Legendárny holandský okruh v Zandvoorte, na ktorý pamätníci spomínajú, ako na dejisko veľkých súbojov medzi Laudom, Huntom, či Andrettim bol novou výzvou pre talentovaného slovenského pretekára Samuela Sládečku. Uplynulý víkend sa tu jazdilo piate podujatie Európskej série GT4. „Striedanie rýchlych a pomalých pasáží, klopené zákruty, no parádny okruh! Hneď sa mi zapáčil a myslím si, že mi aj sadol,“ približuje trať Samo Sládečka.
GT4 sa jazdilo tentoraz, ako súčasť populárnej série DTM a zároveň aj európskeho šampionátu F3. Nitran si to poriadne užíval a vstrebával atmosféru aj nové informácie. S výsledkami sa však trochu pohralo počasie. Tesne pred kvalifikáciou zapršalo a Q1 sa jazdila na mokrej trati. Emil Westman, ktorý sa strieda so Samuelom v kokpite, vyjazdil na mokru trináste miesto na štarte do prvých pretekov. V druhej kvalifikácii pokračoval Slovák. Na schnúcej trati však jazdil na mokrých pneumatikách. „Tím Reiter mal na trati osem áut a postupne ich volal na prezúvanie. Mňa zavolali, ako posledného. Žiaľ, po prezutí ma hneď odmávli a ja som už nestihol urobiť ani jedno ostré kolo na suchých pneumatikách. To poznačilo môj výsledok v kvalifikácii i postavenie na štarte do druhých pretekov,“ vysvetľuje sklamaný Sládečka.
Ešte v sobotu podvečer sa jazdili prvé preteky. „Emil dobre odštartoval a udržal pozície v strede poľa. Podarilo sa nám aj striedanie, keď sme boli myslím najrýchlejší na pitstop z celej Reiter Young Stars. Druhú polovicu pretekov som jazdil ja a predbehol som asi tri-štyri autá. V závere pretekov však došlo ku kolíziám niekoľkých vozidiel a na trať vyšlo safety car. Pod žltou vlajkou sme tak došli až do cieľa a skončili sme na šiestom mieste. Následne však bolo jedno auto diskvalifikované a to pre nás znamenalo absolútne piate miesto a tretie v rámci RYS,“ bilancuje prvé preteky Sládečka.
V nedeľu boli na programe druhé preteky. Ako prvý z dvojice nastupoval Sládečka. „Štartoval som zozadu a musel si dávať pozor, aby som sa nedostal do kolízie s pomalšími autami,“ opisuje Samuel. „Aj tak som sa zakrátko posunul asi o osem miest, no už v piatom kole boli preteky zastavené červenou vlajkou (pozn.: na trati horela ginetta francúzskej posádky Ayari – Stievenart). Neštandardne, aj napriek červeným vlajkám, nám však čas stále bežal a ja som sa už na trať späť nedostal. V kokpite ma musel striedal Emil, ktorý po reštarte stihol naše auto posunúť aspoň na konečné 15.miesto, piate v rámci RYS.“ Správne by sa mala časomiera pri vyvesení červenej vlajky zastaviť, no usporiadatelia boli pod tlakom, pretože po GT4 nasledoval hlavný program DTM a tak sa rozhodli časomieru ponechať aj počas zastavených pretekov!? Piloti, ktorí štartovali v úvodnej polhodine na to doplatili najviac. A medzi nimi bol, žiaľ, aj Samo Sladečka.
„Automobilové preteky sú plné nepredvídateľných okolnosti, ktoré raz zahrajú v náš prospech a inokedy zasa proti nám,“ odchádzal z Holandska poučený Samuel Sládečka na ktorého teraz čaká v polovici septembra posledné podujatie tohtoročnej sezóny GT4, jazdiace sa na slávnom nemeckom okruhu Nurburgring.
Zdroj: Ľuboš Kašický / Foto: Joel Kernasenko