Trojica jazdcov Kesko Racing Teamu absolvovala svoje prvé tohtoročné preteky automobilov do vrchu. Tie sa konali v poľskej Zaluži a na štarte sa predstavili aj dvaja nováčikovia.
Majstrovstvá Slovenska pretekov automobilov do vrchu 2018 sa po úvodnom kole presunuli z rakúskeho Rechbergu do Poľska, kde sa na podujatí pod názvom 44. Bieszczadski Wiścig Górski 2018 konalo druhé a tretie kolo šampionátu. Pre rožňavský Kesko Racing Team práve na tomto podujatí odštartovala tohtoročná kopcová sezóna.
Ako sme už spomínali v správe pred pretekmi, Kesko Racing Team v Poľsku reprezentovala hneď trojica jazdcov. Spomedzi nich bol jediným „ostrieľaným“ kopciarom Dobšinčan Fero Fusko. Ten s vozidlom Seat Leon TDi svoju úlohu splnil do bodky a po oba dva dni si na svoje konto pripísal plný počet bodov do priebežného hodnotenia v triede N+2000/2WD.
„Po ročnej pauze sme sa rozhodli, že sa opäť zapojíme do slovenského kopcového seriálu a samozrejme sme na týchto pretekoch potrebovali aj poriadne odskúšať obe autá. Predsa len na kopce treba iné nastavenia ako na rally, takže skúšame rôzne, dúfam, že sa nám to už postupne podarí,“ vysvetlil Fero Fusko.
S druhým Seatom Leon TDi Kesko Racing Teamu sa na štart svojich debutových pretekov postavil Ján Šustek, ktorého sme až doposiaľ poznali v úlohe spolujazdca. Svoju premiéru rovnako zvládol bez problémov, pričom v sobotu mu patrilo v rámci slovenského šampionátu druhé miesto v triede N+2000/2WD. V nedeľu žiaľ kvôli drobným technickým problémom do druhej súťažnej jazdy nenastúpil.
„Som rád, že som si mohol vyskúšať aj disciplínu preteky automobilov do vrchu. Nahovoril ma na to šéf tímu Ďuri Keszi, za čo som mu veľmi vďačný. Je to paráda, niečo úplne iné, ako jazdec pociťujem navyše viac zodpovednosti. Škoda len, že som nemohol dokončiť aj druhé preteky, ale začali nám nejako blbnúť zadné brzdy a auto malo stále tendenciu ísť do hodín. Do Jahodnej to ale určite dáme dokopy,“ opísal svoje pocity Ján Šustek.
Posledným jazdcom a zároveň aj akýmsi Benjamínkom Kesko Racing teamu bol mladučký, iba 16 ročný David Derďák. Ten v Zaluži rovnako debutoval, pričom mu spoločnosť na trati robilo vozidlo Škoda Fabia s objemom motora 1,4 litra. „Dado“, ako Davida všetci volajú, v sobotu robil od jazdy k jazde lepšie a lepšie časy, čoho výsledkom bolo aj prvé miesto v triede E1-1400. V nedeľu mu žiaľ praskla hadička na servoriadení a preteky tým preňho skončili.
„V prvom rade by som chcel poďakovať Ďurimu Keszimu, ktorý mi doprial možnosť už v mojich šestnástich rokoch zapojiť sa do pretekov. Samozrejme sa tejto možnosti veľmi teším, aj keď zatiaľ iba spoznávam auto a nové trate, ale aj štýl jazdy. Učím sa a ešte určite dlho budem, veď každú z tratí budem v tohtoročnej sezóne absolvovať prvýkrát,“ doplnil David Derďák.
Zdroj: Miro Majláth / Foto: Jozef Pisch