Favorizovaná posádka Ondřej Bisaha a Petr Těšínský štartuje do 46.ročníka Rallye Tatry 2019 ako ambasádor súťaže. Ohlásené nasadenie novej techniky sa však odkladá. Prečo?
Pôvodne mala posádka KM tímu nastúpiť už na novej technike Hyundai i20 R5. Dodávka z továrne sa však omeškala a preto aj pod Tatrami uvidíme ešte Bisahu s Těšínským na osvedčenom Forde Fiesta R5. „Na štart s novým autom sme sa veľmi tešili, no musíme byť ešte trpezliví,“ vysvetľuje Ondřej Bisaha. „Továreň sa musí prioritne postarať o svoje už zazmluvnené posádky a tak bol termín dodania novým zákazníkom posunutý. Dostali sme potvrdený nový májový termín dodania a veríme, že tentoraz už do toho nič nepríde.“
Po úvodnej súťaži slovenskej rely sezóny, ktorá sa jazdila vo Valašskom Meziříčí, je posádka jazdiaca pod krídlami KM Racing tímu (KM Polčin Rally) priebežne na štvrtom mieste, len dva body za úradujúcim šampiónom Kočim. Šance na dobré umiestnenie preto vyzerajú reálne a posádka je odhodlaná zabojovať o popradské víťazstvo. „Je to pre mňa prvý štart na tejto súťaži a trate vôbec nepoznám. Počul som však, že boli pridané úseky, ktoré nepozná ani konkurencia, pretože sa už dávno nejazdili, a tak verím, že máme šancu,“ pokračuje Bisaha.
Ambiciózni usporiadatelia sa snažia vrátiť Rallye Tatry na mapu rely Európy, a keďže tá sa jazdí ako dvojetapová súťaž, tak 46.ročník sa tiež posúva týmto smerom. Pre slovenský šampionát to vytvára priestor na dvojnásobné body (z dvoch súťažných dní). „O podtatranskej súťaži mám len tie najlepšie referencie a preto ma milo prekvapilo, keď ma oslovili, aby sme sa stali ambasádormi tohto ročníka. Je to pre nás veľká česť a záväzok. O to viac máme motiváciu pokúsiť sa o čo najlepší výsledok,“ dodáva Bisaha.
Svojej posádke verí aj šéf tímu KM Racing (KM Polčin Rally), Marek Krupica. „Ondrej už svojimi doterajšími výsledkami dokázal, že je veľmi skúsený a rýchly pretekár. V našom tímu preto veríme v úspech spoločnej tohtoročnej misie. Rallye Tatry nám tiež veľa napovie o našom ďalšom spoločnom napredovaní a veríme, že v cieli budeme spokojní nielen my, ale aj naši partneri a fanúšikovia,“ vraví Marek Krupica.
Faktom však zostáva, že Bisaha po technických problémoch na súťaži v Kopnej nemal dosť priestoru na prípravu. Náhradné diely došli na poslednú chvíľu a na doladenie auta bude musieť stačiť sobotňajší shakedown. Samotná súťaž štartuje v sobotu popoludní a prvý súťažný deň uzatvára večerný mestský okruh (cca o 22-hodine). Druhý súťažný deň pokračuje v nedeľu a cieľ na rampe v centre Popradu je naplánovaný na popoludňajších 16:30 hod. Celková dĺžka súťaže je približne 140 ostrých kilometrov.
Zdroj: Ľuboš Kašický / Foto:Tibor Szabosi