Pretekársky tím ARC Bratislava Mira Konôpku uplynulý víkend reprezentoval Slovensko na prestížnych pretekoch Blancpain GT Series – Endurance cup v talianskej Monze. Bola to ostrá premiéra Mercedesu AMG GT3 v našom tíme, ktorý tento rok pripravuje do pretekov aj Lamborghini Huracán GT3 a Super Trofeo.
Medzi 54 rôznymi modelmi GT3 na štartovom rošte sa žltý slovenský mercedes s číslom 33 nestratil. V konečnom poradí trojhodinových pretekov v Parco di Monza skončila posádka Miro Konôpka, Andrzej Lewandowski (POL) a Kang Ling (CHN) na 34. mieste. No v hodnotení kategórie PRO-AM nám patrilo 10. miesto.
Miro Konôpka zhodnotil víkend v Taliansku veľmi triezvo: „Tento prestížny šampionát sme jazdili dlhé roky a vrátili sme sa späť po ročnej pauze, keď sme sa sústredili na program 24h Le Mans. Je to najlepšie obsadená a najkvalitnejšia GT séria na svete a my sme sa tu nestratili ani tento rok. Mercedes bol pre nás veľká neznáma, ale s dobrými referenciami. Momentálne je to asi najlepšie auto pre vytrvalostné preteky. A celkom sa nám to aj potvrdilo, pretože napriek trochu odlišnému jazdeckému štýlu som sa do toho dokázal dostať za pár kôl. To auto je naozaj dobré, podvozok veľmi kvalitný a jazdí sa mi s ním dobre. Hoci táto koncepcia s motorom vpredu nie je celkom podľa môjho gusta, dokázal som sa tomu prispôsobiť.“
Počas trojhodinovky sa slovenský tím postupne posúval vpred z 11. miesta na štarte (v pohári PRO-AM) a pri druhej výmene už figuroval na 6. mieste, pričom pódium mal stále na dosah. No po výmene Lewandowskeho za Linga prišiel prepad o 4. miesta. „Trochu sme to prekaučovali,“ zhodnotil preteky Konôpka. „Stratégia bola taká, že ja budem v aute 50-53 minút a obaja moji tímoví kolegovia maximálnych možný čas (65 minút) podľa pravidiel. No pri druhom pitstope sme chybou v komunikácii tímu zavolali Lewandowského do boxu o 1 kolo skôr a zrazu nám to nevychádzalo. Ešte sme bojovali o 7. miesto, náš mladý Číňan Kang Ling posledných 15 minút pretekov pekne bojoval o pozíciu s Giancarlom Fisichellom, bývalou hviezdou F1. No napokon sa to celé pokazilo v úplnom závere: 100 metrov pred cieľom auto zostalo stáť bez paliva a stewardi nám napokon udelili ešte aj 30-sekundovú penalizáciu za prekročenie maximálneho povoleného času pre pilota v aute. Ling v ňom sedel o 29 sekúnd dlhšie, ako bolo povolené. Rozhodlo práve to jedno kolo pri druhom pitstope… Ale toto je motošport: je to veľmi komplexný a zložitý tímový šport, dosiahnuť dobrý výsledok je veľmi ťažké. A tobôž v takejto konkurencii najlepších pretekárov sveta.“
Miro Konôpka okrem vytrvalostných pretekov Blancpain GT Series štartoval v Monze aj v rámci pohárového seriálu Lamborghini Super Trofeo Europe. V ňom sa v triede AM dvakrát dostal na 4. miesto. „Bol to ozaj náročný víkend, okrem Blancpainu som štartoval aj v sérii Super Trofeo Europe, niekedy som presadal rovno z auta do auta. Lamboghini jazdím už 3 roky a dostalo sa mi do krvi. Prioritou pre mňa tento rok je seriál International GT Open, kde jazdím s Huracánom GT3. Mercedes budem využívať na dlhšie vytrvalostné preteky: prihlásení sme napríklad na preteky 8h Laguna Seca, ktoré sa započítavajú do International GT Challenge, takisto ako Blancpain GT Series pod hlavičkou francúzskeho promotéra SRO. Na okruhu Mazda Raceway v Kalifornii som ešte nikdy neštartoval, na konci októbra sa to, dúfam, stane skutočnosťou.“
Zdroj: Race Pro Media / Foto: fotospeedy.it