Jankov Vŕšok pri Uhrovci skrýva jednu z najtechnickejších tratí Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu. Uplynulý víkend si tam merali sily aj jazdci tímu L Racing.
Mladý Denis Pavlík neváhal zužitkovať svoje doterajšie skúsenosti a nazbieranú odvahu za volantom Peugeot 208 VTi R2 a z Uhrovca odchádzal s ďalšou zbierkou trofejí, pričom pravidelne dosahoval lepšie časy, než konkurencia na výkonnejších strojoch. V sobotu mu patrilo 1. miesto v Junioroch, 1. miesto v A-1600 a 4. miesto triede A (MSR). V nedeľu to bolo 1. miesto A-1600, 2. miesto tr. Juniorov a 3. miesto tr. A (MSR).
Denis Pavlík: ” Na tento kopec som sa s týmto autom tešil najviac zo všetkých. Je technický, miestami má horší asfalt. V poľskej konkurencii triedy A-1600 sa mi v sobotu podarilo poraziť všetkých. V nedeľu to dopadlo nad očakávania. Oproti sobote som sa ešte trochu zrýchlil a dokázal byť druhý najrýchlejší v 1,6-litrových autách.”
Věroslav Cvrček ml. prišiel do Uhrovca opäť hájiť farby krásnohorského tímu L Racing, no netradične za volantom Mitsubishi Lancer EVO IX Petra Liptáka. Peter napokon nemohol prísť a Rexteam, ktorý pripravuje Cvrčekovu Škodu Fabia RS2000, prenajíma toto auto Poliakovi Waldemarovi Kluzovi. Poľský šampionát bol rovnako súčasťou Jankovho Vŕšku. Cvrček junior si teda z pretekov odniesol po oba dni druhé miesta v najsilnejšej triede kapotovných vozidiel E1 (MSR).
Věroslav Cvrček ml.: “Jankov Vŕšok hodnotím pozitívne. Úlohou bolo vyskúšať si nové auto, pokúsiť sa jazdiť čo najlepšie a v ideálnom prípade pozbierať nejaké body. Mitsubishi, s ktorým zvyčajne jazdí Peter Lipták, mi od začiatku celkom sadlo. Už v druhom sobotnom tréningu som zašiel čas 1 min 57 s. Rovnaký čas som spravil v oboch sobotných aj nedeľných meraných jazdách. Myslím si, že to bolo moje maximum s týmto autom za daných okolností. Skúšali sme rôzne nastavenia podvozku aj iné pneumatiky, skúšal som rôzne jazdné štýly, vždy bol čas takmer rovnaký. Druhé miesta zo soboty a nedele sú peknou odmenou. V druhom nedeľnom tréningu som bol v jednej zákrute prirýchly a zlomil som zadné koleso. Som preto vďačný mechanikom, ktorí opäť dali auto do bezchybného stavu. Ďakujem pánovi Liptákovi za túto príležitosť a ospravedlňujem sa Petrovi, že som zľahka poškodil jeho auto.”
Do tretice sa na štart pretekov postavil aj manažér L Racingu Ján Lipták, a to opäť za volantom relyového Mini John Cooper Works WRC. V triede A (MSR) si vyjazdil dve druhé miesta.
Ján Lipták: “Preteky na Jankovom Vŕšku pre nás dopadli veľmi dobre, i keď si Věroslav musel tentokrát zvyknúť na nové auto, čo sa mu aj podarilo. Ja som sa postupne zžíval s technickou traťou aj s autom a výsledný čas v sobotu a v nedeľu bol prakticky identický. Chcem poďakovať našim mechanikom a všetkým, ktorí pomohli s pohotovou opravou zlomeného kolesa na Mitsubishi.”
L Racing na 26. Rally Rzeszow
Veľké Majstrovstvá Európy v rely (FIA ERC) odštartujú tento piatok na tratiach pri poľskom meste Rzeszow. Súčasťou je tiež FIA Stredoeurópska trofej (FIA CEZ), kde nebude chýbať ani posádka L Racing – Vlastimil Majerčák a Michaela Vejačková na Forde Fiesta R5 EVO.
Vlastimil Majerčák: “Rzeszow ideme hlavne kvôli bodom do FIA CEZ. Už počas obhliadok tratí nás pekne trápia pekelné horúčavy. Vo štvrtok nás čaká slávnostný štart a v piatok a sobotu dovedna 11 rýchlostných skúšok, každá má však približne 24 km. Tešíme sa, trate sú rýchle, no aj poriadne zradné. Bude tu veľa horizontov a zákrut, kde sa bude “rezať”. Hádam to teplo v aute nejako ustojíme.”
Martin Trenkler/RPM / Foto: Szabosi/autosportfoto.sk