Víťazstvo Grzyba, defekt Kočiho a odtrhnutý diferenciál navrátivšieho sa Béreša. Toto boli hlavné momenty práve skončenej úvodnej súťaže MSR v Prešove.
Po vynikajúcom výkone, ktorým dnes nedal nikomu najmenšiu šancu, zvíťazil v úvodnom podniku Majstrovstiev Slovenska v rely Poliak Grzegorz Grzyb z bratislavského tímu Rufa Sport. Grzyb vyhral všetkých deväť meraných úsekov a so suverénnym náskokom porazil druhého Košičana Martina Kočiho (obaja na Škode Fabii R5).
„Bola to pre mňa ťažká súťaž. Musel som bojovať nielen so súpermi, ale aj sám so sebou, pretože som trochu chorý,“ priznal v cieli víťaz. „Eresky boli veľmi pekné. Išlo sa nám výborne, lebo tím nám pripravil výborné auto a tak sa nám podarilo vyhrať.“
Ktovie, ako by sa bola súťaž vyvinula, keby najväčší Grzegorzov súper, Martin Koči, nebol dostal defekt už v druhej rýchlostnej skúške. „Bola to moja chyba. Bola tam pneumatika označujúca zákrutu, no ja som za ňou vošiel za asfalt a dostal defekt,“ čestne priznal Košičan. Martin sa v druhej sekcii pokúsil náskok stiahnuť, ale rýchlo pochopil, že pri tak vyrovnanom súperovi, akým je Grzyb, je to prakticky nemožné, a tak sa v úvode sezóny uspokojil z bodmi za druhé miesto.
Za prekvapenie súťaže by sme mohli označiť štart mladého, iba 22-ročného Poliaka Mikolaja Marczyka. Ten v Prešove štartoval len na svojej štrnástej rely a vôbec prvýkrát s autom špecifikácie R5. Napriek tomu však na neznámych tratiach vyjazdil výborné tretie miesto. „Do Prešova sme prišli otestovať nové auto a pripraviť sa na štart poľského majstráku,“ netajil Mikolaj, ktorý už ďalšie štarty na Slovensku v tomto roku neplánuje. „Trate boli náročné a rýchle, no výborné pre zžitie sa s novým autom a pre prácu na jeho nastavení. Ďakujem organizátorom. Súťaž sa im naozaj vydarila. Z pekného výsledku mám radosť.“
Na štvrtom mieste skončili bratia Melichárkovci z nového Zaneti Motorsport tímu. Jaro s Erikom vyštartovali do sezóny s Fordom Fiesta R5 a nebyť drobnej technickej poruchy, ktorá ich spomalila na druhej sekcii, tak by pravdepodobne dočiahli na pódium. Piaty skončil Peter Gavlák (IMAXX-ADV Rally Team), ktorý sa posunul do Triedy 2 a prvý štart s novou Škoda Fabiou R5 si doslova užíval. „Som asi najšťastnejší človek dnes v depe,“ usmieval sa od ucha k uchu Peter. „Konečne som si splnil sen a môžem štartovať s tak výborným autom, ako je Fabia R5. Je to niečo úplne iné a chvíľu si na to budem ešte zvykať, no veľmi som si to dnes užíval.“
Prešovčanov nesklamala ani domáca legenda, nestarnúci Igor Drotár (Drotár Autosport). „V prvom rade musím pochváliť usporiadateľa, lebo je to jedna nádherná súťaž, ktorá náročnosťou tratí môže, podľa mňa, pokojne konkurovať tratiam majstrovstiev sveta,“ uznanlivo prikyvoval hlavou spokojný Igor Drotár. „Všetko bolo výborne zorganizované a vydarilo sa. To ma naozaj teší. Pokiaľ ide o mňa, tak sa mi ťažko hľadajú slová. Naozaj, lebo je to prvá súťaž s novým autom aj s novým spolujazdcom a všetko do seba zapadlo. Mám úžasný pocit. Som spokojný.“
Popri slávnejšom rodákovi Igorovi Drotárovi si však veľmi dobre počínal aj nádejný Prešovčan Tomáš Konečný (Rally System Slovakia). Po ťažkej vlaňajšej sezóne sa im konečne podarilo pripraviť auto do stavu, keď už je konkurencieschopné a dnes Konečný ukázal, čo s ním dokáže. Vyhral v silnej triede 3 a v absolútnom poradí skončil dokonca na siedmom mieste.
Naopak smutný z Prešova odchádzal Ďodi Béreš (SK DER Rally Team), ktorý v triede 3 bude jednoznačne hlavným súperom Konečného. Béreš bol rýchlejší v úvodných dvoch ereskách, no potom sa mu utrhol diferenciál a musel už na štarte RS3 zo súťaže odstúpiť. „Som z toho smutný, lebo som sa tešil ako malý chlapec,“ priznal Jozef Béreš mladší. „Poctivo sme pracovali na aute, no aj toto sa v rely stáva. Sezóna však začína a ja už sa neviem dočkať ďalšieho štartu v Poprade.“
V triede 6 to zo začiatku vyzeralo úplne rovnako, ako vlani. Od štartu začal diktovať tempo Martin Kysucký s Paľom Kušnierom (MR Autosport), ktorých sa pokúšal naháňať Martin Koiš (Ford Team RS Slovakia). V úvode poslednej sekcie však Kysucký nešťastne nabehol na obrubník a musel zo súťaže odstúpiť. Víťazstvo v triede tak pripadlo Martinovi Koišovi.
V triede 5 jednoznačne zvíťazil Moravák Egon Smékal (Bens Racing), ktorý bol najrýchlejší aj zo všetkých „dvojkoliek“. Druhý v triede za Smékalom skončil Peter Haluška (Rally System Slovakia), ktorému zároveň pripadlo aj tretie miesto v „dvojkolkách“. V triede 7 vyhrala posádka Igor Plichta a Michal Svat (Rally System Slovakia) na Citroene Saxo a v triede 8 s obrovským náskokom zvíťazili Kamil a Erik Švecovci (Kesko Racing). V historikoch zvíťazil Jozef Béreš st. (SK DER Rally Team). Jediný zástupca triedy 11, Tomáš Kukučka (KL Racing), svoju Škodu Octaviu WRC do cieľa nedoviezol, keď mu odišlo servo.
24. prešovská rely bola úvodným podnikom novej sezóny MSR. Tým nasledujúcim je popradská Rally Tatry, ktorá sa koná v dňoch 25. – 26. mája 2018.
Zdroj: Ľuboš Kašický
Tlačové stredisko 24.Rally Prešov 2018