Preteky TCR Europe sa na Hockenheimringu zmenili na destruction derby

Slovenskému automobilovému pretekárovi, Maťovi Homolovi, sa nepodarilo dokončiť ani jedny z dvoch víkendových pretekov seriálu TCR Europe, ktoré sa jazdili na nemeckom okruhu Hockenheimring.

Maťovi, žiaľ, nevyšla kvalifikácia a 10. miesto, mu ušlo len o 3 stotiny. Všetko mohlo byť inak, nakoľko by do druhých pretekov štartoval z 1. pozície. Na „čo by bolo keby“ sa však preteky nejazdia, Maťo tak štartoval do oboch pretekov z 11. miesta.

Prvé víkendové preteky teda znamenali štart zo šiesteho radu, z jedenástej pozície. Po výbornom štarte však nasledovali preteky plné kontaktov, Maťo vďaka nim stratil niekoľko pozícií a dokonca ho vytlačili až mimo trať. „Dostal som pár dobrých rán, navyše som mal menší problém s brzdami. Musel som tlačiť doslova do podlahy, vďaka čomu sa mi zošmykla noha z pedála a ja som šiel von z trate. Neskôr som trafil niečo na trati a úplne mi roztrhlo pneumatiku,“ dodal po pretekoch Maťo.

Do druhých pretekov šiel Maťo s cieľom čo najlepšie odštartovať a vyhnúť sa kontaktom. Po výbornom štarte sa dostal na 10. miesto, čo bola dobrá východisková pozícia do ďalšej časti pretekov. Žiaľ, hneď tesne pred polovicou prvého kola, destruction derby zo soboty pokračovalo. Dušan Borković to doslova napálil do najpomalšej zákruty okruhu tesne popri Maťovi, ktorý sa mu musel uhnúť, aby nedostal silný náraz na dvere. Ako opora Borkovićovi poslúžil Paulsen, s ktorým hneď na výjazde zvádzal tvrdé súboje, na čo doplatil Maťo, ktorému nabúrali do prednej časti a došlo k poškodeniu jeho intercoolera, čo viedlo k okamžitej strate výkonu. Ešte v prvom kole musel Maťo s nezvratne poškodeným autom zamieriť do boxov a preteky pre neho skončili. V porovnaní s úspešným víkendom v Maďarsku, tak Maťo z tohto víkendu tak odchádza bez bodov.

„Mieša sa vo mne smútok, frustrácia a hnev, pretože som chcel získať kvalitné body v TOP 10, ale ostatní jazdci idú hlava nehlava. Jasné, drobné kontakty patria k cestovným vozidlám, ale toto už bolo moc,“ neskrýva rozhorčenie Maťo a dodáva: „Je to už za mnou, zmeniť môžem len budúcnosť, preto budem ešte viac motivovaný na dobrý bodový zisk v Spa-Francorchamps o dva týždne, odkiaľ mám výborné skúsenosti a jazdí sa mi tam veľmi dobre. Bezpodmienečne spravím maximum preto, aby som kvalifikáciu dokončil v TOP10, čím budem mať dobrú štartovú pozíciu či už do prvých, alebo druhých pretekov.

Maťo Homola

Kalendár TCR EUROPE 2019
27.-28.04. HUNGARORING, Maďarsko
25.-26.05. HOCKENHEIMRING, Nemecko
08.-09.06. CIRCUIT DE SPA-FRANCORCHAMPS, Belgicko
13.-14.07. RED BULL RING, Rakúsko
03.-04.08. MOTORSPORT ARENA OSCHERSLEBEN, Nemecko
21.-22.09. CIRCUIT DE BARCELONA CATALUNYA, Španielsko
12.-13.10. AUTODROMO DI MONZA, Taliansko

Zdroj: Homola Motorsport

Pridaj komentár