Trojica posádok slovenského KL Racing Rally Teamu zvládli 45. Rallye Tatry 2018, navyše si odviezli aj pekné ocenenia.
Najstaršie slovenské rally podujatie odštartovalo piatkový dopoludňajším shakedownom. V rámci neho si súťažiaci odskúšali, prípadne ešte doladili svoje súťažné vozidlá. Aspoň tak to bolo v pláne. Žiaľ, v prípade Tomáša Kukučku a Petra Vejačku skončil shakedown v podstate skôr ako začal. Dôvodom bola porucha prevodovky Škody Fabia WRC.
„Už na príjazde na shakedown sa mi nezdalo fungovanie prevodovky. Táto moja predtucha sa hneď aj potvrdila, keď nešiel zaradiť piaty prevodový stupeň. Nasledoval návrat do servisnej zóny a koncert mechanikov pri výmene prevodovky. Toto našťastie dobre dopadlo a my sme mohli odštartovať do prvého testu. Tým bol už tradičný, nočný mestský okruh. Kým sme sa ale dostali na štart začalo pršať, čo nás dosť znevýhodnilo, ale aspoň sme si konečne „ošahali“ Škodu Fabia WRC. V sobotu všetko fungovalo perfektne, len počasie sa s nami poriadne pohralo. Bolo to síce super, ale som rád, že som to celé prežil. Musím povedať, že takéto počasie som ešte za mojej pretekárskej kariéry nezažil. Trochu sme zariskovali a obuli sme slicky. Niekde to fungovalo, inde to bolo úplne zlé. Navyše sa nm strašne zahmlievalo okno a nefungoval dobre intercom. Ale s výsledkom som nadmieru spokojný, siedme miesto absolútne v tejto konkurencii nie je zlé,“ povedal po dojazde do cieľa Tomáš Kukučka.
Druhá posádka KL Racing Rally Teamu, Paľo Cireň a Marcel Hranka si rovnako užili výbornú súťaž. Navyše, po treťom mieste v Prešove, v Poprade do zbierky pridali poháre za druhé miesto v triede 8.
„Minulý rok po Košiciach som povedal, že to bola moja najťažšia súťaž v živote, ale moje tvrdenie musím teraz poopraviť. Rallye Tatry nás zmenami počasia poriadne vycvičili. K tomu všetkému pribudli aj drobné technické problémy, ale všetko sa nám podarilo zvládnuť. Na druhej strane sme riskovali pri výbere pneumatík, čo sa nakoniec ukázalo ako dobrá voľba. Keď to všetko zhrniem, nejako to všetko dokopy zapasovalo a je z toho pekné druhé miesto v triede,“ opísal popradské snaženie Paľo Cireň.
Pre tretiu posádku KL Racing Rally Teamu v podstate súťaž začala skôr ako vôbec začala. Dôvodom bola výmena prázdnej pneumatiky v zóne pred štartom do úvodnej rýchlostnej skúšky, čo je podľa platných rally predpisov zakázané. Výsledkom bol trest v podobe desať minútovej penalizácie. Tomaszovi Wróblewskemu a Michalovi Poradziszovi a ich Peugeotu 208 R2 tak vďaka spomínanému trestu ostal priestor na poriadne testovanie súťažného vozidla.
„Smola nás popravde neopúšťala od včerajška. Menili sme koleso v mieste kde je to zakázané a dostali sme 10 minút penalizáciu. Naša chyba, nabudúce sa to už určite nestane. Dnes tiež nebol bez problémov. Najskôr mi spadol pedál brzdy až na podlahu a museli sme ísť bez bŕzd. Potom sa nám začal prehrievať motor a nemohli sme ísť dostatočne rýchlo, ale vôbec netuším čo sa stalo, všetko sa to totiž samé opravilo a zrazu fungovalo. Najpodstatnejšie pre nás je, že sme v cieli a urobili sme množstvo kilometrov a zvykali si na auto,“ doplnil Tomasz Wróblewski.
Po Rallye Tatry 2018 nastáva trojtýždňová pauza, po ktorej sa trojica posádok slovenského KL Racing Rally Teamu predstaví fanúšikom na podujatí v Huspopečích.
Zdroj: Miro Majláth / Foto: Jozef Pisch