Podujatie 47. Internationales Rechbergrennen “Hill Climb Grand Prix of Austria” 2018 odštartovalo slovenskú kopcovú sezónu aj pre Slovak National Hill Climb Team. A treba povedať, že vôbec nie zle.
Spomedzi kopcových jazdcov združených pod Slovak National Hill Climb Team absolvoval ako jediný už druhé podujatie v sezóne iba Peter Ambrúz. Ten spoločne s vozidlom Mitsubishi Lancer EVO IX po treťom mieste vo Francúzsku, v Rakúsku bral body za šieste miesto v Európe, ale aj druhé v rámci Slovenska. Samozrejme v jeho prípade hovoríme o skupine N.
„Snažím sa zvyknúť si na nové auto, kde je podstatný rozdiel v hmotnosti, pričom Mitsubishi je asi o päťsto kilogramov ťažšie ako bol Vauxhall. Postupne sa do toho dostávam. V Rakúsku sa mi ho už podarilo aj „pokrstiť“, keď som bol o trochu širší akoby som mal byť v jednej zákrute a trochu som „škrtol“ o zvodidlá. Našťastie je to iba kozmetická chyba. Som spokojný, že sa mi podarilo vybojovať aj nejaké ďalšie body v rámci Európy,“ opísal svoju jazdu Peter Ambrúz.
Premiéru vo vozidle Tatuus PY 012 zažil v Rechbergu Tomáš „Srnka“ Ondrej, pričom to bola zároveň aj jeho prvá jazda v otvorenom vozidle vôbec. Teda ak nepočítame niekoľko kolové zvezenie na okruhu. Napriek tomuto faktu treba uznať, že Srnka sa svojej úlohy zmocnil viac než dobre. V pretekoch zajazdil dva takmer zhodné časy, čo mu vynieslo v hodnotení slovenských majstrovstiev tretie miesto absolútneho poradia.
„Musím povedať, že môj zámer bol urobiť lepšie časy, ale aj tak som spokojný. Tretie miesto absolútne medzi slovenskými jazdcami je v prípade, že s Tatuusom som predtým nemal žiadne skúsenosti dobrý výsledok. Teraz dúfam, že na ďalších pretekoch to bude ešte lepšie. Rád by som sa poďakoval celému Slovak National Hill Climb Teamu za dôveru, verím, že som ju nesklamal,“ povedal Tomáš Ondrej po pretekoch.
Výborný výkon predviedol v Rechbergu aj Miro Čiliak. Tomu sa podarilo brať v triede Historik E2-1600 prvenstvo a to hneď na troch frontoch, čiže aj v rámci seriálu FIA Historik Hill Climb Championship, FIA Zóne strednej Európy Historických vozidiel a samozrejme v slovenských majstrovstvách historických vozidiel.
„V sobotu v rámci tréningov sme riešili nejaké drobné technické problémy a vynechali sme jednu tréningovú jazdu. V nedeľu bolo všetko v absolútnom poriadku, len v prvej súťažnej jazde som pred cieľom dobehol dvoch jazdcov, ale podarilo sa mi ich bezpečne predbehnúť a veľa som nestratil. Druhá jazda bola super a som rád, že sa mi podarilo brať plný počet bodov,“ skonštatoval Miro Čiliak.
Vlado Hudy prišiel do Rechbergu už trochu rozjazdený po Rally Prešov, kde pred týždňom štartoval. Kopec je však niečo úplne iné ako rally, takže sa najskôr musel naladiť na správny mód. So svojim výkonom však Vlado nebol celkom spokojný a to aj napriek tomu, že bral v domácich majstrovstvách body za druhé miesto v triede A do dvoch litrov.
„Najskôr v sobotu sme riešili Hondu Civic TypeR, ktorá nešla úplne podľa mojich predstáv. V nedeľu mi zase začalo niečo pri určitých otáčkach klepať v motore, navyše som musel spomaliť, keďže auto predo mnou vytiahlo na trať štrk. Strata bola po prvej jazde dosť veľká, no sú to prvé preteky, takže vďaka aspoň za body za druhé miesto v triede,“ povedal Vlado Hudy.
Druhé preteky vo svojom živote absolvoval v Rakúsku Peter Salon. Ten od posledných pretekov minulého roku vymenil techniku, keď Renault Clio vymenil Seat Leon. Na Peťa však okrem zžívania sa s novým autom čakala aj úplne nová, neznáma trať.
„Auto je výborné. Je cítiť, že je to auto, ktoré vyšlo z továrne. Jeho limity sú v tomto momente úplne niekde inde ako moje. Navyše v druhej súťažnej jazde už bolo na trati strašne veľa štrku, či olej, ktoré tam zanechali niektoré autá. Volil som preto radšej jazdu na istotu a snažil som sa dôjsť neporušený až do cieľa,“ opísal svoj výkon Peter Salon.
Úplným nováčikom v Slovak National Hill Climb Teame bola na pretekoch v Rechbergu Anna Ambrúz, manželka šéfa tímu, Petra Ambrúza, ktorá sa predstavila s vozidlom Honda Civic TypeR. V jej prípade nás zaujímal dôvod prečo sa do pretekárskeho auta posadila, ale aj aké pocity mala pri svojich premiérových pretekoch.
„Veľmi rada jazdím a keďže žijem s pretekárom, povedala som si prečo to neskúsiť. Priznám sa, že pri prvom štarte som si nejako nervozitu ani nestihla uvedomiť, keďže sa to všetko zbehlo nejako rýchlo a ja som zrazu bola na trati. Samozrejme nikto odo mňa ani nečakal, že by som mohla atakovať najvyššie priečky v triede, podstatné u mňa je zvyknúť si na auto, spoznať trate a potom postupne zrýchľovať. A to sa mi darilo aj v Rechbergu,“ doplnila Anna Ambrúz.
Jediným jazdcom, ktorý mal v Rechbergu smolu a cieľ pretekov nevidel, bol nováčik v tíme Robert Šútor. Toho totiž už v sobotnom poslednom tréningu zradila technika v podobe Škody Octavia, čiže do pretekov nakoniec ani nenastúpil.
Zdroj: Miro Majláth / Foto: Jozef Pisch