Pretekársky tím ARC Bratislava jazdca Mira Konôpku chce aj túto zimu zabojovať o účasť v pretekoch 24h Le Mans. Tak ako vlani, aj tentokrát si na to vybral náročnú cestu cez Ázijskú Le Mans Sériu. Tá odštartuje o týždeň na čínskom okruhu Ču-chaj.Pretekársky tím ARC Bratislava jazdca Mira Konôpku chce aj túto zimu zabojovať o účasť v pretekoch 24h Le Mans. Tak ako vlani, aj tentokrát si na to vybral náročnú cestu cez Ázijskú Le Mans Sériu. Tá odštartuje o týždeň na čínskom okruhu Ču-chaj.
Slávny štart v Le Mans
Rok 2017 vstúpil do histórie slovenského motoršportu. ARC Bratislava sa stal prvým tímom spod Tatier, ktorý odštartoval na najslávnejších vytrvalostných pretekoch sveta – 24 hodín Le Mans. Posádka Miro Konôpka – Konstantins Calko vybojovala kvalifikáciu na 24-hodinovku práve v Asian Le Mans Series 2016/17. Do nej postavila slovenská stajňa dva prototypy Ginetta kategórie LM P3. A podarilo sa im doslova urobiť dieru do sveta. Veď vo 3. kole v thajskom Burirame prišli dve „placky“ s číslami 7 a 4 do cieľa na 1. a 2. mieste, pričom tím ARC Bratislava figuroval na 1. mieste priebežného poradia triedy LM P3. V konečnom hodnotení z toho napokon síce bolo „len“ 2. miesto, no februárové rozhodnutie promotéra ACO pozvalo na júnovú 24-hodinovku do Le Mans aj slovenský tím ARC Bratislava s jazdcom Mirom Konôpkom. Ten si k sebe do nového prototypu Ligier JS P217 Gibson vybral práve Lotyša Calka a mladého Holanďana Rika Breukersa. A spoločne sa im najťažšie preteky v kariére podarilo dokončiť na 19. mieste v triede LM P2.
Zostávame v LM P2
Rovnakú kategóriu si vybral Miro Konôpka aj pre štart v sezóne 2017/18 Asian Le Mans Series. Tentoraz stavil na prototyp Ligier JS P217 Nissan, s ktorým slávil úspechy už aj známy americký tím Krohn Racing v European Le Mans Series. Posádka zostáva nezmenená: s 55-ročným veteránom slovenských a svetových okruhov Mirom Konôpkom sa budú za volantom žltého Ligieru striedať talentovaní mladíci Konstantins Calko a Rik Breukers.
Kalendár bezo zmien
Nový ročník Asian Le Mans Series sa začne v čínskom Ču-chaji 27.-29. októbra 2017. Odtiaľ sa technika presunie pod japonskú horu Fuji na rovnomenných rýchlostný okruh. Necelé dva týždne po Novom roku sa pokúsi ARC Bratislava nadviazať na skvelý výsledok z minulej sezóny v thajskom Burirame na okruhu Čang. O víťazoch Asian Le Mans Series 2017/18, ktorí budú mať zaručenú možnosť štartu ma 24h Le Mans 2018, sa rozhodne na začiatku februára v malajzijskom Kuala Lumpur na okruhu Sepang.
27. – 29. 10. 2017 Zhuhai International Circuit, Čína
1-. 3. 12. 2017 Fuji Speedway, Japonsko
11. – 13. 1. 2018 Chang International Circuit, Buriram, Thajsko
2. – 4. 2. 2018 Sepang, Kuala Lumpur, Malajzia
Opäť v najsilnejšej triede
Konkurencia v triede LM P2 bude v tejto sezóne jednoducho brutálna. Dostať sa na 24h Le Mans bude poriadne ťažké, no slovenský tím sa o to chce pokúsiť. Najväčšie očakávania budú tento rok na čínskom tíme slávneho herca akčných filmov Jackie Chan DC Racing X Jota. Ten doslova zažiaril na pretekárskom nebi ako kométa: hoci vznikol len na začiatku roka 2016, v júni ešte 2 hodiny pred koncom viedol 24h Le Mans! Tento rok nasadzuje tri autá s profesionálnymi pilotmi. Do počtu určite nebude ani portugalský Algarve Pro Racing, v ktorého tíme je aj skúsený Kanaďan John Graham: ten bude chcieť pridať na svoje konto ôsmy štart v Le Mans. V ďalšom čínskom tíme BBT sa objaví aj hviezdny Brazílčan Pipo Derani, ktorý napriek veku 24 rokov má už množstvo skúseností a vo svojej zbierke aj víťazstvá v 24h Daytona či 12h Sebring. V tomto roku bol továrenským jazdcom Fordu vo FIA WEC a 24h Le Mans.
Zdroj: Race Pro Media