Po včerajšom dni, kedy Maťo Homola len s obtiažami hľadal tempo, ktoré mal počas prvých tréningov neprišlo k veľkému prekvapeniu ani dnes, v kvalifikácii, žiaľ, obsadil len 21. miesto. Časy v prvom a druhom sektore vyzerali nádejne, no v treťom sektore Maťo stratil viac ako sedem desatín, čo znamenalo priveľkú stratu na špicu. Chuť si ako tak napravil až v záverečných pretekoch víkendu.
“Mechanici včera prešli celé auto, všetko vyzerá byť v poriadku. Možno je to môj agresívny jazdný štýl, ktorý na Nurburgring platí, no tu treba byť podstatne “jemnejší” na volante. Mám ťažkosti sa zlepšiť a posunuť sa vyššie,” povedal po kvalifikácii sklamaný slovenský pretekár a dodáva: “Nechcem znieť, že to vzdávam, to nie. Som však strašne frustrovaný z toho, že sa nedokážem zlepšiť.”
Štartové pole je tu neskutočne vyrovnané, 1,5 s delí prvých 18 jazdcov. Vďaka včerajšej penalizácii Michelisza (Hyundai i30 N TCR) za kontakt s Mullerom (tiež Hyundai) (-10 miest na štarte) a takisto vďaka trestu pre Vernaya (Audi RS3 LMS), ktorý musel štartovať z konca štartovného poľa kvôli výmene motora, štartoval Maťo z 19. miesta. Preteky nakoniec vyhral Maťov tímový kolega Aurelien Comte, ktorý po štarte z prvého radu (2. miest) vošiel do 1. zákruty na prvom mieste, ktorú si až do konca udržal.
“Toto je ten najhorší pocit. Častokrát vieme, čo robiť, viem kde zrýchliť, či čo doladiť na aute. Teraz som fakt v úzkych. Neviem. Skúšam čokoľvek, a nič. Už chcem mať tento víkend za sebou…”, povedal frustrovaný Maťo Homola po prvých pretekoch.
Posledné preteky a Maťo štartujúci z 20 pozície. Je jasné, že nie je čo stratiť, Maťo do nich vyštartoval s cieľom zlepšiť výsledok a pochopiť, kde je problém. V krátkom čase pred pretekmi (len 15. minút na opravu) tím narýchlo stihol vymeniť len poškodený predný chladič a spraviť drobné zmeny na nastavení.
Po dobrom štarte, kedy sa mu podarilo predbehnúť Michelisza a ešte jedného z pretekárov sa dostal na 18. miesto a neskôr sa posunul v poradí aj vďaka vypadnutiu dvoch ďalších jazdcov na 16. miesto. Na jeden moment sa mu podarilo predbehnúť aj Theda Bjorka (Hyundai i30 N TCR), ktorý si však svoju pozíciu vzal o pár kôl späť. Maťo nakoniec preteky dojazdil na 16. mieste a povedal: “Bolo to o niečo lepšie, ale ako som už povedal, je to pre mňa veľmi zlý víkend, na ktorý chcem čo najskôr zabudnúť. Som rád, že máme pred sebou viac ako mesiac oddych, a potom prídu záverečné európske preteky v Portugalsku na ktoré sa veľmi teším.”
Tím čaká tiež hĺbková analýza dát, pri ktorej musia prejsť všetky zozbierané údaje a budú hľadať príčinu priepastných rozdielov medzi jazdcami, ktorí sú štandardne od seba len 0,2 s.
Náročný mestský okruh Vila Real v Portugalsku bude dejiskom ostatných európskych pretekov FIA WTCR na konci júna.
Kalendár svetového pohára FIA WTCR 2018:
08. 4. | Maroko, Circuit Mouley El Hassan
29. 4. | Maďarsko, Hungaroring
12. 5. | Nemecko, Nürburgring Nordschleife
21. 5. | Holandsko, Circuit Zandvoort
24. 6. | Portugalsko, Vila Real
05. 8. | Argentína, Autódromo Termas de Río Hondo,
30. 9. | Čína, Ningbo International Circuit
07. 10. | Čína, Wuhan International Circuit
28. 10. | Japonsko, Suzuka Circuit
18. 11. | Macau, Guia Circuit
Zdroj: Maťo Homola