Po sobotňajšom víťazstve s rekordom kola na okruhu Buriram to mala byť triumfálna nedeľa. Maťo Homola išiel výborne v prvých pretekoch TCR International Series v Thajsku a viedol o pohodlných 5 sekúnd. No ako sa hovorí v Anglicku, „To finish first, first you have to finish.“ Ak chceš skončiť prvý, najprv musíš preteky dokončiť. A to sa mu, žiaľ, nepodarilo. V polovici pretekov sa objavili vibrácie na prednej náprave. A v predposlednom kole prišiel defekt ľavej prednej pneumatiky. Nádej na prvé víťazstvo v tejto sezóne v TCR International Series sa rozplynula ako para nad ostrokyslou polievkou.
„Kontroloval som situáciu na čele pretekov, vôbec som netlačil, nemusel som,“ komentoval chvíle pred nešťastnou udalosťou Maťo Homola. „V 7. kole som zacítil prvé vibrácie z prednej nápravy, nevedel som ešte, z ktorého kolesa. Zvoľnil som, lebo som nechcel riskovať. Mal som náskok, Michelisz už na mňa netlačil. Chcel som to už len doviezť do cieľa. No v predposlednom kole pri brzdení do pravotočivej zákruty to buchlo a takmer som vyletel z trate. Už som to len pomaly doviezol do boxov. Škoda, mali sme to vyhrať. Ale asi aj toto patrí k motošportu.“
Do druhých pretekov štartoval Maťo z 10. miesta, odhodlaný zabrať a posunúť sa dopredu. No na pneumatikách, ktoré mali za sebou 5 kôl v kvalifikačnom tempe, sa už toho veľa nedalo spraviť. Napokon prišiel do cieľa na 9. mieste a získal 2 body do hodnotenia. Spolu s 5 bodmi za kvalifikačný triumf si tak pripísal 7 bodov a priebežnom hodnotení TCR International Series sa dotiahol na 2 body k Talianovi Morbidellimu. Ďalšie preteky sa pôjdu začiatkom októbra v čínskom Šaoxingu.
„Budem sa tam snažiť dosiahnuť na vytúžené víťazstvo,“ odkázal fanúšikom z Buriramu Maťo Homola. „Aj tu v Thajsku som ukázal, že máme rýchlosť, už to len musí všetko do seba zapadnúť. Ešte nikdy v kariére sa mi nestalo, že by som odstúpil z vedenia pretekov. Ale asi aj to je potrebné zažiť, aby bol so mňa špičkový pretekár. Sú to trpké skúsenosti, ale potrebné.“
Zdroj: Maťo Homola