Predpovede strašili chladným a mokrým počasím celú Strednú Európu, no nakoniec to nebolo až tak zlé. „Obávali sme sa počasia, no súťažilo sa prakticky v suchých podmienkach,“ približuje situáciu v Poľsku počas uplynulého víkendu Braňo Mičko. Dubničan spolu so svojim tímom, ktorý v novej sezóne doplnili Fero Ančík a Marek Húska, zabojovali o výsledky v Zaluži, kde sa jazdil druhý podnik MSR PAV 2019.
Mičko štartuje na svojom Mitsubishi Lancer Evo IX v Skupine N, s ktorým sa snaží nadviazať na vlaňajšie pekné výsledky. „Trochu nás vytrápili technické problémy pred súťažným víkendom, no všetko sme napokon vyriešili a mohli štartovať. Tímové zázemie funguje výborne a ja som sa mohol pokojne sústrediť len na pretekanie,“ vraví líder tímu a zároveň tímový šéf Braňo Mičko. Napriek tomu však Dubničan zajazdil pomalší čas ako vlani. Ten síce stačil na tretie miesto a pekné body do MSR, no tvrdo pracujúci ambiciózny Mičko sa s tým rozhodne neuspokojil. „Nie som spokojný. Ešte stále nám auto nefunguje tak, ako by som chcel. Čaká nás ešte veľa, veľa práce.“ Navyše po pretekoch, pri vzájomnej konzultácii a výmene informácii so svojim kamarátom a priamym súperom Vladom Vlhom zistili, že oficiálne výsledky časomiery nesedia s tým, čo ukazujú tímové dáta. „Pravdepodobne došlo počas havárie pred nami k možnému posunu časomiery a zvažujeme s Vladom odvolanie sa,“ priznal úprimný Mičko. Ak by k tomu došlo, tak by si pravdepodobne s Vlhom vymenili konečnú pozíciu v druhom súťažnom dni.
Spokojnejší však môžu byť ďalší dvaja pretekári tímu LAMA RACING. Fero Ančík štartuje na BMW M3 E36 v triede E1 +2000 cc, kde sa svojimi časmi konfrontoval so silnejšou konkurenciou. „Priblížil som sa svojim časom maximu, ktoré s týmto autom zajazdil Martin Juhás, a to ma teší. V Zaluži som štartoval prvýkrát a trať sa mi páčila. Má množstvo „vracákov“, ktoré od kopca čakám a tak som si to užil,“ Ančík skončil v triede na pódiu a po Rechbergu bodoval aj v Zaluži.
Podobne na tom je aj tretí pilot tímu, Marek Húska, štartujúci so Škodou Felicia v triede E1 do 1400 cc. „Po Rechbergu sme zmenili iba nastavenie motora podľa podmienok v Zaluži. Inak sme nemenili nič,“ vraví Húska. „Hoci som vyhral dve prvé miesta v triede do 1400 cc a v dvojkolkách do 1600 cc som bol tretí, tak vôbec nemôžem povedať, že by sa mi táto trať páčila. Zjavne mi nesadla a vytrápil som sa na nej. Je to však moja prvá sezóna v MSR a každý kopec je pre mňa nový. Možno o rok to už bude iné,“ čestne nezatajil Marek Húska.
V konečnom súčte tak dubnický tím LAMA RACING nemôže z Poľska odchádzať sklamaný. Každý z pilotov sa vo svojej triede umiestnil na pódiu. „Je to pekný tímový výsledok. Všetci chalani, či už za volantom, alebo v depe odvádzali perfektnú obetavú prácu a ja im za to chcem poďakovať. Myslím si, že sme nesklamali svojich fanúšikov, ani sponzorov a urobili sme ďalší krok na našej dlhej ceste,“ zhodnotil poľský víkend šéf tímu, Branislav Mičko.
Zdroj: Ľuboš Kašický / Foto: Tibor Szabosi