Maťo Homola opäť v prvej desiatke v prvých víkendových pretekoch v Belgicku!

S ďaleko najťažším autom v štartovom poli (vďaka BoP) dokázal Maťo Homola dokončiť prvé preteky víkendu na 7. mieste, ako najrýchlejší Hyundai! Predchádzala tomu výborne zajazdená kvalifikácia, kde obsadil 7. miesto a opäť bol najrýchlejší spomedzi všetkých 11 vozidiel kórejského výrobcu.

Včerajší deň na legendárnom okruhu Spa-Francorchamps patril dvom voľným tréningom. V tom prvom Matej zajazdil 15. najrýchlejší čas a v druhom bol 13. Žiaľ, počas druhého tréningu sa mu nepodarilo vyjsť na trať s novými pneumatikami, preto ani nezlepšil svoj čas, ani si nedokázal „ošahať“ svoje „eNko“ na nových pneumatikách na tejto trati.

Dnešná kvalifikácia bola preto tak trochu lotéria, nielen kvôli pneumatikám, ale navyše do nej zasiahli aj žlté aj červené vlajky. Maťovi sa podarilo zajazdiť veľmi dobrý čas hneď na jej začiatku a vďaka tomu sa dostal do Q2. Do nej postupuje vždy 12 najrýchlejších pretekárov z prvej časti. Prvá kvalifikácia sa nedojazdila ani dokonca, keď bola prerušená pre ťažkú nehodu Maťovho tímového kolegu Filesa.

V druhej kvalifikácii skončil Maťo nakoniec na 8. mieste, no vďaka diskvalifikácii jedného jazdca sa posunul na 7. priečku. Maťo tak do dnešných pretekov štartoval z tejto pozície a do zajtrajších pôjde zo 4. priečky, čo znamená veľkú šancu na zisk bodov.

Dnešné preteky boli hneď po nehode v prvom kole neutralizované safety carom, počas ktorého Maťo jazdil už na 5. mieste, keď sa dostal hneď po štarte pred Pottyho (VW Golf GTI TCR) a pred Brichého (Peugeot 308 TCR), ktorý pre poruchu zašiel do boxov. Následne zvádzal boje počas 2 kôl práve s Pottym, ktorý sa pred neho dostal vďaka výrazne nižšej hmotnosti a vyššej maximálnej rýchlosti. Neskôr sa za Maťa dotiahol Kajaia (CUPRA TCR), ktorému Maťo nedokázal dlho vzdorovať a neskôr zo zadu prišiel aj Paulsen (CUPRA TCR). Ten mal na rovinke až o 8 km/h vyššiu maximálnu rýchlosť a Maťo musel odvracať jeho útoky.

„S Paulsenom to bol výborný súboj, ktorý bol na rozdiel od Hockenheimu aj férový. Zľahka sme sa poťukali, ale dokázal som svoju pozíciu udržať a beriem si peknú porciu bodov – až 18. Mám z toho veľkú radosť a ešte väčšiu motiváciu zajtra zabojovať o bedňu!“, povedal po pretekoch Maťo Homola.

BoP (balance of performance) je tentokrát neskutočne tvrdý, kedy je Hyundai najťažší, najvyšší a navyše, má zredukovaný výkon na 97,5 %. To sa podpísalo aj na najrýchlejšom čase na kolo, ktoré malo víťazné Audi až o 2 s lepší ako najrýchlejší Hyundai.

Zajtrajšie preteky teda začína Maťo z druhého radu, zo 4. miesta. Vy pri tom môžete byť naživo, vďaka živému vysielaniu Dvojky RTVS a Sport 1 od 11:50.
Tie najdôležitejšie udalosti a pretekársky život môžete sledovať tiež na Maťových sociálnych sieťach – Facebooku, Instagrame a Twitteri.

Program pretekov TCR Europe Spa-Francorchamps:
Nedeľa, 09.06.2019
12:00 – 12:25 Race 2 (23 min + 1 kolo) naživo Dvojka RTVS a Sport 1

Kalendár TCR EUROPE 2019
27.-28.04. HUNGARORING, Maďarsko
25.-26.05. HOCKENHEIMRING, Nemecko
08.-09.06. CIRCUIT DE SPA-FRANCORCHAMPS, Belgicko
13.-14.07. RED BULL RING, Rakúsko
03.-04.08. MOTORSPORT ARENA OSCHERSLEBEN, Nemecko
21.-22.09. CIRCUIT DE BARCELONA CATALUNYA, Španielsko
12.-13.10. AUTODROMO DI MONZA, Taliansko

Zdroj: Homola Motorsport

Pridaj komentár