LAMA Racing

LAMA Racing prekvapil Rakúšanov

Prvé preteky novopostaveného kopcového tímu LAMA RACING vyzneli pozitívne aj napriek technickým problémom lídra tímu, Braňa Mička. Po jeho odstúpení dvihli vlajku Marek Húska a Fero Ančík.

LAMA Racing

Dubnický tím LAMA RACING, vedený Branislavom Mičkom, už pred sezónou avizoval, že rozšíri svoje rady a slovo splnil. Okrem lídra tímu, Braňa Mička, ktorý štartuje na Mitsubishi Lancer Evo IX v Skupine N, sa v nových tímových farbách postarali o doplnenie radov nováčikovia v MSR PAV, Marek Húska (Škoda Felicia, trieda do 1400 ccm) a František Ančík (BMW M3 E36, trieda E1 +2000 ccm). A pokiaľ Mičko debutoval na kopcoch už pred rokom práve na Rechbergu, tak Ančíka s Húskom čakal ostrý debut teraz.

Rakúsky Rechberg bol znova spoločným prvým podnikom MSR PAV 2019 a pre nováčikov sa stala európska konkurencia (EHC) poriadnym krstom ohňom. Začnime však jazdcom číslo jedna a zároveň šéfom tímu, Braňom Mičkom. Ten začal sezónu podobne ako vlani – technickou poruchou. „Prešiel som hádam pár desiatok metrov, keď som počul, že v aute niečo ruplo. Ubral som a dobre som urobil, lebo sa ukázalo, že sa rozsypal predný diferenciál,“ vysvetľuje neúspešný štart do sezóny Dubničan. „Nechápal som čo sa stalo a bol som z toho veľmi smutný. Auto sa predtým správalo výborne a črtal sa pekný výsledok. Žiaľ, takýto je autošport. Musíme na to rýchlo zabudnúť a ísť ďalej,“ konštatuje sklamaný Mičko, ktorý však vlani po odstúpení na Rechbergu pokračoval vo zvyšku sezóny v pekných výkonoch a nakoniec sa radoval z nečakaného výsledku.

LAMA Racing

Padnutú vlajku po svojom šéfovi hneď zodvihli noví členovia tímu. Fero Ančík nastúpil s autom, ktoré poznáme od Martina Juhása a sám seba prekvapil pekným umiestnením. Vo svojej triedy skončil na 3.mieste v EHC! „V Rechbergu som nikdy predtým nebol a pri prvých jazdách som mal z kopca rešpekt. Postupne sme sa však skamarátili a teraz môžem pokojne povedať, že som si ho obľúbil,“ priznáva pokrok Ančík. „Škoda azda chyby v druhej súťažnej jazde, keď som hneď v úvode zle zaradil a po zvyšok som sa to snažil napraviť. Čas bol horší o pol sekundy, ale v konečnom súčte to bolo slušné.“

Podobne ako Ančíkovi sa však darilo aj Marekovi Húskovi. „Na sezónu sme pripravili nový stroj. Poriadne sme sa s ním vyhrali a zdá sa, že z neho môžeme vyťažiť maximum možností,“ uvažuje nahlas o štarte do svojej premiérovej kopcovej sezóny Húska. „Počas sobotňajších tréningov sme vychytali detaily a z auta som získal istotu.“ Čo sa prejavilo aj na časoch. Húskova Škoda Felícia je síce v slovenskom šampionáte zapísaná do 1400 ccm, ale na EHC taká trieda nebola a Marek musel štartovať v triede do 2000 ccm. Navyše ako nováčik sa nemohol zapojiť do bojov o európske body (nemá dosť odjazdených pretekov). „Na všeobecné prekvapenie sa mi darilo jazdiť časy porovnateľné so silnejšou konkurenciou a nakoniec som v triede do 2000 ccm skončil na zaujímavom ôsmom mieste (pozn.: v rámci MSR prvý). Milé bolo, keď za mnou chodili fanúšikovia a pýtali sa, čo v tom mám, že to tak ide. Či to nie je Kit Car.“

LAMA Racing

Pozitívne vystúpenie tímu dalo zabudnúť na technické problémy Mička a povzbudilo tím do ďalších pretekov. „Bolo to super, že za mňa hneď naskočili chalani. Dávam klobúk dolu pred ich výkonmi. Ako tím sme boli zladení a vykročili sme správnou nohou. V tíme vládne dobrá nálada a nadšenie, ktoré je dobrý základom do náročnej sezóny,“ raduje sa Braňo Mičko. Ten síce kvôli technickej poruche nestihne plánovaný rely štart v Tatrách, no hneď na nasledujúci víkend sa tím LAMA RACING postaví na štart druhého podniku MSR PAV, ktoré sa jazdí v poľskej Zaluži (10. – 12.máj 2019).

Zdroj: Ľuboš Kašický / Foto: Tibor Szabosi

Pridaj komentár