Prešovský tím Rally System Slovakia pod Tatrami neobhájil pozície z úvodnej súťaže. Konečného s Haluškom vytrápila technika a česť tímu zachraňoval víťazstvom v triede Igor Plichta.
Triumf na domácej súťaži Tomáša Konečného s Matúšom Lejkom správne nakopol a chlapci tvrdo popracovali v príprave, aby sa mohli pokúsiť zabojovať o výborný výsledok aj na 45.ročníku Rallye Tatry. „Vedeli sme, že ak Béreš dôjde, tak môžeme maximálne získať druhé miesto a to bol náš cieľ,“ vraví Tomáš. Žiaľ, súboj sa skončil skôr, ako mohol začať. Už na úvodnej sobotňajšej ereske prišiel technický problém, ktorý Prešovčanov pripravil o výsledok. „V pravom prednom ramene nemáme silenblok. Netuším ako sa to mohlo stať. Koleso má obrovskú vôľu a lieta z jednej strany na druhú. Je problém s tým brzdiť. Na volante je to zakaždým iné. Stalo sa nám to hneď na Hute a zvyšok bol skôr už len voľný prejazd,“ smutne konštatoval Konečný po prvej sekcii. V servise problém odstránili, no prišlo to, čo nikto nečakal. „Opakoval sa rovnaký problém, no teraz na druhej strane,“ nechápal Tomáš Konečný. Subaru WRX začalo opäť krívať aj na druhom prejazde Huty a Konečný s Lejkom došli s veľkou stratou pre statočné body aspoň za piate miesto v triede. Vďaka víťazstvu z Prešova však majú v súčte bodov viacej, ako Béreš a ostali na čele priebežného poradia triedy 3.
Pod Tatrami sa nedarilo ani posádke Peter Haluška a Rado Plichta (Seat Ibiza), štartujúcej v triede 5. „Okruh nám vôbec nesedel, no s tým sme počítali. Auto je ťažké a nemá dosť akcelerácie. V sobotu ráno sme na ereske hneď začali doťahovať stratu a vyzeralo to nádejne. Pri dlhom brzdení dolu kopcom na Hute sa však objavili problémy s brzdami a začali sme si viacej dávať pozor. Neskôr sa to stupňovalo a rozhodujúci moment prišiel na RS4. Vo „vracáku“ pred Liptovskou Tepličkou najprv brzdový pedál úplne padol dolu. Potom ho vypľulo nazad hore a už ostal tvrdý. Ukázalo sa, že prestal fungovať podtlak a skončilo turbo. Nemali sme teda ani brzdy, ani výkon. V servise po prvej sekcii sme skúšali situáciu vyriešiť, ale to nebolo v našich možnostiach. Nechceli sme riskovať a ísť v takom stave celú druhú sekciu. Museli sme odstúpiť,“ opísal svoje podtatranské trápenie prešovský pretekár.
Hrdú vlajku prešovského tímu Rally System Slovakia preto do cieľa náročnej súťaže doviezla posádka Igor Plichta s Michalom Svatom na Citroene Saxo, ktorá zvíťazila v triede 7 a vedie aj v priebežnom poradí tejto triedy. Prešovčania celú súťaž súperili o vedenie s Martinom Stoklasom. Po RS6 bol dokonca rozdiel len tri desatiny sekundy, čo svedčí o tuhom boji! V závere mali napokon v komplikovaných podmienkach viacej šťastia Plichta so Svatom a mohli sa v cieli radovať z víťazstva v „sedmičkách“. „Toho dažďa dnes bolo trochu veľa,“ usmieva sa spokojný Igor Plichta. „Pre nás to znamenalo problém, lebo sme nemali dosť mokrých pneumatík. Vpredu sme museli jazdiť na suchých slickoch. A podľa toho aj vyzerali výsledky na trati. Na suchej trati sme boli lepší my a na mokru sme zasa na Stoklasa (pozn.: obul mokré gumy) strácali. V závere sa nám podarilo zajazdiť lepší čas a to rozhodlo o našom víťazstve.“ O tom, že napínavý súboj pokračoval až do posledných metrov svedčí aj rozdiel v cieli, keď Plichta vyhral iba o 2,3 sekundy pred Stoklasom.
Po súťaži v Tatrách čaká teraz na posádky krátka trojtýždňová prestávka a následne MSR 2018 pokračuje tretím podnikom, ktorým je spoločná česko-slovenská súťaž Rally Hustopeče. Tá je na programe presne v polovici júna a na štarte nebude chýbať aj prešovský Rally System Slovakia tím.
Zdroj: Ľuboš Kašický / Foto: Tibor Szabosi
Rally System Slovakia