v triede N do dvoch litrov, ale aj piate miesto v skupine N.
„Všetko bolo super, auto aj ja sme fungovali dobre. Trošku sa s nami opäť zahrávalo počasie, ale to už je v Dobšinej pri pretekoch klasika a všetci sú už s tým uzrozumení. Pred druhou súťažnou jazdou sme dlho premýšľali čo obuť, ale nakoniec sa nám to podarilo dobre zvoliť,“ zhodnotil Fero Fusko v cieli pretekov.
Na druhom mieste v triede N do dvoch litrov a na šiestom v skupine N sme po pretekoch evidovali ďalšieho jazdca Kesko Racing Teamu, Dušana Šveca. Ten sa v spolupráci so Seatom Leon TDi predstavil iba po druhýkrát v živote. A rovnako ako v Ožďanoch, aj v Dobšinej nesklamal.
„Bol to pekný víkend, aj keď trošku upršaný. Po suchej prvej jazde sme dlho čakali na spustenie druhej. Na štarte totiž bolo sucho a v cieli lialo ako z krhly. Aj preto sme najskôr nevedeli čo obuť, ale potom sme sa dohodli, že Fero pôjde slicky a ja mokré. Bola to aj pre nás taká zaujímavá porovnávačka. Napriek tomu, že som trištvrte trate išiel na suchu, nakoniec sa mi podarilo urobiť o chlp lepší čas ako Ferovi. Chcel by som poďakovať Ďurimu Keszimu za možnosť opäť si vyskúšať Leona. Bolo to super,“ rozhovoril sa v cieli Dušan Švec.
Na trati v Dobšinej nemohol chýbať ani najmladší člen tímu, čiže David Derďák. Napriek tomu, že jeho Škoda Fabia s motorom 1,4 litra patrila asi medzi najslabšie vozidlá, s traťou sa poriadne pobil a vybojoval druhé miesto medzi Juniormi.
„Vyskúšali sme nejaké nové nastavenia a posunuli sme sa zase o kúsok ďalej. Podstatné pre mňa bolo, že som dokázal od jazdy k jazde robiť lepšie časy. Ideme ďalej, vidíme sa na Jankovom vŕšku,“ doplnil David Derďák.
Ako už Dado naznačil, ďalším podujatím zaradeným do slovenského kopcového šampionátu bude podujatie na Jankovom vŕšku, ktoré odštartuje už o dva týždne.
Zdroj: Miro Majláth / Foto: Jozef Pisch