Peter Florek spoločne s Júliusom Lapdavským absolvovali premiérový ročník Rally Show Orava. Podujatie, ktoré sa konalo v okolí Dolného Kubína nakoniec dobrovoľne odstúpili zo štvrtého miesta absolútneho poradia.
Peter s Julom sa divákom Rally Show Orava predstavili v spolupráci s vozidlom Mitsubishi Lancer EVO IX, ktoré bolo odeté vo farbách Slovak National Hill Climb Teamu. Napriek faktu, že sa spoločne nevedeli dočkať momentu štartu, so súťažou nakoniec neboli vôbec spokojní a po štvrtom teste súťaž dobrovoľne opustili.
„Spočiatku sa zdalo, že premiérový ročník Rally Show Orava by mohla byť výborná súťaž. Predsa len nájsť na Slovensku nové rýchlostné skúšky je priam nemožné, ak aj áno, nepovolia ich príslušné orgány, alebo ochranári. Presne toto sa stalo koniec koncov aj v rámci spomínanej súťaže, keď organizátor nakoniec jeden z dvojice úsekov, na ktorých sa malo konať šesť rýchlostných skúšok, musel na poslednú chvíľu zrušiť. Rozhodnuté bolo, že všetkých šesť testov sa bude konať na jedinom úseku, ktorý bol deklarovaný ako čistý asfalt, žiaľ dobré dve tretiny úseku bolo čisté blato. Samozrejme tento povrch so sebou niesol zvýšené riziko havárií, čo sa aj v priebehu súťaže prejavilo. V závislosti na nich už od začiatku nesedel časový harmonogram a všetci súťažiaci čakali dlhé minúty na štarte. Následkom toho bolo vychladnutie súťažných vozidiel, ako aj pneumatík a bŕzd. Samozrejme tým sa riziko havárií ešte zvyšovalo. Podľa môjho názoru sa tomuto stavu dalo bez problémov vyhnúť. Organizátor totiž absolútne zbytočne vyťahoval havarované vozidlá, ktoré boli mimo trať v bezpečnej vzdialenosti od trate a ich posádky nezranené, bez jediného škrabanca. Na druhej strane musím uznať, že výber trate bol naozaj výborný, pričom táto bola naozaj ťažká a dovolím si tvrdiť, že je škoda, že takúto trať nemáme zaradenú aj v rámci slovenského rally šampionátu. Moje konečné zhodnotenie je jednoduché: Mohla to byť perfektná súťaž, žiaľ sklamala organizácia. Čo sa týka nášho výkonu, som spokojný. Robili sme tretie, štvrté časy absolútne, prvé, druhé v triede, s neveľkou stratou na dvojicu vozidiel špecifikácie R5, ktoré sa na súťaži rovnako zúčastnili a presne na tieto vozidlá bola súťaž ako ušitá. V našom prípade sme sa súťaže absolútne nezľakli, ale asi zvíťazil zdravý rozum, keď sme si povedali, že nemá význam zbytočne rozbiť auto, ktoré už aj tak na spomínanom povrchu dostalo riadne zabrať. Okrem toho bol v momente štartu štvrtého testu už časový harmonogram tak neskutočne posunutý, že o pol hodinu skôr, oproti aktuálnemu času, mal už štartovať šiesty test a všetkým bolo v tomto momente jasné, že súťaž sa skončí až za tmy. Na odstúpenie sme mali navyše jeden ďalší dôvod, auto muselo ostať celé a neporušené aj na ďalšie podujatia, ktorými budú Tále, Auto Show a Szilveszter Rally,“ zhodnotil Peter Florek.
Zdroj: Miro Majláth / Foto: Jakub Rovný