Slovak National Hill Climb Team prekvapil v Ožďanoch zmenou jazdca formule Tatuus FR 2000. Oplatilo sa, Tomášovi „Srnkovi“ Ondrejovi po oba dva pretekárske dni patrilo tretie miesto absolútneho poradia.
Majstrovstvá Slovenska pretekov automobilov do vrchu 2018 pokračovali počas druhého júnového víkendu pretekmi v Ožďanoch. Pod ich organizáciu sa podpísal Autoklub Slovakia Baba o.z. a Obec Ožďany, čiže ľudia okolo Petra Ambrúza, šéfa Slovak National Hill Climb Teamu. Podujatie dostalo názov Enipro Oždianske serpentíny 2018 a medzi šesťdesiatkou jazdcov sa na štart postavilo aj sedem jazdcov bratislavského tímu. Ten nakoniec tesne pred uzávierkou prihlášok zmenil meno jazdca vo formule Tatuus FR 2000, keď Denisa Suju vystriedal Tomáš „Srnka“ Ondrej, pričom v cieli oboch pretekov mu patrilo tretie miesto absolútneho poradia.
Okrem Srnku samozrejme pútal pozornosť divákov aj Ďdoi Béreš, ktorý sa na štart pretekov postavil za lnej podpory Slovak National Hill Climb Teamu so „srdcovkou“ šéfa tímu, Fordom Escort Cosworth WRC. Auto však po repase absolvovalo bez testu svoje prvé preteky a tak nefungovalo celkom podľa predstáv Peťa Ambrúza, či samotného jazdca. Ďodi napriek drobným technickým nedostatkom vyhral v sobotu nielen v skupine A, ale aj v triede A+2000. Divákov však nakoniec zabával iba v sobotu, keď v nedeľu už v tréningu sa pridala k poruche elektroniky aj porucha turba. Následkom tejto poruchy už legendárne WRC mohli diváci sledovať iba pod tímovým stanom.
Rozruch medzi divákmi, ale aj organizátormi už počas prvého sobotného tréningu vyvolal Peter Salon, ktorému sa podarilo „poslať“ svoj Seat Leon Supercopa v jednej z početných zákrut mimo trať. Všetko našťastie dopadlo dobre a ani Peťo, ani Seat po nehode nemali na sebe žiadne šrámy a tak mohli spoločne pokračovať v zdolávaní kopca v Ožďanoch ďalej. Výsledkom boli dve tretie miesta v triede E1+2000/2WD.
Rovnako tretie miesto po sobotných pretekoch patrilo v triede N-2000 aj Anne Ambrúz a jej Honde Civic TypeR. Po tom, čo sa jej podarilo v nedeľu najskôr „trafiť“ v druhom tréningu retardér, v prvej ostrej jazde dokonale vystrašila organizátorov, keď „hodila“ Hondu Civic TypeR na strechu. Našťastie, jazdkyňa utrpela ujmu iba na kombinéze, ktorú si zašpinila od blata pri vyliezaní z prekoteného auta.
Druhá Honda Civic TypeR v ktorej za volantom sedel Vlado Hudy neutrpela v priebehu pretekov žiadnu ujmu. Navyše Vlado vybojoval na trati dve druhé miesta v triede A-2000 a navyše aj jedno tretie a jedno štvrté v skupine A.
Medzi jazdcami v súdobých vozidlách sa v Slovak National Hill Climb Teame predstavil aj šéf tímu, Peter Ambrúz s vozidlom Mitsubishi Lancer EVO IX. Práve trieda N+2000 bola v Ožďanoch najpočetnejšia, pričom Petrovi v cieli patrilo v oboch dňoch šieste miesto.
Posledný jazdec, Miro Čiliak sa zapojil do bojov v rámci Majstrovstiev Slovenska pretekov historických automobilov do vrchu. Po oprave prevodovky, ktorá mu narobila vrásky na čele sa Miro svojej úlohy zhostil výborne, pričom po oba dva pretekárske dni mu patrilo druhé miesto medzi všetkými Historikmi, ale aj prvenstvo v triede HK3.
„Napriek faktu, že nám jedno auto v nedeľu v podstate neodštartovalo (Ford Escort Cosworth WRC) a jedno skončilo na streche, som s výkonom členov tímu spokojný. Anku som oficiálne privítal klube „strechárov“ a navyše som rád, že aj ona, aj ja sme túto nehodu zobrali s úsmevom. Už sa teší na ďalšie preteky. Musím povedať, že v Ožďanoch ma prekvapil, samozrejme v dobrom, Tomáš „Srnka“ Ondrej, ktorý pri svojej premiére vo formule dosiahol na tretie miesto absolútneho poradia. Predsa len, formula je úplne iná ako všetko s čím Srnka doteraz jazdil. Všetkým ďakujem za dobrú reprezentáciu tímu a samozrejme veľká vďaka patrí všetkým partnerom bez podpory ktorých by sme preteky nevedeli zorganizovať, ale ani sa ich zúčastniť,“ zhodnotil v závere Peter Ambrúz.
Zdroj: Miro Majláth / Foto: Jozef Pisch