Posledné kolo slovenského rally šampionátu nedopadlo pre posádky KL Racing Rally Teamu tak, ako by si želali. Posádka Kukučka – Vejačka odstúpila v úvode druhej etapy a Cireň s Hroncom nabrali veľkú stratu už v úvode celej súťaže.
Poďme však pekne po poriadku. Už úvodná rýchlostná skúška 43. Rally Košice 2017 znamenala pohromu pre posádku Pavol Cireň – Pavol Hronec. Táto dvojica sa totiž rozhodla v rámci posledného kola šampionátu vymeniť Renault Clio za podstatne silnejší Mitsubishi Lancer EVO IX. Ten ich však sklamal hneď v úvodnom teste celej súťaže.
„Prešli sme asi jeden a pol kilometra od štartu a zrazu nám spadla hadica z turba a auto prestalo mať výkon. Pre istotu sme aj zastavili a skontrolovali to. Žiaľ, hneď v úvode sme nabrali veľmi veľkú stratu, ale ideme ďalej,“ oznámil Pavol Cireň po prvej rýchlostnej skúške.
Napriek spomínanému hendikepu sa však dvojica Paľov nevzdala a pokračovala v súťaži ďalej až do cieľa druhej etapy, kde jej patrilo štvrté miesto v triede 3.
„Som rád, že sme to nevzdali hneď v úvode. Takto sme si aspoň odjazdili celú súťaž a zvykli opäť na Mitsubishi s ktorým chceme odštartovať aj na Slovakia Ringu,“ dodal Ciro po prejdení cieľom.
Tomáš Kukučka s Petrom Vejačkom do tohtoročnej Rally Košice vyštartovali s osvedčeným Fordom Fiesta R5. Hneď v úvodnom teste im síce v silnej konkurencii patrilo deviate miesto absolútneho poradia, od druhej rýchlostnej skúšky však už figurovali na siedmom mieste, čo nebolo zlé. Rovnaké miesto obsadili aj po prejazde cieľom prvej etapy Rally Košice, žiaľ už v úvode druhej etapy sa im začal prehrievať motor Fordu Fiesta R5 a z toho dôvodu museli zo súťaže odstúpiť.
„V prvom rade musím povedať, že Rally Košice bola v tomto roku asi najťažšia slovenská rally súťaž. Na rýchlostných skúškach bolo okrem snehu asi všetko, dážď, blato, množstvo lístia, ale aj hmla. Nám sa stalo osudným práve spomínané lístie na rýchlostných skúškach. Tie nám totiž zapchali prieduchy chladičov a motor sa tým pádom začal prehrievať. V sobotu sme to ešte riskli, keďže sme už boli pred cieľom, v nedeľu sme mali pred sebou ešte niekoľko kilometrov do cieľa a nechceli sme riskovať zničenie motora. Je to škoda, bola to naozaj pekná, ale hlavne nesmierne náročná súťaž,“ opísal problémy na trati Tomáš Kukučka.
Tretia súťažná posádka KL Racing RallyTeamu, ktorú tvorili bratranci Krišandovci na Seate Ibiza dojazdila v rámci seriálu Slovenský Rally Pohár na konečnom deviatom mieste.
Rally Košice v KL Racing Rally Teame odštartovalo trojtýždňovú súťažnú prestávku. Po nej sa opäť predstavia súťažné posádky v rámci poslednej slovenskej súťaže, ktorou už tradične bude Auto Show na Slovakia Ringu.
Zdroj: Miro Majláth / Foto: Jozef Pisch