Na rakúskom Red Bull Ringu pokračovala FIA CEZ – Eset V4 Cup Series druhým podnikom sezóny, kde nitriansky tím SLADECKA MOTORSPORT nadviazal na úspešný štart z Hungaroringu.
Krásny okruh v Štajersku napísal už veľa slávnych kapitol histórie automobilového športu medzi ktoré patrí napríklad mokré víťazstvo Brambillu z roku 1975, keď Talian zaskočený víťazstvom havaroval hneď po odmávnutí, či kontroverzne ostentatívne správanie sa vyplakaného Barrichella, ktorý po tímovej réžii nechal v roku 2002 Schumachera vyhrať až na cieľovej páske. Tentoraz svoj drobný kamienok do mozaiky histórie slávneho okruhu položili aj chlapci z Nitry.
„Vedeli sme, že charakter tohto okruhu vyhovuje nášmu autu a preto sme verili v pekný výsledok,“ priznal starší z bratov a zároveň šéf tímu, Filip Sládečka. Ak totiž Lamborghini Huracan v špecifikácii Super Trofeo EVO malo vďaka svojej slabšej aerodynamike na Hungaroringu menšiu nevýhodu oproti zdatnejším GT3-kám, tak na Red Bull Ringu sa karta otáčala a bonusom bol vyšší výkon, ktorý sa dal využiť na rovinkách rakúskej trate. Podľa očakávania Samo Sládečka štartoval v oboch šprintoch (v sobotu a v nedeľu) a Filip sa postavil nakoniec na štart vytrvalostných pretekov (v sobotu podvečer) znova sám.
„Ak sme chceli vo vytrvalostných pretekoch uspieť, tak sme museli pristúpiť k pretekom rozumne. S Poliakom Lisowskim na GT3-ke som veľmi bojovať nechcel, pretože viem, že na rozdiel od neho my máme cupové auto, ktoré v takom tempe hodinu nezvláda úplne stopercentne. Je tam pokles výkonnosti aj bŕzd. Navyše tým, že ten podvozok nie je taký kvalitný, tak to auto používa gumy o niečo viac, ako GT3-ka. Museli sme preto tomu prispôsobiť našu stratégiu,“ vysvetľuje Filip Sládečka, ktorý do pretekov Endurance štartoval z tretieho miesta. Už v prvej zákrute sa mu však podarilo dostať pred posádku Dvořáček/Záruba na druhé miesto a využívajúc výkon svojho Lamba útočil v nasledujúcich dvoch zákrutách aj na vedúceho Poliaka. „Do kopca mi to išlo vďaka výkonu trochu lepšie a skúsil som to, no sme trochu horší na brzdy a Lisowski to odrazil,“ opisuje rozhodujúce okamihu pretekov Filip. Poradie sa potom ustálilo a všetci traja pretekári na čele si svoje pozície kontrolovali. Nič nezmenila ani povinná zastávka v depe. V závere však prišiel dôležitý zlom, keď Poliaka komisári usvedčili z opakovaného porušovania bielej čiary v deviatej zákrute a „odmenili“ ho penalizáciou. To znamenalo, že víťazom aj v druhých vytrvalostných pretekov sezóny sa stal znova Filip Sládečka (1990) z tímu SLADECKA MOTORSPORT.
Po obidva súťažné dni sa približne na poludnie jazdili šprinty v ktorých štartoval Samo Sládečka (1993). „V sobotu sa mi výborne podaril štart, keď som sa dostal pred Lisowskeho. V druhej zákrute pršalo, no držal som si vnútornú stopu a chytil som ranu zozadu od Poliaka. Ustál som to. V ďalšej zákrute ma však spomalila Pagani Zonda, čo využil Lisowski a išiel dopredu. Prvú polovicu pretekov ešte miestami popršalo, no potom to ustalo a v druhej časti sa už začali zrýchľovať časy,“ priblížil sobotňajšie preteky mladší z bratov Sládečkovcov. Na poradí sa však už do cieľa nič nezmenilo a Samo vyhral vo svojej triede GTC pred Čechom Formánkom a v absolútnom poradí skončil druhý.
„V nedeľu sa mi štart už nevydaril tak dobre, ako v sobotu,“ priznal Samo. „V úvodných zákrutách sme bojovali o pozíciu s Rišom Chladom. Po druhej zákrute som udržal vnútornú stopu a išiel pred neho. Na konci prvého kola však Rišo havaroval a na trať muselo safety car.“ Tu treba povedať, že Chladovi sa zaseklo ľavé predné koleso a vyletel z trate v poslednej zákrute. Bezpečnostné vozidlo potom jazdilo takmer do polovice pretekov a piloti mali plné ruky práce, aby udržali pneumatiky v prevádzkovej teplote. „Reštart bol trochu čudný na vychladnutých pneumatikách, no pokúsil som sa zaútočiť na Lisowskeho. Je to však skúsený pretekár a držal si dobre defenzívnu stopu. V rýchlych zákrutách mi potom začal utekať a tak som sa už sústredil na udržanie svojej pozície.“ V nedeľu Samo znova vyhral triedu GTC a v absolútnom poradí skončil tretí. Podobne ako Filip, aj Samo vďaka týmto víťazstvám upevnil svoju pozíciu lídra v priebežnom poradí šampionátu.
„Myslím si, že môžeme hovoriť o ďalšom vydarenom víkende,“ skonštatoval na záver misie Red Bull Ring Filip Sládečka. „Podarilo sa nám znova v troch štartoch doviezť tri víťazstva a potvrdiť potenciál nášho mladého tímu. Vďaka chlapom mechanikom fungovalo auto bez problémov. Dokázali sme tiež správne reagovať na meniace sa podmienky na trati a vozili správnu stratégiu a nastavenie. Všetkým sa chcem preto veľmi poďakovať. Rovnako tak našim partnerom, priateľom a fanúšikom, ktorí nás prišli podporiť aj na rakúsku trať.“ Tím SLADECKA MOTORSPORT čaká teraz pred ďalším štartom povinná kontrola a repas vozidla podľa manuálu. Ďalšie preteky sú na programe v júli.
Zdroj: Ľuboš Kašický / Foto: Marian Bazala