Nitriansky tím SLADECKA MOTORSPORT vstupuje do svojej druhej oficiálnej sezóny. Úvodný podnik absolvuje počas nasledujúceho víkendu na Hungaroringu, kde štartuje nový ročník FIA CEZ – Eset V4 Cup Series.
Po vlaňajšej premiérovej sezóne s novým vozidlom Lamborghini Huracan chcú tento rok Nitrania zabojovať o najvyššie priečky v Zóne strednej Európy, respektíve silno obsadenej sérii Eset V4 Cup, ktorej súčasťou sú aj Medzinárodné majstrovstvá Slovenska. Sezóna zahŕňa päť súťažných víkendov a ich Lamborghini Huracan v špecifikácii Super Trofeo EVO, (obj. 5,2 lit. V10, 620 koní) bude štartovať v triede GTC, D4 +3500.
Za volantom sa budú znova striedať bratia Filip a Samo Sládečkovci, pričom by podľa predbežného rozhodnutia mal mladší Samo absolvovať všetky štarty v šprinte a vo vytrvalostných pretekoch by mal štartovať Filip. Definitíva však padne najskôr po piatkových tréningoch na Hungaroringu, ktoré Filipovi napovedia, ako je na tom jeho nedávno operované koleno. V prípade, že by sa koleno ozvalo, tak vo vytrvalostných pretekoch doplní posádku Samo.
„Koncom marca sme začali finalizovať prípravu na sezónu testami na Slovakiaringu,“ vraví Filip Sladečka, ktorý sa v tíme posúva už viac do pozície inžiniera a šéfa tímu. „V priebehu druhého tréningu sme však mali nami nezavinenú kolíziu s pomalším rakúskym KTM-kom GT4 a kvôli nej sme museli testy prerušiť. Škoda nebola veľká, ale museli sme čakať na náhradné diely, kým sme auto znova spojazdnili. Pred štartom úvodných pretekov na Hungaroringu sme však už kompletne pripravení a tešíme sa na sezónu.“
Na slávnom maďarskom okruhu F1 sú v piatok 12.apríla voľné tréningy. V sobotu a nedeľu sa potom pokračuje kvalifikáciou a pretekmi. „Nemôžem povedať, že Hungaroring nemám rád, ale neteším sa tam tak, ako na Slovakiaringu,“ približuje maďarskú trať Filip Sladečka. „Jazdil som tam niekoľkokrát a okruh dobre poznám. Je to zložitá a technicky náročná trať, kde treba používať viac hlavu. Zvlášť špecifická je kľukatá stredná časť, kde sa dá veľa času zarobiť, ale aj stratiť.“ Na rozdiel od Filipa, Samo na Hungaroringu ešte neštartoval. „Je to pre mňa nová skúsenosť. Snažím sa však dopredu naštudovať trať cez on-boardy, naučiť sa stopu a urobiť maximum, aby sme boli na víkend čo najlepšie pripravení,“ dodáva Samuel Sládečka.
Štandardnú predsezónnu prípravu si Samo Sládečka spestril štartom na úvodnom podniku Majstrovstiev Slovenska v kartingu, ktorý sa v závere marca jazdil v rakúskom Brucku. „Prišiel som sa povoziť v piatkových tréningoch, no celkom dobré časy rozhodli, že som zostal aj na preteky. Pretože mám iba licenciu na auto a nie na karting, tak som štartoval v rámci Moravsko-slovenského pohára. Na to, že to bola stará kára so starým motorom to bolo celkom slušné a keď to bude časovo možné, tak by som rád odjazdil aj ďalšie preteky sezóny v rámci MSP,“ priznal Samo Sládečka, ktorý karting považuje za výborný tréning a dokonca sa už začal obzerať po silnejšom motore.
Nová sezóna nitrianskeho tímu SLADECKA MOTORSPORT vyzerá teda veľmi sľubne a Filip Sládečka prezradil, že okrem štartu v Eset Cupe zvažujú aj príležitostné štarty v sérii Lamborghini Super Trofeo (predbežne to vyzerá na slávne okruhy v Spa a na Nurburgringu). Poďme však pekne po poriadku. Už najbližší víkend na Hungaroringu SLADECKA MOTORSPORT tím absolvuje tri preteky, keď po dopoludňajšej kvalifikácii v sobotu čaká popoludní na tím prvý šprint sezóny a krátko po ňom aj vytrvalostný závod. V nedeľu (14.apríla) sa dopoludnia znova začína kvalifikáciou na popoludňajšie druhé preteky šprintu, ktoré súťažný víkend uzatvoria. Tak, nech sa im štart do sezóny vydarí.
Zdroj: Ľuboš Kašický / Foto: Tibor Szabosi