Ako sme vás pred niekoľkými dňami informovali, Slovak National Hill Climb Team mal pred sebou víkend, v rámci ktorého jeho jazdci bojovali na dvoch frontoch naraz. Spomedzi štvorice slovenských reprezentantov sa nakoniec darilo iba jednému z nich.
Cividale del Friuli, podujatie zaradené do seriálu FIA CEZ Historik absolvoval Miro Čiliak spoločne s formulou Metalex MTX 1-06. Práve toto podujatie, po zisku titulu v rámci FIA HHCC a domácich majstrovstiev, mu malo vyniesť už tretí tohtoročný majstrovský titul, v tomto prípade v rámci seriálu FIA CEZ Historik. To sa Mirovi nakoniec podarilo a to aj napriek tomu, že v druhej súťažnej jazde ho zradila prevodovka Metalexu.
„V Cividale som štartoval prvýkrát a išlo mi tu o veľa. Po dvoch tituloch som chcel získať aj tretí, čo sa nakoniec aj podarilo, aj keď som cieľ podujatia nakoniec nevidel. V druhej súťažnej jazde sa totiž ozvala poriadna rana a formula ostala nefunkčná. Môj najväčší súper však dojazdil až na druhom mieste a tak mi dopomohol k zisku titulu aj vo FIA CEZ Historik. Ak by som mal zhodnotiť samotné podujatie, musím povedať, že s takýmto prístupom som sa ešte nestretol. Chýbalo tu totiž základné vybavenie ako sú toalety, elektrické prípojky a aj samotná bezpečnosť na trati bola viac než podpriemerná. Samotná trať je pekná, škoda týchto vecí ktoré som spomínal, tie pokazili celkový dojem,“ zhodnotil Miro Čiliak preteky v Taliansku.
FIA Hill Climb Masters 2018, vrcholné podujatie organizované FIA v Talianskom meste Gubbio, na ktorom sa stretli takmer všetci majstri európskych krajín. Medzi nimi sa mala predstaviť aj trojica pretekárov Slovak National Hill Climb Teamu. Z nich však na trať vyrazil nakoniec iba jeden. Prečo sa tak stalo nám porozprával Peter Ambrúz, šéf Slovak National Hill Climb Team: „Na nás sa smola nalepila už po ceste, keď mechanikom vezúcim dve naše pretekárske autá asi niekto povolil koleso na vozíku, následkom čoho havarovali. Mitsubishi Lancer EVO IX s ktorým som mal štartovať ja, ale aj Honda Civic TypeR mojej manželky Aničky ostali nepojazdné a tak sme sa nakoniec podujatia zúčastnili ako diváci. Jediným jazdcom zastupujúcim náš tím bol nakoniec iba Tomáš „Srnka“ Ondrej, ktorému sa podarilo spoločne s formulou Tatuus FR 2000 získať víťazstvo v skupine D/E2. Okrem toho naša „výprava“ bojovala aj v rámci Masters Nation Cupe, kde získali šieste miesto. Keďže som na pretekoch nakoniec bol neplánovane ako divák, mal som možnosť preteky sledovať aj z inej strany ako býva zvykom. A práve divácka účasť ma nie veľmi v dobrom prekvapila. Divákov totiž napriek krásnym diváckym miestam boli dosť málo, myslím, že toto sa porovnať so Šternberkom spred dvoch rokov absolútne nedá. Napriek našej smole by som rád z pozície Predsedu komisie PAV SAMŠ rád poďakoval všetkým, ktorí sa na podujatí zúčastnili a reprezentovali Slovensko.“
Po spomínaných podujatiach teraz čaká na Slovak National Hill Climb Team domáce podujatie zaradené do seriálu FIA CEZ ako „Voľné podujatie“ a to KESKOMOBILE AUTO SHOW 2018, ktoré sa bude konať na Slovakia Ringu v dňoch 2. – 3.11.2018.
Zdroj: Miro Majláth / Foto: Jozef Pisch + Grzegorz Kozera